• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vast IP-adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

allip

Ik zit er aan te denken om het Alles-in-1 Extra pakket te nemen maar
nu vraag ik me af of je er een "vast" IP-adres erbij krijgt. De Ziggo
site geeft hierover nl. geen informatie. Iemand enig idee?
 
Ik zit er aan te denken om het Alles-in-1 Extra pakket te nemen maar
nu vraag ik me af of je er een "vast" IP-adres erbij krijgt. De Ziggo
site geeft hierover nl. geen informatie. Iemand enig idee?
Nope, we zitten nu allemaal op dynamische adressen. Je zal minstens tot medio volgend jaar moeten wachten op EuroDocsis 3 eer dat in beeld komt.
 
Nope, we zitten nu allemaal op dynamische adressen. Je zal minstens tot medio volgend jaar moeten wachten op EuroDocsis 3 eer dat in beeld komt.

Klein beetje hierop inhakend.
Ik kan ook niets vinden op poortfiltering, terwijl ik juist begreep dat ze sommige poorten blokken ?
 
Klein beetje hierop inhakend.
Ik kan ook niets vinden op poortfiltering, terwijl ik juist begreep dat ze sommige poorten blokken ?
Ik weet niet in welk gebied je zit, vermoed Casema. Ik weet niet hoe lang de IP-leasetijd is daar en welke poorten ze filteren.

Bij Multikabel is de leasetijd zo'n 45 dagen waardoor je ip-adres in die tijd niet wijzigt, tenzij je een andere computer aansluit. Het ip-adres zit namelijk gekoppeld aan het MAC-adres van je netwerk-kaart. Als je de computer aan laat of regelmatig aanzet houdt je steeds hetzelfde ip-adres. Ik heb mijn ip-adres al 2 jaar of zo.
Bij Multikabel worden alleen de poorten voor SMTP gefilterd en een aantal netbios poorten waardoor bij oudere windows versies anders iemand op je computer kon inbreken.
 
BenJ. Zijn er plannen in de richting van een vast IP? Misschien in combinatie met ip6? Ik dacht overigens dat Ziggo van de zomer zou beginnen met Docsis 3 uitrollen. De snelheid zou dan voor de snelste abonnementen omhoog gaan.
 
BenJ. Zijn er plannen in de richting van een vast IP? Misschien in combinatie met ip6? Ik dacht overigens dat Ziggo van de zomer zou beginnen met Docsis 3 uitrollen. De snelheid zou dan voor de snelste abonnementen omhoog gaan.
Hoe (en of) IPV6 geimplementeerd zal gaan worden met eurodocsis 3 is nog niet bekend. Hebben we wel nagevraagd, maar is nog niets over gezegd. Eurodocsis 3 zou het wel moeten kunnen....
Vast IP dus ook voorlopig niet, hoewel het in de praktijk wel vast is (bij ons in Multikabel gebied tenminste) zolang je niet van MAC adres wisselt.
 
BenJ. Zijn er plannen in de richting van een vast IP? Misschien in combinatie met ip6? Ik dacht overigens dat Ziggo van de zomer zou beginnen met Docsis 3 uitrollen. De snelheid zou dan voor de snelste abonnementen omhoog gaan.
Op dit moment bij Ziggo dus geen plannen voor vast IP en IPv6. Op termijn komt het in beeld idd met ED3, de argumenten die het nu niet mogelijk maken vallen dan weg. IPv6 wordt nog een ander verhaal. Ziggo maakt nu nog geen aanstalten ondanks dat wij vinden dat met de prognoses dat binnen een paar jaar de huidige IP's uitgeput raken. Ik heb geen idee hoeveel "ruimte" er voor Ziggo nog zit in het huidige systeem van dynamische adressering.
De eerste golf met snelheden tot max. 30 Mbps gaat nog gewoon binnen ED2, daar zit zelfs nog behoorlijk meer rek in. Daarmee (echter dat neem ik aan) creëert men zich wat meer tijdruimte voor de uitrol van ED3. Dat gaat toch een behoorlijke operatie worden want tegen die tijd moeten alle modems zijn vervangen. Als dat een beetje over de tijd wordt uitgesmeerd lijkt me dat qua financiën ook niet zo gek.
 
In een artikel op zdnet https://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959 heeft Gradus Vos het over vanaf juli als het gaat over de start van de uitrol van EuroDocsis 3.

Ik weet dat de theoretische snelheid van Eurodocsis 2 50 Mbps down en 27 Mbps up en dat zou inderdaad betekenen dat er nog genoeg rek is. Ik weet ook dat er niets zo aan verandering onderhevig is als dergelijke uitspraken. Ik was alleen een beetje verbaasd over je statement over volgend jaar en vroeg me af of je nieuws had wat ik nog niet wist.
 
In een artikel op zdnet https://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959 heeft Gradus Vos het over vanaf juli als het gaat over de start van de uitrol van EuroDocsis 3.

Ik weet dat de theoretische snelheid van Eurodocsis 2 50 Mbps down en 27 Mbps up en dat zou inderdaad betekenen dat er nog genoeg rek is. Ik weet ook dat er niets zo aan verandering onderhevig is als dergelijke uitspraken. Ik was alleen een beetje verbaasd over je statement over volgend jaar en vroeg me af of je nieuws had wat ik nog niet wist.
Start uitrol klopt idd, maar snelheden kunnen pas aangepast worden op ED3 specs als alle modems zijn vervangen. Daarom vond ik de kreet dat de uitrol start zelf minder toepasselijk, maar is formeel wel waar. Wat ik er uit begreep dat dan de eerste nieuwe modems worden verstrekt. Maar dat de uitrol dan start klinkt veel beter.
 
Ach, we zijn geen juristen hier. Sommigen denken dat misschien. Het is in ieder geval duidelijk, dat we nog steeds op dezelfde pagina van het boek zitten en niet langs elkaar aan het praten zijn. Dank je voor je verhelderende woorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan