• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap trouwens niet waarom de vorige (65) ook al niet aan het publiek is gegeven.
...
Ik snap trouwens ook niets van het Philips version management, de 2 versies die wij hier ter test hebben gehad hadden exact het zelfde versie nummer. Hoe houden ze dat uit elkaar??? Je zou op zijn minst denken dat ze het build nummer in de release titel mee nemen zo dat je de bestanden uit elkaar kunt houden.
De huidige versie is 26.65.0 - niet de vorige. De testversie daarvoor was 26.64.0. Lijkt me duidelijk versiebeheer. Daar is niets op aan te merken.
 
Dat is goed en slecht nieuws dan.
We hadden het natuurlijk allemaal al een beetje verwacht maar toch.
Weet je ook wat er in deze 66 release, aan geplande oplossingen zijn?
En als ik het goed begrijp wordt deze dan dus gelijk publiekelijk gemaakt.

Ik snap trouwens niet waarom de vorige (65) ook al niet aan het publiek is gegeven. Ik heb in het verleden wel minder stabiele versies op de TV gehad welke wel publieke (commercial) releases waren.
Dit ging dan meestal gepaard met harde resets ( 2 keer per 5 minuten).
Ik heb die er toen ook gelijk weer af gegooid.

Ik snap trouwens ook niets van het Philips version management, de 2 versies die wij hier ter test hebben gehad hadden exact het zelfde versie nummer. Hoe houden ze dat uit elkaar??? Je zou op zijn minst denken dat ze het build nummer in de release titel mee nemen zo dat je de bestanden uit elkaar kunt houden.

Er zijn de afgelopen periode twee versies getest, de eerste versie was versie x.64 en de tweede versie was x.65 Er zit dus wel degelijk verschil in het release nummers. Philips geeft aan dat de meeste issues inmiddels in de .66 opgelost zijn. We zullen dit gaan testen zodra de software bschikbaar komt. Een bijkomend voordeel is dat we de feedback van een grotere groep gebruikers mee kunnen nemen tijdens de volgende besluitmoment.
 
Er zijn de afgelopen periode twee versies getest, de eerste versie was versie x.64 en de tweede versie was x.65 Er zit dus wel degelijk verschil in het release nummers. Philips geeft aan dat de meeste issues inmiddels in de .66 opgelost zijn. We zullen dit gaan testen zodra de software bschikbaar komt. Een bijkomend voordeel is dat we de feedback van een grotere groep gebruikers mee kunnen nemen tijdens de volgende besluitmoment.

ik hoop niet dat de goedkeuring afhangt van alle wensen van de gebruikers van een philips toestel .want als ik dat zo lees wil de één dit en de andere dat. zo is dat toch ook niet bij de ander merken gegaan ?
een tv moet gewoon goed werken op ci+ en als dat niet zo is dan moet de fabrikant daar wat aan doen.
 
De huidige test versie .65 is niet goedgekeurd. Er is voor volgende week een .66 versie gepland, deze versie zal door Philips als commercial release gereleased worden. Wij zullen deze versie opnieuw beoordelen.

Weet je of het de bedoeling van Philips is deze niet alleen voor de 9000 serie, maar ook voor die daaronder t/m de 5000 serie te gaan gebruiken?

Groet,
JW
 
Weet je of het de bedoeling van Philips is deze niet alleen voor de 9000 serie, maar ook voor die daaronder t/m de 5000 serie te gaan gebruiken?

Groet,
JW

ik ga ervan uit dat de software gereleased wordt voor alle series.
 
ik hoop niet dat de goedkeuring afhangt van alle wensen van de gebruikers van een philips toestel .want als ik dat zo lees wil de één dit en de andere dat. zo is dat toch ook niet bij de ander merken gegaan ?
een tv moet gewoon goed werken op ci+ en als dat niet zo is dan moet de fabrikant daar wat aan doen.

John, het gaat er natuurlijk om dat CI+ het gewoon goed doet. Maar volgens mij zijn zaken als harde resets, niet werkende ondertitels toch echt een bewijs van 'niet goed werken'.

Daarnaast zijn er een aantal dingen 'industry standard'. Ze zijn niet nodig om goed tv te kunnen kijken maar iedere TV/apparaat in de industry heeft ze. Van een toestel van 1200 euro retail voor 32" mag je toch echt verwachten dat die dit ook aan kan. En dan heb ik het over functies als een goed werkende EPG, een now/next balk etc.

Sterker nog als je de Ziggo infotainments op het ziggo kanaal ziet dan legt ziggo uit dat dit voordelen zijn van digitale tv. Als ziggo mag je dan m.i. ook verwachten dat tv's met een ziggo cetificaat dit aankunnen.

En let wel! als gebruikers moeten wij blij zij dat ziggo onze belangen behartigt want als Philips al zo arrogant met ziggo omgaat als zij (in inder geval enkele weken terug, de laatste tijd is het zo te zien beter) deden. dan zijn wij simpele gebruikers alleen maar dom koopvee waar al helemaal niet naar geluisterd hoeft te worden.

Ik wacht liever 2 weken langer op een officiele release waarin ook de minder belangrijke dingen meegenomen zijn dan dat er snel gecertificeerd wordt en er nadien niets meer gebeurd. Tenslotte: we kunnen al digitaal kijken, sinds .058.005.
 
Ik heb hier de 42PFL9664 en tijdens het zappen zie ik geen naam van het programma staan boven in beeld.
Ik ben gewend van Philips dat als er een kanaal gewisseld wordt, dat dan ook de naam van het programma bovenin beeld erbij komt te staan.

De naam zie ik wel staan bij info, maar niet meer in beeld.
Is dit nog aan te passen of zit deze functie er gewoon niet in?

Is reeds een van de gemelde issues. Zie allereerste post in dit topic.

En is ook het letter type van de kanaalnummers, tijdens het zappen, aan te passen.
Ik vind deze wel heel erg groot in beeld staan en met een lelijk lettertype.

Volledig mee eens (had ik ook al eens gemeld) maar blijft een kwestie van smaak. Check of je het lettertype op classic heb staan en niet op groot (waarbij ik zelf classic ook al erg groot vindt.). Verder is mij opgevallen dat de 'mooiheid' van de tekst ook afhangt van de instellinge scherpte, kleur, helderheid. maar ja liever een scherp beeld dan een mooier lettertype.

Verder heb ik sinds de laatste 2 firmwares ook nog last van de aan/uit knop op het toestel zelf.
Soms moet ik hier meerdere keren op drukken, voordat de tv het snapt en uit gaat.
Als ik 1 keer druk en de tv reageerd niet (piep wel, maar geen reactie), dan heb ik ook al verschillende keren lang gewacht, maar ook dat helpt niet.

Eerder in dit topic heb ik mij laten vertellen dat je perse 2 keer binnen 20sec moet drukken om de tv uit te zetten. Dit om spontaan uitgaan te voorkomen. Dus works as designed.

Verder vindt ik het jammer dat de tv niet gelijk op de afstandbediening reageert.
Dus als de tv aan gaat moet je een paar seconden wachten, totdat de tv reageert. Volgens mij is dit eenvoudig aan te passen voor Philips, door gewoon de IR codes eerder in de code te initialiseren en het beeld ietsjes later laten starten.
Misschien een eenvoudige aanpassing voor hun...

Volledig mee eens, maar of het zo makkelijk is laten we maar aan philips over.
O, ja lees ook eerst het topic door voor je vragen stelt, dan vind je de helft al. :)
 
John, het gaat er natuurlijk om dat CI+ het gewoon goed doet. Maar volgens mij zijn zaken als harde resets, niet werkende ondertitels toch echt een bewijs van 'niet goed werken'.

Daarnaast zijn er een aantal dingen 'industry standard'. Ze zijn niet nodig om goed tv te kunnen kijken maar iedere TV/apparaat in de industry heeft ze. Van een toestel van 1200 euro retail voor 32" mag je toch echt verwachten dat die dit ook aan kan. En dan heb ik het over functies als een goed werkende EPG, een now/next balk etc.

Sterker nog als je de ziggo infotainments op het ziggo kanaal ziet dan legt ziggo uit dat dit voordelen zijn van digitale tv. Als ziggo mag je dan m.i. ook verwachten dat tv's met een ziggo cetificaat dit aankunnen.

En let wel! als gebruikers moeten wij blij zij dat ziggo onze belangen behartigt want als Philips al zo arrogant met ziggo omgaat als zij (in inder geval enkele weken terug, de laatste tijd is het zo te zien beter) deden. dan zijn wij simpele gebruikers alleen maar dom koopvee waar al helemaal niet naar geluisterd hoeft te worden.

Ik wacht liever 2 weken langer op een officiele release waarin ook de minder belangrijke dingen meegenomen zijn dan dat er snel gecertificeerd wordt en er nadien niets meer gebeurd. Tenslotte: we kunnen al digitaal kijken, sinds .058.005.

ik ben het helemaal met je eens als de teletekst en ondertiteling niet werkt dat dit opgelost moet worden .
ci+ moet gewoon werken zoals je eerst naar analoog keek.
ik ben ook zeer tevreden met digitaal signaal van ziggo.
maar de ééne fabrikant geeft kwa bediening een andere prioriteit als de andere .
zoals ik er nu tegen aan kijk is ziggo veel te snel met ci+ begonnen
wat ik hoor en lees zijn er ook veel problemen met andere merken die goedkeuring hebben gekregen van ziggo.
wij kunnen ons nog een beetje helpen met wat technisch inzicht.
maar oudere mensen die gewoon een tv aan en uit wil zetten zie ik de bui al hangen .
 
Nieuwe installatie

37pfl9604 i.c.m. Neotion en nieuwste software

Zojuist alles geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. :)
Ale zenders goed en EPG volledig.

zal de komende dagen uitvoeriger testen.

Installatie verliep zonder enig probleem. :pompom:
Merk dat zappen trager gaat dan bij analoog, maar dat zal wel normaal zijn.

Als ik iets moet testen, hoor ik het graag.
 
26PFL5604H/12 CAM module

heb sinds vandaag een CI+ CAM module maaaar... niks. hij vind de digitale zenders maar dat deed hij zonder module ook al. nu met de module doet hij niet veel meer dan dat. het is een officiële ziggo module maar na de installatie van de software/firmware doet hij het nogsteeds niet. ook bij mijn opa die de nieuwe led tv van philips heeft werkt het niet. weet iemand toevallig een oplossing want ik vind het echt niet lekker om weer met allerlei kabels te werken met zo'n HD kastje wat naast mijn tv moet staan. aangezien ik na dit gehele topic te lezen niet veel verder ben gekomen vraag ik het maar gewoon en zie ik wel of iemand me verder kan helpen.
EDIT!!: me pa had de ziggo kaart er dus verkeer om ingestopt.... OPGELOST!!:applause:


dan ook nog een 2e vraag, heeft iemand enig idee hoe lang ze de alpha crypt kaarten nog werkende gaan houden? want anders is mijn keuze snel gemaakt want die werken WEL:!:
Dede vraag nog wel graag te beantwoorden, we hebben nog een tv met een alpha crypt kaart. dan weten we wanneer er een nieuwe moet komen :)

alvast bedankt,

Sander
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan