Ziggo medewerkers niet meer zichtbaar???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind deze discussie nogal overtrokken. Elk ip-address is traceerbaar.

Over privacy gesproken, iedere nederlander heeft 2 weken geleden een brief gehad van minister Klink over het starten van het electronisch patienten-dossier. (EPD) Als je geen bezwaar aantekent doe je automatisch mee en kan iedere zorgverlener jouw medisch dossier inzien.

Hebben ook een stemformulier gekregen van de waterschappen. Hiermee kun je stemmen, maar er staan wel diverse nummers op het stemformulier zodat ze kunnen zien op wie je gestemd hebt.

Over deze 2 voorbeelden hoor je niemand.

Vind het heel jammer dat er nu diverse ziggomensen afhaken omdat sommige forumleden bezwaar hebben tegen het ip-address.
Volgens mij kan iedere helpdeskmedewerker ook deze gegevens zien als iemand belt..............................
 
.....en zo gaat dit uitstekende forum naar de knoppen.
en dat mede door dat eeuwige drammerige doorgezannik van Bordewolf uit Almelo (nu uiteraard hier onder een andere naam zijn reacties plaatst).
En dat noemt zich ook nog FAN.
Dat was het laatste wat ik hier nog kwijt wil.
Ik ben weg hier (inclusief 350 berichten) en alleen nog maar enkel "read only" aanwezig. (onder de naam Hengelerweend want ik hoef me niet te verschuilen)

Bedankt Ziggo medewerkers voor jullie uitstekend bijdrage :applause:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal nog veel op het forum zijn, maar zal geen persoonlijke berichten meer oppakken om uit te zoeken voorlopig.

Ik als gebruiker zeg hierop, "als je, wanneer je op het forum bent, ons bij een probleem een schopje in de goede richting geeft, waardeer ik dat zeer.
Dit geld ook voor raymond en ziggo-user.
Met mij zullen er vele zijn die jullie gaan missen.
 
Ze hebben nog gelijk ook! Doen heel goed werk en dan komt er ineens een 'nieuw' persoon klagen over onafhankelijkheid van de Ziggo-gebruikersforum. Kan er zo kwaad om worden. Maar aan de andere kant, waarom laten ze zich door zo'n geval uit de weg slaan? Ziggo-User is ook weg.

Je bedoelt mij hiermee neem ik aan?

Ik heb me persoonlijk ook nogal gestoord aan de stelling dat ip-adressen privacy-gevoelige gegevens zijn.

De discussie of dit nu wel of niet zo is zal ik hier niet gaan starten aangezien dit niet van toepassing is en ook niet relevant.

Net als oa Mart ging het ook mij er slechts om dat een Ziggo-medewerker alleen na toestemming van de betreffende gebruiker inzicht krijgt in dergelijke gegevens. Niets meer en niets minder. En bij dit standpunt blijf ik ook, het moet aan een ieders eigen keuze zijn om dergelijke gegevens te verstrekken aan een Ziggo medewerker.

Ik zal ook even uitleggen waarom. Of het nu wel of niet wettelijk privacy gevoelige informatie is staat hierbuiten. Met alleen een IP-adres kan je op zich niet zoveel. Neem de mods, die hebben onze ip-adressen ook, niets aan de hand.

Als we echter uitgaan van een bad-case-scenario dan kan het volgende om de hoek: Een ziggo mederwerker kan met een IP-adres waarschijnlijk wel alle klantgegevens erbij zoeken in hun systeem, en dan komen we wel bij privacy gevoelige informatie terecht. Dat wil zeggen dat een Ziggo mederwerker waarschijnlijk met een ip-adres alle persoons & account gegevens kan opzoeken van iemand die hier bv mogelijk minder leuke berichten over ziggo post. (zonder dat die persoon het weet).

Nu hoor ik al roepen, ja maar dat is een bad-case-scenario maar een dergelijke constructie waarbij persoonsgegevens op te zoeken zijn moet je denk ik niet alleen op basis van vertrouwen werken, maar zekerheden inbouwen. ALS het ooit in de toekomst wel misgaat in zo'n situatie zijn het dan waarschijnlijk de mensen die het hardst roepen dat het nooit had modem gebeuren dezelfde mensen die er nu zo op dit verhaal tegen zijn en tegen oa ondergetekende.

Volgens mij kan iedere helpdeskmedewerker ook deze gegevens zien als iemand belt..............................

Klopt, maar heb je dan niet zelf gebeld met Ziggo? Dus ga je ermee akkoord (en ben je ervan op de hoogte aangezien ze die gegevens aan je vragen) dat ze jou klantgegevens erbij zoeken. Dat is een andere situatie dan een medewerker jou gegevens kan opzoeken aan de hand van een ip-adres wat je hier achtergelaten hebt middels posten, immers dit forum is geen ziggo en toch onafhankelijk? Dus ben ik van mening dat deze mensen pas inzicht moeten krijgen na toestemming, bv als een gebruiker een PB naar een medewerker stuurt met daarin zijn/haar gegevens. Anders heeft een Ziggo mederwerker toch inzicht in jou gegevens zonder dat je weet dat hij/zij jou gegevens erbij gezocht heeft.
 
Even een ding uit de wereld helpen, Raymond heeft geen inzicht in jouw gegevens als hij je IP heeft...
Dit omdat hij het klantensysteem niet ter beschikking heeft, maar via een andere weg storingtickets doorgezet krijgt.
Dit argument gaat dus niet op in zijn geval.
 
...Nu hoor ik al roepen, ja maar dat is een bad-case-scenario maar een dergelijke constructie waarbij persoonsgegevens op te zoeken zijn moet je denk ik niet alleen op basis van vertrouwen werken, maar zekerheden inbouwen. ALS het ooit in de toekomst wel misgaat in zo'n situatie zijn het dan waarschijnlijk de mensen die het hardst roepen dat het nooit had modem gebeuren dezelfde mensen die er nu zo op dit verhaal tegen zijn en tegen oa ondergetekende...

Voor alle duidelijkheid, om ook maar enige twijfel weg te nemen, hebben wij deze voorziening dan ook meteen geblokkeerd. Het enige dat wij erg betreuren is dat de beperkingen en "borging" die wij hieraan hadden verbonden als onvoldoende worden ervaren. De gesignaleerde problematiek ligt in onze ogen gevoelig genoeg om hier inderdaad gehoor aan te geven ondanks dat het slechts door een handjevol wordt opgebracht en achteraf velen daar door worden geraakt. Zo gaat het wel vaker, ook in een democratie.

Op zich was en is het een in mijn ogen dan ook een volkomen legitieme en eerlijke discussie. Dat daardoor een vervelende situatie is ontstaan mag de mensen die deze discussie "aanslingeren" niet worden aangerekend.

Aan ons is het nu om binnen deze context een oplossing te vinden.

Wat mij wel stoort dat blijkt dat men zich niet altijd geheel inleest als men een oordeel velt. Zo hebben de "tegenstanders" allemaal stuk voor stuk verklaard dat zij er niet op uit zijn mensen weg te jagen, maar het probleem te signaleren. Wij van onze kant hebben laten zien dat het slechts zeer selectief werd toegepast. Desondanks lees je verwijten dat men mensen heeft weggejaagd en aan de andere kant, en nu chargeer ik een beetje, Ziggo van alle forum bezoekers kan achterhalen wie het zijn.

Ik weet dat het moeilijk is om jezelf te vrijwaren van emoties als er discussies lopen en men geneigd is om zaken aan te dikken om argumentatie aan te zetten. Toch moet je proberen het een beetje "zuiver" te houden.

Nogmaals we denken na over oplossingen. Zowel op het gebied van privacy als het punt dat sommigen zich wat vrijer zouden willen kunnen uiten.
 
Voor alle duidelijkheid, om ook maar enige twijfel weg te nemen, hebben wij deze voorziening dan ook meteen geblokkeerd.

Waar ik het mee eens ben. Persoonlijk vind ik dit een goede en adequate aktie van de moderators.

Het enige dat wij erg betreuren is dat de beperkingen en "borging" die wij hieraan hadden verbonden als onvoldoende worden ervaren. De gesignaleerde problematiek ligt in onze ogen gevoelig genoeg om hier inderdaad gehoor aan te geven ondanks dat het slechts door een handjevol wordt opgebracht en achteraf velen daar door worden geraakt. Zo gaat het wel vaker, ook in een democratie.
Op zich was en is het een in mijn ogen dan ook een volkomen legitieme en eerlijke discussie. Dat daardoor een vervelende situatie is ontstaan mag de mensen die deze discussie "aanslingeren" niet worden aangerekend.


Aan ons is het nu om binnen deze context een oplossing te vinden.

Wat mij wel stoort dat blijkt dat men zich niet altijd geheel inleest als men een oordeel velt. Zo hebben de "tegenstanders" allemaal stuk voor stuk verklaard dat zij er niet op uit zijn mensen weg te jagen, maar het probleem te signaleren. Wij van onze kant hebben laten zien dat het slechts zeer selectief werd toegepast. Desondanks lees je verwijten dat men mensen heeft weggejaagd en aan de andere kant, en nu chargeer ik een beetje, Ziggo van alle forum bezoekers kan achterhalen wie het zijn.

Aan het chargeren ben ik zelf ook schuldig, ik heb dan in mijn post ook nogal gedaan. Echter wat ik daarmee wilde bereiken en aanhalen in de richting van de "tegenstanders" is dat iets "onschuldigs" als een ip-adres wat niet prive en privacy gevoelig is, dat wel kan worden en dat er wel mogelijk een privacy gevoelige kwestie kan ontstaan wanneer er persoonsgegevens bij kunnen worden gezocht. En Raymond staat hierbuiten aangezien hij in zijn persoon nooit ter discussie heeft gestaan en het daar geen van de mensen die de discussie aangeslingerd hebben om te doen was.

Jullie statement en uitleg was ook zeer helder over hoe de vork nu in de steel zat en dat er wel beperkingen waren. Wel ben ik het eens met dat die situatie opgeheven is en dit niet meer mogelijk is. Dank in elk geval vanaf mijn kant voor jullie geduld, tijd en uitleg.

verwijder ieders account. begin opnieuw.
Zet bij het aanmaken van een account neer dat ziggo medewerkers van webcare of what effer team, ip adressen kunnen opvragen.
akkoord ja nee button er bij. 50% klaar.

Het gaat mijns inziens niet alleen om het ip-adres. Als een ziggo-medewerker over de mogelijkheid beschikt om aan de hand van een ip-adres er persoonsgegevens bij te zoeken verandert de gehele situatie.

Er zouden mogelijkerwijs situaties uit kunnen ontstaan die niet wenselijk of zelfs vervelend zouden kunnen zijn voor gebruikers van hier, bijvoorbeeld in de vorm van counterakties nadat een lid hier nogal zijn gal heeft lopen spuien over Ziggo. Nogmaals het is een worst-case-scenario, maar dit soort situaties moet je in mijn ogen als onafhankelijk forum altijd en bij voorbaat zien te voorkomen.

Ik denk namelijk dat als zo'n situatie wel ontstaan de mensen die nu het hardst roepen dat het kunnen zien van een ip-adres geen probleem is, dan het hardst moord en brand schreeuwen en klagen over dat het wel mogelijk is of is geweest.


In het algemeen:
Als ik even puur vanuit mezelf spreek ging het mij puur om de algemene situatie. De situaite dat een Ziggo medewerker aan de hand van een ip-adres mogelijkerwijs de account en persoons gegevens erbij zou kunnenz zoeken leek mij, en een aantal andere mensen niet wenselijk. Of dit aan de hand van een ip-adres links of rechtsom kan (of direct door eigen toegang tot klantsysteem of via collega) leek mij en een aantal andere mensen niet wenselijk. Niet meer en niet minder.

Dat Raymond er dan voor kiest om ermee te stoppen is zijn goed recht en keuze. Heel vervelend dat hij ermee stopt, hij was een aanwinst voor het forum en had zeer goede bijdragen, er is volgens mij ook niemand die het tegendeel beweert, maar zijn keuze moeten we respecteren.


En dan te bedenken dat ik het bewuste topic alleen maar gestart met de vraag hoe de medewerkers herkenbaar waren op het forum :? wat voor topic/discussie daar al niet achter vandaan kan komen.
 
Nogmaals we denken na over oplossingen. Zowel op het gebied van privacy als het punt dat sommigen zich wat vrijer zouden willen kunnen uiten.

verwijder ieders account. begin opnieuw.
Zet bij het aanmaken van een account neer dat ziggo medewerkers van webcare of what effer team, ip adressen kunnen opvragen.
akkoord ja nee button er bij. 50% klaar.

Verder hard modereren.
In topic alleen on topic toe laten, anders verwijderen.
Een keer een klagen is prima maar alles met maten, daarna worden ze verwijderd. Massaal klagen (etc etc) account nuken en ip bannen.

Ziggo medewerkers wel of niet zichtbaar. Het is hun tijd hun keuze, daar hoeft geen verantwoording aan de rest in nederland afgelegd worden.

En voor wie het weten wil:
JDD geen ziggo medewerker, maar wel iemand die blij is dat ziggo wil luisteren naar de klanten. Ziggo is niet perfect en laat best vaak steken vallen. Maar de wil is er (zeker bij de medewerkers) om het allemaal beter te maken.
Geloof me na zo een fussie zit niemand lekker in zijn/haar vel, en dat men toch hier zoveel uur prive aanwezig is zegt mij voldoende.
 
verwijder ieders account. begin opnieuw.
Zet bij het aanmaken van een account neer dat ziggo medewerkers van webcare of what effer team, ip adressen kunnen opvragen.
akkoord ja nee button er bij. 50% klaar.

Verder hard modereren.
In topic alleen on topic toe laten, anders verwijderen.
Een keer een klagen is prima maar alles met maten, daarna worden ze verwijderd. Massaal klagen (etc etc) account nuken en ip bannen.

Ziggo medewerkers wel of niet zichtbaar. Het is hun tijd hun keuze, daar hoeft geen verantwoording aan de rest in nederland afgelegd worden.

En voor wie het weten wil:
JDD geen ziggo medewerker, maar wel iemand die blij is dat ziggo wil luisteren naar de klanten. Ziggo is niet perfect en laat best vaak steken vallen. Maar de wil is er (zeker bij de medewerkers) om het allemaal beter te maken.
Geloof me na zo een fussie zit niemand lekker in zijn/haar vel, en dat men toch hier zoveel uur prive aanwezig is zegt mij voldoende.

Volledig mee eens.
Terug naar de basis, inclusief de door mij gewaardeerde bijdragen van de Ziggo medewerkers.

Mijn telefoonnummers staan in het telefoonboek, heb mobieltje, en mijn gegevens staan in allerlei bestanden, surf op het internet.
Kortom door een ieder traceerbaar.
Als dan een goed willende Ziggo mederweker het IP adres nodig heeft om een probleem op te lossen heb ik daar geen enkel probleem mee.

Vr. gr.
Internetter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan