• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

hoe is je ervaring met Windows 7 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
toen ik mijn huidige computer aan het bouwen was wilde ik win7 RC installeren, in juli heb ik toen alvast de 64 bits versie gedownload en op DVD gezet klaar om er van op te starten. toen ik echter die MS tool draaide om te kijken of mijn systeem wel win 7 aan kon kwam hij met de mededeling dat ik win XP of vista moest draaien, nu draaide het systeem op dat moment op XP 64 bits, maar dat werd blijkbaar niet herkend. nu is de RC periode allang afgelopen natuurlijk maar ik pas zoeven dit topic ontdekt,

heeft iemand enig idee waarom ik de RC versie niet zou kunnen installeren volgens de MS tool?
mijn mobo is een asus M2SN68-AM met een AMD X2 4600 processor en 2 Gb 800 Mhz als geheugen, 2 x WD 500Gb sata, 500W voeding, ik gebruik de onboard geluid- en videokaart.

wie weet raad, ik wil best investeren in win 7 als nieuw OS maar als dan blijkt dat het niet werkt wordt ik minder vrolijk, hij wilde ook niet van de dvd opstarten trouwens.

bedankt voor de reactie alvast.

groet,
Ben

Ik heb het als test op een oud bakkie geinstalleerd. Volgens de ms tool niet geschikt maar de installatie draaide vrolijk door. Was wel traag maar het werkte. Ik denk dat jou pc met die specs. toch redelijk mee moet kunnen.
 
Geeft die tool dan niet aan waar de schoen wringt? 1000mhz kloksnelheid en 2Gb ram zouden genoeg moeten zijn voor een x64 install. En 20Gb schijfruimte, maar dat is niks.
 
Windows XP Mode requires an additional 1 GB of RAM, an additional 15 GB of available hard disk space, and a processor capable of hardware virtualization with Intel VT or AMD-V turned on

Zou dat het zijn? Dan praat je over 3Gb ram. Ik zou er sowieso 2Gb bijsteken, geheugen is zo goedkoop, dat krijg je nog net niet gratis bij een pakje boter.
 
Ik zat me nog iets te bedenken. Je hebt een onboard videochip. Die put meestal uit het onboard RAM. Waardoor je netto al met minder dan 2Gb begint. Just a hunch, I could be wrong.
 
wie weet raad, ik wil best investeren in win 7 als nieuw OS maar als dan blijkt dat het niet werkt wordt ik minder vrolijk, hij wilde ook niet van de dvd opstarten trouwens.

Minimale systeemvereisten voor Windows 7:
* 1 GHz processor (32- or 64-bit)
* 1 GB of RAM (32-bit); 2 GB of RAM (64-bit)
* 16 GB of available disk space (32-bit); 20 GB of available disk space (64-bit)
* DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

Het lijkt mij dat je zonder al te veel problemen Windows 7 kunt draaien met jouw hardware.
De eisen liggen alleen wel hoger dan van Windows XP en je zult daardoor wel eerder tegen de grenzen van de capaciteit van je hardware aanlopen.

Hoe bedoel niet willen opstarten van DVD?
Heb je de DVD wel als eerste opstartmedium aangewezen in je bios?
Als dat niet zo is zal de PC altijd direct vanaf de harde schijf willen opstarten.
 
Bedankt voor jullie reacties, het zou dus moeten lukken met win 7. ik had wel 4 Gb liggen, express 2 dezelfde bankjes gekocht maar het Mobo slikt er maar 1, als ik de 2e erbij steek start hij niet meer op, de bankjes draaien alleen wel, volgens het boekje van het MoBo kan ik alleen 4 Gb gebruiken als ik 64 bits draai anders is hij gelimiteerd op 3 Gb, maar bij mij dus maar 2. en ja, ik had de DVd schrijver aangewezen als opstart medium maar toch verrekte hij het, heb de DVD gebrand op een lage snelheid zodat hij weinig schrijffouten zou maken maar toch, soms zit het mee maar meest zit het tegen, dat wordt ook maar mijn nieuwe handtekening want ik mag geen verwijzing naar mijn payserver erin zetten volgens de modjes.

bedankt allemaal en als je nog nadere info hebt, ik hoor het graag, kan wel een paar dagen duren voor ik weer reageer maar ik zal het zeker lezen.

groet,

Ben
 
32 bits Windows installaties kunnen maximaal 3 GB geheugen adresseren dat is de beperking waar je tegen aan loopt.

Waarom je moederbord geen 4 GB geheugen accepteert weet ik zo niet.
Het zou kunnen dat je Asus M2N68-AM niet goed wil samenwerken met het merk geheugen wat je gebruikt zeker omdat je aangeeft dat ze apart van elkaar wel werken.

P.S. Het moederbord heeft inderdaad onboard video volgens de productpagina op de Asus website.
 
Ik heb een oude pc waarbij de windows 7 dvd ook niet wilde starten.
Schijnt van de dvd speler af te hangen. Windows 7 maakt gebruikt van een andere bootsector. Uiteindelijk heb ik met nero 6 de bootsector van een vista dvd, die wel bootte, afgeplukt en die met de windows 7 cd samen gebrand. Daarna lukte het booten wel.

Mbt onboard video : ook losse kaarten gebruiken shared memory. Het dedicated geheugen op de videokaart is meestal niet zo groot.
 
Mbt onboard video : ook losse kaarten gebruiken shared memory. Het dedicated geheugen op de videokaart is meestal niet zo groot.
Dat is niet geheel waar.

Je hebt inderdaad videokaarten met maar 256 MB geheugen en die de rest van het het geheugen, als het nodig is, van het werkgeheugen afsnoepen.
Deze hebben vaak leuke namen als "Turbo Boost", "Turbo Force", "Turbo Cache" enz. voor deze techniek.

De meeste nieuwere videokaarten hebben 1024 MB en soms zelfs al 2048 MB geheugen aan boord.
 
Ik heb een oude pc waarbij de windows 7 dvd ook niet wilde starten.
Schijnt van de dvd speler af te hangen. Windows 7 maakt gebruikt van een andere bootsector. Uiteindelijk heb ik met nero 6 de bootsector van een vista dvd, die wel bootte, afgeplukt en die met de windows 7 cd samen gebrand. Daarna lukte het booten wel.

Mbt onboard video : ook losse kaarten gebruiken shared memory. Het dedicated geheugen op de videokaart is meestal niet zo groot.

Deels waar. Maar geen 1800mb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan