• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SCART naar TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

ZenTexxx

Okee, ik heb dus eergisteren mijn Ziggo allesin1 pakketje ontvangen. Alles aangesloten, geen probleem.

Maar nu. In het pakket zit de Humax Fox-C bijgesloten, de tuner. En wat schetst mijn verbazing? Alleen SCART! Ik wist niet dat dat nog gebruikt werd.

Nu sta ik op het punt een nieuwe TV aan te schaffen, full HD, met HDMI ingangen, composiet en S-vid. Weliswaar zitten er ook SCART aansluitingen op maar is dat niet verschrikkelijk zonde, om een modern toetel DMV SCART aan te sluiten? HDMI is duidelijk superieur aan SCART. Hoe ziet het beeld eruit met een connectie DMV SCART?
 
de HD decoders hebben wel hdmi,
en sommige SD decoders ook.
helaas die van jouw niet.
ik zelf kijk ook nog via scart (me TV heeft het nog niet begeven en eerder mag ik geen nieuwe kopen van me vrouw)
beeld is best goed maar heb geen vergelijkings matriaal.
enigste wat ik wel uit getest hebt met die van mij is hem aan een 42" LCD aangesloten via scart bij me buren en ze waren zeer te spreken over de kwaliteit er van.
 
Okee, ik heb dus eergisteren mijn Ziggo allesin1 pakketje ontvangen. Alles aangesloten, geen probleem.

Maar nu. In het pakket zit de Humax Fox-C bijgesloten, de tuner. En wat schetst mijn verbazing? Alleen SCART! Ik wist niet dat dat nog gebruikt werd.

Nu sta ik op het punt een nieuwe TV aan te schaffen, full HD, met HDMI ingangen, composiet en S-vid. Weliswaar zitten er ook SCART aansluitingen op maar is dat niet verschrikkelijk zonde, om een modern toetel DMV SCART aan te sluiten? HDMI is duidelijk superieur aan SCART. Hoe ziet het beeld eruit met een connectie DMV SCART?

Beeld met SCART is goed, mits er een hoogwaardige (dubbel afgeschermde en volledig bedrade) kabel wordt gebruikt en mits er gebruik wordt gemaakt van RGB. Het beeld dat de Humax IR-FOX C produceert is ietwat aan de softe kant en kan - bij mij - niet wedijveren met de beeldkwaliteit die ik via de ingebouwde DVB-C tuner in mijn TV krijg. Als je toch een Full HDTV gaat aanschaffen, is het beter om die Humax SD decoder te laten voor wat het is (of te gebruiken in combinatie met een DVD/HDD recorder om opnamen te kunnen maken) en uit te kijken naar een TV met een ingebouwde DVB-C tuner die ook geschikt is voor de ontvangst van HD kanalen.
 
Zo'n TV met ingebouwde tuner heb ik ook op het oog.
Maar de tuner bevat de card. Of kan ik die alsnog verbinden met de TV dat ik wel gebruik maak van de card maar niet van het TV signaal van de tuner?
 
als jouw TV gebruik kan maken van die kaart in samenwerking met een alphacrypt module dan kan je hem gewoon in je TV stoppen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan