• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Powerbundel aan te raden voor Newby?

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Retort308

Hallo :lol:, ben helemaal nieuw hier.

En nog in het bezit van een BBNED 12Mb aansluiting via telefoonkoper.

Ik overweeg een overstap naar de nieuwe Powerbundel van Ziggo.:roll:

Wij wonen in Hoofddorp en hebben al digitale TV en Radio van Multikabel.
Die telefoon geloof ik wel, maar dat internet moet het gewoon goed doen.

Ik ben niet echt nieuw in Internetland, maar ben nu toch wat huiverig omdat ik veel verhalen hoor over ADSL via de Kabel.

1.Hoe werkt de helpdesk? Of dreunen ze alleen maar hun liedje af van "ga
naar start etc".
Hoe is de bereikbaarheid van die helpdesk?

2.Als ik opteer voor die 16MB down wat is daar dan na een jaar nog van over? En wat is er nog over van die mooie 3MB Up?
Van andere Casema abonnees hoor ik dat je in het begin verwend
wordt met die hoge snelheid maar dat dat na een paar maanden al weer
zakt. (dus capaciteitsproblemen).

3. Ik maak nu gebruik vam "oud koper"van de KPN, is zoiets ook te
verwachten bij Ziggo? dat ze zeggen,"de afstand is te groot" of zo.
(huis uit 1991)

4. Ik kan zo snel niet vinden of die monteur ook een modem meeneemt.
Nu gebruik ik een Speedtouch ST 516 in Bridge. Daarachter een Router.

5. Wat moet ik mij bij hun Fair Use Policy? Ik draai een kleine server
waarmee ook wel eens een filmpje geupload wordt. En downloaden van
usenet natuurlijk. Zijn ze kruideniers wat dit aangaat of heb ik speling?

Hebben jullie ervaring met deze startproblemen? Ben benieuwd.

Wat mij met name aantrekt is dat ik van dat "oude koper"van de KPN af ben, en die uploadsnelheid van 3 MB.

Thnx, Retort :lol:
 
1. Ik heb tot nu toe altijd goeie ervaringen gehad met de klantenservice en is over het algemeen ook goed te bereiken.

2. Ik heb zelf power en merk vrij weinig van dat de snelheid inzakt naar verloop van tijd en ik heb toch al aardig wat jaartjes internet van ze.

3. Denk ut niet. Heb er voor de rest ook nog nooit zoiets bij de kabel gehoord. Maar hang me er niet aan op:wink:.

4. Je krijgt na de aanvraag vanzelf een modem geleverd.

5. als je gewoon normaal gebruik maakt en niet het netwerk extreem belast zul je ze er nooit over horen.
 
Niets dan lof over Multikabel.
Snelheden werden tot nu toe elke keer verhoogd.
En de beloofde snelheid is redelijk constant.

Een enkele (heel weinig) storing word snel afgehandeld.
Upload snelheid geld hetzelfde.

Helpdesk is OK.. echter.. soms zitten er wel knulletjes aan de telefoon die
er eigenlijk niet echt verstand van hebben.

Fair use is OKAY! Ik download eigenlijk constant :)
Gemiddeld tussen 10 en 20 GB per week.... soms meer.
Nooit iets van gehoord dus dat gaat goed.

of er iets gaat veranderen in de service nu we over ZIGGO spreken ipv Multikabel... geen idee.
 
Puntje 3:

De kabelnetwerken zijn bijna volledig uit glasvezel opgebouwd. 'Afstand tot de centrale' doet er dus niet toe, dit kan wel tientallen kilometers zijn zonder dat je er wat van merkt.
 
een @home abbonee hier:

1. Afhankelijk van je kennis geven ze je antwoord op je vraag.

2. De snelheid die ze beloven geven ze je ook, als je minder hebt hoef je maar te bellen en lopen ze even alles na, een kwartiertje later heb je je snelheid weer.

3. Nee, kabel werkt met coax welke natuurlijk ook storingsgevoelig is maar ons huis is uit 1960 en nergens last van.

4. Je krijgt een zogenaamd "installatie pakket" waarin alles zit wat je nodig hebt,
- netwerkkaart pci/usb (of doen ze dit niet meer?)
- netwerkkabel
- Modem
- Aansluitmateriaal.
Als je een beetje handig bent kun je dit zelf doen, anders doet de monteur het aansluiten.

5. Heb zelf ook een server die vaak dagen achtereen aan 't downloaden is.
Nog nooit problemen mee gehad, @home is erg tollerant op dit gebied.

Ooit van iemand gehoord die weken achtereen via usenet bezig was (uploaden/downloaden) die kreeg een mailtje van @home of i wat rustiger aan wou doen.
Maar dat is alweer een paar jaartjes geleden.
 
Nou, dat valt mij alleszins mee.
Leuk om te horen.
Eens kijken of er nog meer reacties gaan komen, maar ik wordt door jullie nu wel overtuigd.
Nu kijken hoe e.e.a. er uit ziet met de telefoon en de bijbehorende kosten.

Thnx, Fr:lol:ns
 
Eigenlijk is alles al gezegd Fr:lol:ns. Ik woon in dezelfde plaats als jij en heb de powerbundel en dit werkt meer dan uitstekend (okee okee, de 3Mb halen ze nu nog niet maar naar ik heb begrepen wordt er achter de schermen hard aan gewerkt, ikzelf zit nu rond de 2,1 a 2,2 Mb up).

Ik ben een paar jaar geleden verhuist vanuit het Casema gebied maar heb ook daar destijds niets gemerkt van capaciteitsproblemen. Wat mij betreft een prima aanrader de Powerbundel van Multika..... euhhh van Ziggo :-P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou bedankt mensen, die powerbundel komt er aan op 1 augustus.
D
e site van Ziggo werkt nog niet altijd even goed, ik hoop dat dat geen voorbode is, aan de telefoon waren ze in ieder geval erg aardig met de aanmelding.
Ben benieuwd hoe terzijnertijd het zaakje loopt, als er iets is meld ik mij direct.
Cya, Frans:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan