• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

lage snelheden naar buitenlandse sites

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

stedman

lage snelheden bij downloads van buitenlandse sites

Downloaden vanaf sites buiten Nederland is verschrikkelijk traag. Binnen Nederland downloadsnelheden van 12000 kbps.
Vanuit buitenland (VS/Portugal/Engeland) slechts 1000 kbps (getest met www.speedtest.net)
Voorbeeld: het downloaden van openoffice.org is niet te doen.
ftp://ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/ (25 KB/sec)

Ik heb dit ook bij andere providers getest om uit te sluiten dat het aan de sites zelf ligt. Bij UPC bijvoorbeeld haal ik op dezelfde ftp-site snelheden van 374 KB/sec, het maximum van het bijbehorende UPC-abonnement.

Heeft Ziggo slechte verbindingen ingekocht?
Hebben andere gebruikers (regio Tilburg) dezelfde ervaringen?

De helpdesk kan mij hier niet ondersteunen, zeggen ze, aangezien de verbinding met Ziggo gewoon goed is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met ooopackages.good-day.net kom ik uit in Tokyo, hier vanuit Tilburg.
En ja je bent echt afhankelijk van de ftpserver zijn snelheid wat betreft je download, en/of het aantal personen dat ervan wil downloaden.
Als jezelf een ftp-server ooit gaat draaien/runnen, zal je zien dat je de mogelijkheid hebt deze in te stellen op snelheid, per persoon of in zijn geheel.
Het is niet anders.
 
Wat is jouw downloadsnelheid?

Dat zou dan betekenen dat mijn IP-adres of een cluster waarin mijn IP-adres valt, op een (zwarte) lijst staat van ooopackages.good-day.net en afgeknepen wordt.

Wordt jouw IP-adres ook afgeknepen of heb je wel een normale downloadsnelheid vanaf ooopackages.good-day.net ?
 
Heb net van www.asp.net een video gedownload. Gemiddelde snelheid was 1,4 MB. Overigens van de microsoft site download ik ook meestal met een snelheid van 1MB.

De downloadsnelheid is hier nu afhankelijk van de bandbreedte van de server waar je van download.

Bij speedtest.net heb ik nu een server in atlanta getest. hier is het resultaat.

404783891.png
 
Atlanta test

Ik zal vanavond een speedtest op Atlanta uitvoeren en deze vergelijken met jouw resultaten.

Overigens heb ik gisteren als test een trailer gedownload van www.apple.com/trailers
Dat ging supersnel, geen wonder, want deze was gerepliceerd naar een server in Groningen.
 
Mijn snelheid is sinds vandaag ook absurd laag...


op speed.io hetzelfde :-(


edit: moet dus 20/3 hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn snelheid is sinds vandaag ook absurd laag...


op speed.io hetzelfde :-(


edit: moet dus 20/3 hebben

Volgens mij ging dit topic over de snelheid naar buitenlandse sites, niet over de snelheid van de verbinding in het algemeen :wink:
 
merkwaardige verschillen

Ik word echt knettergek van Ziggo. Ik heb een driver nodig van HP (niet de minste) van 209 MB en het downloaden daarvan duurt 2 uur

ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software9/COL20962/mp-55010-3/

Ik heb elders een abonnement bij UPC. Via hun netwerk had ik heb bestand binnen 10 minuten binnen.

Erg merkwaardig, dit verschil!

Om aan te geven dat de kabelverbinding wel goed is, een nationale downloadtest:
 
Snelheid andere gebruikers bij downloads vanaf ftp.hp.com

Kunnen andere (ziggo) gebruikers hun snelheid noteren als zij iets downloaden vanaf ftp.hp.com, bijvoorbeeld het bestand HP_Installer_PSC5100_v9.7.1.dmg

Ik wil graag vergelijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan