• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn Humax decoder werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

j.nieborg

Mijn Humax decoder werkt niet meer :sad:

Groene lampje brandt wel, maar ik kan hem niet uitzetten e.d.
Als ik de tv aanzet, komt er eerst zwart beeld, met onderin de zender weergave als je de afstandsbediening van Humax gebruikt, maar verder kan ik hier niets mee.
Met de afstandsbediening van m'n tv kan ik wel zenders weergeven, maar de beeldweergave is dan niet digitaal.

Hierover met Ziggo gebeld en de 1 zegt decoder na laten kijken en een ander zegt, dat het komt omdat de smartcard niet op mijn naam geregistreerd staat (heb de vorige eigenaar al tig x gebeld, maar neemt nooit op)

Tja, wie heeft gelijk ?

Greetz Ria
 
Dit ook al geprobeerd?
Van de Humax Service site:

Vastlopen HUMAX IR FOX C op voormalig Casema of Multikabel netwerk
U kunt dit probleem zelf verhelpen. Wij adviseren u om de volgende stappen precies op te volgen!

1 Trek stekker uit stopcontact
2 Ontkoppel de antenne-ingang
3 Steek de stekker weer terug in stopcontact (de antenne nog niet!)
4 Druk op Menu
5 Ga naar “Installatie” en druk op OK
6 Voer wachtwoord in (Standaard 0000)
7 Bij “Zenders zoeken” weer op OK drukken
8 Antennekabel weer aansluiten
9 Ga naar de knop “Zoeken” op het scherm en druk op OK
10 Wachten tot de knop “Opslaan” verschijnt en dan op OK drukken
11 Met de Menu toets kan het menu weer worden verlaten


Om deze fout definitief op te lossen kunt u na deze stappen de laatste softwareversie installeren. Dit doet u in het Menu “Installatie”. Het updaten duurt ongeveer 5 minuten. De ontvanger start na de update automatisch opnieuw op met de nieuwste softwareverse 1.01.14.
 
Yes !!! hij doet het weer, super bedankt :applause:
Alleen kan ik hem niet updaten, die mogelijkheid kan ik niet aanklikken.
Maar ik kan in elk geval wel weer digitaal kijken :)

Groetjes Ria
 
Alleen kan ik hem niet updaten, die mogelijkheid kan ik niet aanklikken.

Waarschijnlijk heb je de laatste software al in de Humax zitten, blijkbaar is deze toch nog niet echt crashproof.


Hierover met Ziggo gebeld en de 1 zegt decoder na laten kijken en een ander zegt, dat het komt omdat de smartcard niet op mijn naam geregistreerd staat (heb de vorige eigenaar al tig x gebeld, maar neemt nooit op)

Tja, wie heeft gelijk ?

Tja, de helpdesk..... :roll:
 
Haha, ja idd, die helpdesk, pfffffffff
Ik bel ze niet weer, dit forum heeft tenminste members die er wél verstand van hebben en het scheelt mij een hele hoop wachttijd en belkosten :wink:

Thanks Ria
 
Yes !!! hij doet het weer, super bedankt :applause:
Alleen kan ik hem niet updaten, die mogelijkheid kan ik niet aanklikken.
Maar ik kan in elk geval wel weer digitaal kijken :)

Groetjes Ria

kun je vertellen welke software versie aanwezig is in jouw ontvanger ?
 
Ik heb hem op menu gezet om te kijken of ik zo kon zien welke versie ik heb, maar nu kan ik wél updaten en dat is hij nu aan het doen.
Waar kan ik straks zien welke vesie ik heb ?

Ria
 
klopt, 2ehands kaartjes , als deze eenmaal zijn geregistreerd, geven alleen maar problemen. dus..nieuw smartcard kaartje kopen, en opnieuw aanmelden . problemen opgelost.
hoe was het spreekwoord ook alweer?

goedkoop is duurkoop.


berrie
 
Ja dat is misschien waar, maar hij doet het nu wel weer.
 
Software kun je uitlezen via het menu -> Status -> IRD status .....hier in staat je software versie.

Als je zegt dat je nu wel kunt updaten en deze update is gelukt dan zal je box voorzien zijn van de laatste versie. Als je update krijg je altijd de laatste versie.

De problemen die je hebt hebben niets te maken met je smartcard, dus je hoeft geen nieuwe card aan te schaffen. De problemen zaten in de oude software op je decoder. Hierdoor konden de problemen onstaan die je had, in de nieuwe software is dit opgelost.

Advies daarom aan iedereen: Humax FOX updaten naar de laatste software versie (is overigens voor elke type decoder van belang)

Als je de software versie nog even wilt uitlezen en hier plaatsen dan weten we zeker dat je de laatste versie hebt en deze problemen niet meer mochen voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan