• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het is weer zomertijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel typisch dat 2 merken hetzelfde verschijnsel hebben. Uit zelfde fabriek????

Denk eerder uit de zelfde regio. Denk dat heel veel van die electronica en firmware uit Zuid-Oost Azië komen en die hebben geen zomer/wintertijd.
 
Nou ze moeten toch iets met zomer-/wintertijd gedaan hebben want het apparaat doet toch iets op die momenten. Stel de klok van de recorder wordt niet aangepast aan de zomertijd, dan zou de opname zelfs 2 uur later gaan beginnen. Vreemd verschijnsel dus.
 
Ik heb ze dus allebei, De samsung en de cisco en heb idd problemen bij beiden.

Zucht... :rolleyes:
 
Uren aanpassen is in de Cisco helaas niet goed mogelijk als je de opnames via de EPG hebt ingesteld. Geen optie dus. Of ik zie iets over het hoofd.

Je kunt inderdaad bij de Cisco niet de tijden aanpassen. Vraag blijft natuurlijk: Waarom wordt de begintijd aangepast van 18:45 naar 19:45? Is er niet iemand van Ziggo die hier iets over kan zeggen? Kan mij niet voorstellen dat ik Anno 2009 bij elke wisseling van Zomertijd naar Wintertijd en v.v. al mijn opnames moet aanpassen.....
 
Kan mij niet voorstellen dat ik Anno 2009 bij elke wisseling van Zomertijd naar Wintertijd en v.v. al mijn opnames moet aanpassen.....

:schater::schater: Echt niet? Het is wel een Ziggo apparaat hoor!

Ik denk dat dit met de volgende firmware versie, in 2018 of zo, pas is opgelost. Gelukkig ging bij mij alles goed omdat ik de EPG met herhaalde opnames al had opgegeven. Alles staat er bij mij handmatig in en daar is niets mee misgegaan tot nu toe. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.....
 
Gelukkig ging bij mij alles goed omdat ik de EPG met herhaalde opnames al had opgegeven.

EPG opnames gaat anders sinds de laatste firmware update eindelijk probleemloos. Nog geen foute opname gehad sindsdien. Dat is dus het goede nieuws :wink:
 
:schater::schater: Echt niet? Het is wel een Ziggo apparaat hoor!

Ik denk dat dit met de volgende firmware versie, in 2018 of zo, pas is opgelost. Gelukkig ging bij mij alles goed omdat ik de EPG met herhaalde opnames al had opgegeven. Alles staat er bij mij handmatig in en daar is niets mee misgegaan tot nu toe. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.....

Microsoft's Vista kan zelfs de zomertijd wintertijd aanpassing goed uitvoeren... je zou dus denken dat het Ziggo / Cisco ook zou moeten lukken.

Maar waarschijnlijk komen we er elk half jaar weer vanaf met al je opnames die je toch al op tijd (niet via EPG) had geprogrameerd aan te passen.... (gisteren gedaan). (kennelijk denken ze dat bij Cisco dat mensen niet alleen de klok verzetten maar ook hun dag indeling..... 1930 nieuws om 2030..... etc.
 
Maar waarschijnlijk komen we er elk half jaar weer vanaf met al je opnames die je toch al op tijd (niet via EPG) had geprogrameerd aan te passen....

Ik dacht dat dat bij mij niet nodig was, maar helaas. Sommige programma's zijn wel aangepast, en andere weer niet. :censored:-apparaat. Nu alles nagekeken en waar nodig hersteld.

Dat ging nog niet makkelijk. Soms maakte de Cisco voor het gemak van de aangepaste tijd een nieuwe opname, die dan conflicteerde met de oude opname. Oude gewissen, vraagt ie "alle wissen?", ja antwoorden: beide opnames weg :schater: Helemaal opnieuw geprogrammeerd; conflict! Niets in de lijst te zien op die dag behalve de nieuwe opname. Hij conflicteerd dus weer eens met een niet meer bestaande opname. De oplossing daarvoor kennen we; stekker er uit - even wachten - stekker er in. Et voila, conflict weg.

Kan er nog steeds niet over uit dat ik voor dit prul € 400 moest betalen :evil:
 
Ik dacht dat dat bij mij niet nodig was, maar helaas. Sommige programma's zijn wel aangepast, en andere weer niet. :censored:-apparaat. Nu alles nagekeken en waar nodig hersteld.

Dat ging nog niet makkelijk. Soms maakte de Cisco voor het gemak van de aangepaste tijd een nieuwe opname, die dan conflicteerde met de oude opname. Oude gewissen, vraagt ie "alle wissen?", ja antwoorden: beide opnames weg :schater: Helemaal opnieuw geprogrammeerd; conflict! Niets in de lijst te zien op die dag behalve de nieuwe opname. Hij conflicteerd dus weer eens met een niet meer bestaande opname. De oplossing daarvoor kennen we; stekker er uit - even wachten - stekker er in. Et voila, conflict weg.

Kan er nog steeds niet over uit dat ik voor dit prul € 400 moest betalen :evil:

Ik krijg altijd zo'n warm gevoel van herkenning als ik merk dat ik niet de enige ben met een issue....
 
Ik krijg altijd zo'n warm gevoel van herkenning als ik merk dat ik niet de enige ben met een issue....

Inderdaad, gedeelde smatr is halve smart. Het valt me wel op dat er relatief weinig mensen op dit issue reageren, iedereen moet er last van hebben. Of zijn er gewoon heel weinig verkocht of is iedereen murw geslagen en denk "laat maar zitten."?

In ieder geval zuigt het aparaat op een onprettige manier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan