• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beste Kingpin, Anoniem e.a. (VOD problematiek)

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrDroopy

Beste Kingpin, Anoniem en anderen. Zoals in het "grote" topic en een paar andere threads al te lezen is lijkt interactieve televisie nu helemaal niet meer te werken (in ieder geval zijn er velen voor wie het niet meer werkt). Aangezien de meesten hier deelnemen in het testtraject en zowel de meldingen aan Ruigrok als ook aan Ziggo zelf daar niet heel veel aan lijken te veranderen een verzoek aan jullie.

Problemen momenteel (en al vele dagen lang):
* ooit gemist: alle content staat momenteel met "prijs 0.00" gemarkeerd en is niet meer te bekijken. Wanneer voor afspelen wordt gekozen komt de oranje popup met de mededeling dat hiervoor een abonnement afgesloten moet worden en het 0900 nummer. Deze content zou (en was) echter voor alle vod gebruikers beschikbaar moeten zijn
* net gemist: lijkt inmiddels weer beschikbaar maar speelt feitelijk niet af. De stream start wel, maar ipv het eerste i-frame verschijnt een copie van het "live" tv-beeld waarop vervolgens de p- of deltaframes van de stream worden afgespeeld (en dan met veel drops, soms maar minder dan 1 update per seconde). Er lijken vervolgens geen i-frames binnen te komen, want er verschijnt geen "normaal" beeld na verloop van tijd.
* tvtheek: feitelijk net als bij "net gemist"

Hier bij mijn ontvanger zit alles goed, prima signaal etc en het heeft tot voor kort ook uitstekend gewerkt waarbij zelfs de on demand HD content zonder onderbreking binnenkwam. provisioning ook ok etc. Ik heb dan ook geen reden om aan te nemen dat het een lokaal probleem is, zeker gezien het feit dat vele andere gebruikers dezelfde problemen hebben.

Feitelijk is de dienst dus alweer de hele week niet beschikbaar en dat lijkt me toch vreemd gezien het feit dat deze net opnieuw is gelanceerd. Toch lijkt er weinig te gebeuren of in ieder geval is er geen communicatie vanuit Ziggo over storing.

Kunnen jullie de juiste paden bewandelen/juiste knoppen indrukken binnen Ziggo om dit probleem uit de wereld te helpen? Ik zou toch graag nog even willen testen maar dat gaat niet echt lukken zo.
 
Hier in Delft (bij mij tenminste) doen bovenstaande problemen zich niet voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Kingpin, Anoniem en anderen. Zoals in het "grote" topic en een paar andere threads al te lezen is lijkt interactieve televisie nu helemaal niet meer te werken (in ieder geval zijn er velen voor wie het niet meer werkt). Aangezien de meesten hier deelnemen in het testtraject en zowel de meldingen aan Ruigrok als ook aan Ziggo zelf daar niet heel veel aan lijken te veranderen een verzoek aan jullie.

Problemen momenteel (en al vele dagen lang):
* ooit gemist: alle content staat momenteel met "prijs 0.00" gemarkeerd en is niet meer te bekijken. Wanneer voor afspelen wordt gekozen komt de oranje popup met de mededeling dat hiervoor een abonnement afgesloten moet worden en het 0900 nummer. Deze content zou (en was) echter voor alle vod gebruikers beschikbaar moeten zijn
* net gemist: lijkt inmiddels weer beschikbaar maar speelt feitelijk niet af. De stream start wel, maar ipv het eerste i-frame verschijnt een copie van het "live" tv-beeld waarop vervolgens de p- of deltaframes van de stream worden afgespeeld (en dan met veel drops, soms maar minder dan 1 update per seconde). Er lijken vervolgens geen i-frames binnen te komen, want er verschijnt geen "normaal" beeld na verloop van tijd.
* tvtheek: feitelijk net als bij "net gemist"

Hier bij mijn ontvanger zit alles goed, prima signaal etc en het heeft tot voor kort ook uitstekend gewerkt waarbij zelfs de on demand HD content zonder onderbreking binnenkwam. provisioning ook ok etc. Ik heb dan ook geen reden om aan te nemen dat het een lokaal probleem is, zeker gezien het feit dat vele andere gebruikers dezelfde problemen hebben.

Feitelijk is de dienst dus alweer de hele week niet beschikbaar en dat lijkt me toch vreemd gezien het feit dat deze net opnieuw is gelanceerd. Toch lijkt er weinig te gebeuren of in ieder geval is er geen communicatie vanuit Ziggo over storing.

Kunnen jullie de juiste paden bewandelen/juiste knoppen indrukken binnen Ziggo om dit probleem uit de wereld te helpen? Ik zou toch graag nog even willen testen maar dat gaat niet echt lukken zo.


och wees blij...

t. heb wel gewerkt bij jou..

bij mij heb het nog nooit gewerkt, simpel (naar acheraf blijkt) omdat men bij ziggo de kosten te hoog vinden (achtergelegen gebied 4255) om e.e.a aan te passen zo dat ze in mijn gebied WEL i.t.v kunnen doorgeven.

Maar men nodigt mij wel uit voor t testtraject!!!, vervolgens klaag ik over t een en ander wat is voorvermeld en dan krijgt mij vrouw een telefoontje dat mijn geklaag moet stoppen. maar mijn op me mobiel (op aangave van mijn vrouw) hebben ze nooit durven bellen...

maarja ik moet me smoel houden en mag niets zeggen!
 
Itv doet bij mij al zeker 10 dagen niks meer. Krijg de koopmelding hier. Zou een reaktie wel op prijs stellen.
 
Zou een reaktie wel op prijs stellen.

Uiteraard, je spreekt nu echter niet tegen ze als Ziggo-medewerkers, maar als mensen die in hun vrije tijd ondersteuning geven omdat zij door hun werk meer weten over hoe Ziggo werkt en hoe bepaalde dingen op te lossen zijn. Betekent dus dat het hun vrij staat hoe en wanneer (en óf) te reageren.
 
@Decibert: je vertelt me niks nieuws! Maar ik mag toch zeker wel schrijven dat ik een reactie op prijs zou stellen? Niks mee mee volgens mij!
 
Niks mee mee volgens mij!
Natuurlijk niet, dat heb ik ook niet ontkend. Er zijn hier echter veel mensen die een misplaatst gevoel van verontwaardiging te kennen geven als hun probleem niet door een forumlid wordt opgelost. Dus alleen even zodat het voor iedereen duidelijk is als dit nog niet het geval was, maar het is mooi om te horen dat dat een keer overbodig was. Ik wens je in ieder geval veel succes.
 
Beste Kingpin, Anoniem en anderen. Zoals in het "grote" topic en een paar andere threads al te lezen is lijkt interactieve televisie nu helemaal niet meer te werken (in ieder geval zijn er velen voor wie het niet meer werkt).... gaat niet echt lukken zo.

MrDroopy,

Ik wil je vragen om even een berichtje te sturen naar Kitaro1 of Infje. Zij zitten beiden bij de helpdesk en zijn met name op het forum actief voor VOD problemen. Zij kunnen je zeker verder helpen. Ik denk dat dit sneller gaat dan wanneer ik voor je problemen op zoek moet gaan naar een oplossing.

Groet,
Anoniem
Ziggo
 
Zou leuk zijn als Ziggo hier een controle systeem op maakt, want ik denk niet dat ze het kunnen maken voor mensen die ervoor betalen dat er ook een storing is dat men er een paar dagen geen gebruik van kunnen maken. Althans daar zou ik niet blij mee zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan