• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8455DVB bug & wish list

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceW

Forum Gebruiker
Berichten
358
Digitale TV
  1. Ziggo
Misschien wel handig om een apart topic te openen met een bug & wish list voor de Cisco 8455DVB.

Huidige versie software: ??? (het info-menu bevat zoveel versienummers, ik weet niet welke ik moet noemen, anoniem misschien? zie ook mijn foto in het andere topic).

Bug list


  1. Delen van de ondertiteling vallen soms weg (gezien op Discovery HD).
  2. Lettertype van de DVB-ondertiteling is kartelig / lage-resolutie (letters van de Samsung H360 zijn veel scherper).
  3. Bij het bekijken van teletekst wordt het geluid uitgeschakeld.
  4. Als je via het menu naar de EPG gaat kom je als eerste bij "alle kanalen" en niet je huidige favorietenlijst. Als je daarna weer uit het menu gaat, staat de decoder ingesteld op alle kanalen i.p.v. je favorietenlijst.
  5. Geluid valt soms helemaal weg. Te fixen door naar een kanaal te gaan met meerdere geluidssporen en dan een keer van spoor te wisselen met de rode knop.
  6. Vertraging tot OSD/menu verschijnt is ongeveer 1.5-2 seconden. Omdat bij het zappen ook eerst de OSD getoond moet worden, duurt zappen zo'n 3-4 seconden. Als de OSD nog zichtbaar is duurt zappen 1-2 seconden.
  7. Bij het afspelen van een opname loopt op het display een teller mee in minuten en seconden; deze teller blijft soms even staan en verspringt dan met 2 seconden tegelijk.
  8. Vertraging van audio van 200-300 ms bij het bekijken van opgenomen programma's (komt niet op alle zenders voor, bijv. wel op BBC2).


Wish list


  1. Bij zappen: eerst van kanaal wisselen en dan pas OSD tonen (of OSD sneller tonen). Zie ook de bug list.
  2. Mogelijkheid om favorieten-volgorde te bepalen en relatieve kanaalnummers te gebruiken (RTL8 op 8). Meer zoals bij de Samsung-decoder.
  3. HDMI-resolutie automatisch laten wisselen (zoals beschreven in de handleiding, optie "Original").
  4. HDMI-resolutie wisselen via AV-knop (zoals beschreven in de handleiding).
  5. Mogelijkheid om opnames te splitsen/mergen.
  6. Content op de hard disk benaderbaar maken via USB/ethernet.
  7. Opname-capaciteit uitbreidbaar maken via externe USB hard disk.
  8. Uitgebreidere teletekst met meer gebruik van geheugen om pagina's sneller te laden.
  9. "Roll-over" van de kanalenlijst: als je aan het begin van de lijst staat en je druk op pijl-omhoog of PgUp wordt er nu niet naar het eind van de lijst gesprongen.
  10. Picture-in-Picture functionaliteit: twee kanalen tegelijk tonen, naast elkaar of in een klein vakje?
  11. Ondersteuning van teletekst-ondertitels; momenteel werken alleen DVB-ondertitels.
  12. HD-output tot 1080i via de component-uitgang.
  13. Tonen van technische informatie over een zender zoals: video-formaat (576p, 720p, 1080i), audio-formaat (PCM, DD 2.0/5.1) en eventueel bitrate.

Nieuwe items t.o.v. de vorige edit staan in vet aangegeven.

Ik zal de topic start bijhouden met nieuwe bugs / wishes n.a.v. de reacties.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat had ik gedaan om het overzichtelijk te houden.
Hier komen ook de nieuwe software releases te staan
 
aanvulling

Naast de hierboven genoemde punten vind ik dat de component uitgang geactiveerd moet (blijven) worden als HD uitgang en niet (zoals in de handleiding staat) uitsluitend SD signaal afgeeft

Dit is bij de samsung ook het geval (volledig HD tot 1080i)

Kees
 
Tsja, ik ga het maar ongenuaneerd weergeven..... Wist al lange tijde dat Casema met de Cisco bezig was. Voor de derde keer maar weer gebeld een telefoontje gepleegd met de nieuwe Ziggo. Wat vragen gesteld en wederom gaf de opgeleide verkoper aan dat een samsumg DCB 850p geheel HD televisie ondersteund. Dus echt HD TV. maar hoe krijg je dat voor elkaar als je de uitgangen bekijkt op het apparaat. Blijkt dus dat verkopende partij daar echt geen weet van heeft.... Ik word er moe van.
Maar eens gevraagd over de Cisco 8455 (liever de 8450) hoe dat in elkaar zit, hier kon hij niets over zeggen, was niet op de hoogte van dit apparaat. Alleen de apparaten die ze middels de internet laten zien.
Hoe kan het dan zo zijn dat ik vorige week gebeld wordt door Ziggo en dat ze vertellen dat ik de Cisco gewoon kan bestellen, moet ik alleen terug bellen, en wat blijkt, diegene die ik terug bel begrijpt er geen reet van, kent het apparaat niet, staat niet op de internetsite en noem maar op.
wil gewoon HD-TV met minimaal 2 tuners (zoals ik nu ook heb, samsung 850, dubbele tuner en harddisk) HDMI out, zodat alles via een kanaal kan lopen.
Begin nu een mening te krijgen over Ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, ik ga het maar ongenuaneerd weergeven..... Wist al lange tijde dat Casema met de Cisco bezig was. Voor de derde keer maar weer gebeld een telefoontje gepleegd met de nieuwe Ziggo. Wat vragen gesteld en wederom gaf de opgeleide verkoper aan dat een samsumg DCB 850p geheel HD televisie ondersteund. Dus echt HD TV. maar hoe krijg je dat voor elkaar als je de uitgangen bekijkt op het apparaat. Blijkt dus dat verkopende partij daar echt geen weet van heeft.... Ik word er moe van.
Maar eens gevraagd over de Cisco 8455 (liever de 8450) hoe dat in elkaar zit, hier kon hij niets over zeggen, was niet op de hoogte van dit apparaat. Alleen de apparaten die ze middels de internet laten zien.
Hoe kan het dan zo zijn dat ik vorige week gebeld wordt door Ziggo en dat ze vertellen dat ik de Cisco gewoon kan bestellen, moet ik alleen terug bellen, en wat blijkt, diegene die ik terug bel begrijpt er geen reet van, kent het apparaat niet, staat niet op de internetsite en noem maar op.
wil gewoon HD-TV met minimaal 2 tuners (zoals ik nu ook heb, samsung 850, dubbele tuner en harddisk) HDMI out, zodat alles via een kanaal kan lopen.
Begin nu een mening te krijgen over Ziggo. wat een kut bedrijf, verkopende partijen weten niet wat de ontwikkelende afdelingen doen. Te ziek voor woorden dat door verkopers dingen worden verteld die gewoon niet waar zijn.

Als je je keuze gemaakt hebt en geen specifieke vragen meer hebt dan zou je de ontvanger toch gewoon kunnen bestellen via de website..? of begrijp ik het niet.
Als je specifieke vragen hebt dan kun je ze hier ook stellen.
 
Naast de hierboven genoemde punten vind ik dat de component uitgang geactiveerd moet (blijven) worden als HD uitgang en niet (zoals in de handleiding staat) uitsluitend SD signaal afgeeft

Dit is bij de samsung ook het geval (volledig HD tot 1080i)

Kees
Begrijp ik het nu goed dat de component uitgang van die Cisco 8455DVB geen HD resoluties kan uitsturen? :shock: :confused:

Is dat helemaal niet getest dan of soms met opzet gesaboteerd??
 
Begrijp ik het nu goed dat de component uitgang van die Cisco 8455DVB geen HD resoluties kan uitsturen? :shock: :confused:

Is dat helemaal niet getest dan of soms met opzet gesaboteerd??

Weet ik niet, maar dat staat in de handleiding. Op dit moment geeft component uitsluitend 720p/50 uit en is niet te wijzigen en bij alle uitzendingen..

De samsung geeft op component uit wat de uitzending is. Dus als de uitzending b.v. 1080i is zal de samsung dit ook uitgeven. (dit is trouwens de hoogste resolutie die component aan kan). Deze situatie wil ik ook op de sisco!

Groet,

Kees
 
Weet ik niet, maar dat staat in de handleiding. Op dit moment geeft component uitsluitend 720p/50 uit en is niet te wijzigen en bij alle uitzendingen..

De samsung geeft op component uit wat de uitzending is. Dus als de uitzending b.v. 1080i is zal de samsung dit ook uitgeven. (dit is trouwens de hoogste resolutie die component aan kan). Deze situatie wil ik ook op de sisco!

Groet,

Kees

1080p is geen enkel probleem via component!

Probleem is alleen dat moderne receivers en Blu-ray/HD-DVD spelers met een component uitgang dat blokkeren want dat zou het kopiëren van HD content wel erg eenvoudig maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan