• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat fenomeen is hier al vaker besproken. Probleem is dat dat niet mogelijk is als je via HDMI kijkt. De hele signaalverwerking is en blijft dan digitaal. De conclusie is dat het waarschijnlijk een psychologisch effect is, d.w.z. dat er sprake is van gewenning.

Ook via HDMI zie je het en het is geen gewenning.
Ik heb hem vanaf begin maart en het SD beeld is gewoon via HDMI en op 1080i gewoon heel erg mooi. Vooral BBC springt er heel erg positief uit.
 
Ik heb dit kort geleden eens uitgebreid zitten testen met mijn Siemens M750, Humax IR-FOX en twee Panasonic DMR-E55 DVDrecorders. :wink:
Ter vergelijk dezelfde frames uit de opnames van DVD-RAM:

Humax IR-FOX, RGB opname met Panasonic DMR-E55
90vfd1.jpg


Siemens M750C, RGB opname met Panasonic DMR-E55
o6fg92.jpg


Niet alleen is het beeld bij de Humax verschoven naar boven en naar rechts, ook ontbreekt er gewoon een stuk bij de Humax in vergelijking met mijn Siemens M750!

Wat heeft het beeld van de Humax IR-fox voor nut op het forum van de Humax 5050C?
Het beeld van de Humax 5050C is heel anders.
 
Ik zie anders niet direct grote verschillen op de plaatjes, al zegt dat niet alles in de praktijk.
 
Ik zie anders niet direct grote verschillen op de plaatjes, al zegt dat niet alles in de praktijk.

Ik ook niet en als ik de tekst leest snap ik het.
Het is niet van de Humax 5050C en in mijn ogen dus op het verkeerde forum.
 
Testbeeld

Een aantal mensen klagen in dit subforum over de kwaliteit van het sd-beeld. Maar is dat sd-beeld wel zo slecht? Is het zo dat er maar een paar mensen het beeld slecht vinden of is dit een algemeen oordeel? Tijd voor een enquête.

Ik ben nieuw op dit forum en lees nu met belangstelling al jullie meningen over de kwaliteit van het ontvangen beeld. Voorzover ik kan nagaan bijna altijd gebaseerd op (overigens zeer gewaardeerde) subjectieve waarnemingen. Is het ook mogelijk om via de kabelprovider testbeelden te ontvangen. Daarmee zou een deel van de subjectieve waarnemingen wellicht meer objectief gemaakt kunnen worden. Ik kwam op dit idee toen ik toevallig de volgende webpagina tegenkwam:

https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/caiw.shtml

met de vermelding van testbeelden onder de nummers (transportstreams?) 135 en 136.

Weet iemand hoe je de testbeelden van de provider zichtbaar kan maken?

mvg rambler
 
Onbevooroordeeld vandaag een Humax 5050 gekocht. Had en heb nog steeds (ook) een Samsung 360. Direct viel me op dat de Humax een stuk minder scherp en fraai leek. Toen gaan zoeken op internet en het blijkt dat ik lang niet de enige ben die dat vind. De Samsung is echt duidelijk (veel) beter. Ik ga m'n Humax terugbrengen. Zonde, want ik heb de Humax gekocht voor de harde schijf en dus opnamemogelijkheden, niet verwachtende dat de beeldkwaliteit zo duidelijk minder zou zijn dan de Samsung. En nee: ik heb totaal geen relatie met Samsung!
 
Onbevooroordeeld vandaag een Humax 5050 gekocht. Had en heb nog steeds (ook) een Samsung 360. Direct viel me op dat de Humax een stuk minder scherp en fraai leek. Toen gaan zoeken op internet en het blijkt dat ik lang niet de enige ben die dat vind. De Samsung is echt duidelijk (veel) beter. Ik ga m'n Humax terugbrengen. Zonde, want ik heb de Humax gekocht voor de harde schijf en dus opnamemogelijkheden, niet verwachtende dat de beeldkwaliteit zo duidelijk minder zou zijn dan de Samsung. En nee: ik heb totaal geen relatie met Samsung!

Toch is het beeld op HDMI echt hetzelfde als op de samsung, maar wel is het NOODZAKELIJK om je tv op nieuw af te stellen !
Dit omdat het contrast minder is op de humax.
 
Onbevooroordeeld vandaag een Humax 5050 gekocht. Had en heb nog steeds (ook) een Samsung 360. Direct viel me op dat de Humax een stuk minder scherp en fraai leek. Toen gaan zoeken op internet en het blijkt dat ik lang niet de enige ben die dat vind. De Samsung is echt duidelijk (veel) beter. Ik ga m'n Humax terugbrengen. Zonde, want ik heb de Humax gekocht voor de harde schijf en dus opnamemogelijkheden, niet verwachtende dat de beeldkwaliteit zo duidelijk minder zou zijn dan de Samsung. En nee: ik heb totaal geen relatie met Samsung!

Heuts

Ik ben een van degenen die dit ook vond/vind.

Twee opmerkingen:
1. Het verschil wordt minder na een week of wat "inbranden", niemand weet waarom maar het is wel zo
2. Het went

Ik zou dus wachten tot het laatste moment met het terugbrengen, wie weet verander je van gedachte.... De opname mogelijkheid veranderd namelijk echt wel je kijk patroon
 
Heuts

Ik ben een van degenen die dit ook vond/vind.

Twee opmerkingen:
1. Het verschil wordt minder na een week of wat "inbranden", niemand weet waarom maar het is wel zo
2. Het went

Ik zou dus wachten tot het laatste moment met het terugbrengen, wie weet verander je van gedachte.... De opname mogelijkheid veranderd namelijk echt wel je kijk patroon

Helemaal mee eens, de samsung knalt het signaal met een enorme contractwaarde naar buiten, als je een humax aansluit lijkt het beeld ineens zwak/tam.

Maar stel je tv nog een keer af op deze ontvanger, en je ziet dat de humax een evengoed beeld geeft als de samsung.

Daarnaast is het kijkgedrag totaal anders met een PVR, ik zou em zelf nooit meer kunnen missen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan