• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmzzz, misschien toch maar even alle klachten bundelen en even de juiste persoon aanspreken (is bij de verkeerde router-aanbieding voor Extra klanten ook gelukt, een goed contact!). Overigens vond de HD medewerker het erg vreemd dat ik een Ubee modem had met CM MAC adres beginnend met 0C ipv 00. Met welke cijfers/letters begint die van jou Renatus? Bij Arris modems ook 20 meter cat6 UTP geleverd?

Mijn CM MAC begint wel met 00. De kabel die erbij zit is een 1 meter 'lang' CAT5 kabeltje. De monteur die het modem kwam brengen had een 'module 2' doos bij zich waar het modem in zat, blijkbaar een alles-in-een pakketje open getrokken.

Lijkt me zeker de moeite waard om jouw contact te informeren hier over, dit is geen toevallige samenloop van omstandigheden maar bij iedereen die het gemeld heeft exact de zelfde symptomen.
 
Mijn CM MAC begint wel met 00. De kabel die erbij zit is een 1 meter 'lang' CAT5 kabeltje. De monteur die het modem kwam brengen had een 'module 2' doos bij zich waar het modem in zat, blijkbaar een alles-in-een pakketje open getrokken.
De HD medewerker von dhet ook al erg vreemd dat die van mij met 0C begon. Het moest gewoon met 00 beginnen. Hij zoeken en ja hoor, hij kon 'm uitlezen. Hij bleef het vreemd vinden. Nu wil ik eigenlijk weten of meerdere mensen met die Ubee, wel of niet die 20 meter cat6 in gebruik hebben genomen. Mits in ontvangst genomen natuurlijk.

Lijkt me zeker de moeite waard om jouw contact te informeren hier over, dit is geen toevallige samenloop van omstandigheden maar bij iedereen die het gemeld heeft exact de zelfde symptomen.
Even kijken of er meer mensen bij komen...
 
Nu wil ik eigenlijk weten of meerdere mensen met die Ubee, wel of niet die 20 meter cat6 in gebruik hebben genomen. quote]

Cmac begint hier met 00.
Cat 6 kabel is er bijgeleverd, en in gebruik genomen.

incl. 1 meter cat 5 en een telefoonkabeltje.
Over de snelheid ben ik best tevreden.
 
Nu wil ik eigenlijk weten of meerdere mensen met die Ubee, wel of niet die 20 meter cat6 in gebruik hebben genomen. quote]

Cmac begint hier met 00.
Cat 6 kabel is er bijgeleverd, en in gebruik genomen.

incl. 1 meter cat 5 en een telefoonkabeltje.
Over de snelheid ben ik best tevreden.

En dan bedoel je usenetsnelheden? Dus gewoon 5,75MB/Sec?
 
Ja, of men bij gebruik van die cat6 kabel wel goede snelheden haalt...

Ik ga het zelf morgen even testen...

Zouden die kabels echt zoveel uitmaken? Ik weet niet eens welke netwerkkabels ik gebruik, ik denk 5 , want ze liggen er al een paar jaar. Waarom kijk je dan niet, zul je zeggen, welnu, ze liggen in de kruipruimte. Daar ga ik nu niet in. Ik zie wel dat met de kabels die ik nu gebruik de harddisksnelheid de beperkende factor is. Een snelheid waarbij 50 of 100mbit kinderspel is. Je hoop zou gevestigd kunnen zijn op het gegeven dat de ubee en cat5 kabel niet voor elkaar geschapen zijn. Op papier is de netwerkkabel niet de beperkende factor. Mooie boel dit allemaal weer. Het feit dat ik een arris-man ben, wil niet zeggen dat ik niet met jullie meevoel.
 
Ik heb het zelfde probleem met nieuws groepen met de arris 4800KB/s nu 3430KB/s met de ubee en de cat6 cabel
 
hoe kan ik zien welke kabel ik gebruik?cat 5 of 6?
ik heb namelijk alleen de modem gehad,de monteur heeft mijn oude arres weggehaald en de ubee terug gezet zonder maar 1 kabel te hebben vervangen
met mijn arres liep ik op grabit ook 4600kbps,nu nog maar als ik geluk heb 3300kbps met de ubee
 
hoe kan ik zien welke kabel ik gebruik?cat 5 of 6?
ik heb namelijk alleen de modem gehad,de monteur heeft mijn oude arres weggehaald en de ubee terug gezet zonder maar 1 kabel te hebben vervangen
met mijn arres liep ik op ftd ook 4600kbps,nu nog maar als ik geluk heb 3300kbps met de ubee

Het zal op de kabel zelf staan. Als je goed kijkt, staat de kabel over de gehele lengte vol met repeterende tekst.
 
nope,ik heb een witte kabel zonder ook maar 1 lettertje erop,hij is vrij dun en een gele die van mijn router naar mijn modem gaat deze is wat dikker,dit zijn de originele kabels die bij de arres geleverd zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan