• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabel gaat verder open

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo is ook duurder met aanvullende Paketten zoals Film1/Sport1 en Eredivisie Live. UPC is aanmerkelijk geodkoper.
 
IDD is UPC goedkoper,

Daarom zou het nu ook eens fijn zijn dat ik zelf kan bepalen bij wie ik via de kabel signaal afneem.

Immers KPN zijn netwerk moest ook open met als voordeel dat je niet perse voor adsl bij KPN een abbo hoeft af te nemen want dat kan je bijv. ook bij alice doen.

Breek gewoon de kabel open, wie bij zijn huidige aanbieder wil blijven zitten mag blijven zitten.
Wie over wil stappen naar aan andere aanbieder moet kunnen overstappen en dat is nu via de kabel ook nergens het geval.

weg met die zogenaamde gebieden en open met die hap, dat lijkt mij het eerlijkst.
 
KPN inversteerd op het moment zeer veel in glasvezel hoor!
Dit kan heel goed zijn, maar tot aan de woningen ligt toch echt nog koper, en middels de beschikbare technieken als ADSL kan er tot max 20Mbit geboden worden en dit is onder goede omstandigheden en als je niet te ver van de centrale woont.

Met VDSL kan er nog tot ongeveer 50Mbit geboden worden, maar word de afstand tot de centrale een nog grotere bepalende factor, verder als 1,5km houd al in dat je de snelheid niet meer haalt en buiten die 1,5km kakt de behaalde snelheid met een rap tempo in.

Met Eurodocsis 3.0 kan tot ruim boven de 200Mbit geboden worden, nu zal dit in de praktijk nog wel even duren voordat dergelijke snelheden aangeboden worden, maar UPC heeft op dit moment al een abonnement van 60 en 120Mbit. Ziggo is ook druk gaande met Eurodocsis 3.0 en zal vergelijkbare snelheden gaan aanbieden.

Dit kan je met ADSL echt gaan vergeten, als je geluk hebt haal je 20Mbit, combineer dat met de prijzen van ADSL, dan kan je zo zien aankomen dat ADSL binnen nu en een paar jaar zwaar aan klanten gaat inleveren.

Daarnaast zie je dat Ziggo dus in het rapport aangegeven zeer goed koop RTV inkoopt maar dit veels te duur verkoopt.
Wat is veel te duur?

Voor de helft van het geld heb je een Digitenne abonnement bij KPN. Minder zenders, minder uitbreiding nodig en oh ja, een bedroevende kwaliteit.

Schotel, goede concurrent, maar haalt het niet bij de kwaliteit van de kabel, bitrates liggen nog redelijk stuk later. Het is wel weer iets goedkoper.

Ik heb liever dat ik een paar centen meer betaal en iets goeds heb, dan dat ik met KPN Digitenne me elke minuut moet irriteren aan freezes en drop-outs en mijn beeld geheel te verliezen als er een brommer voorbij komt.

We praten hier dus niet over Bundels maar over de standaard RTV aansluiting welke dus het duurste is in het hele land.
UPC en Ziggo verschillen niet of nauwelijks van elkaar. En bieden als kabelaanbieders de beste kwaliteit van alle tv aanbieders in nederland
Prijsstelling televisie aanbod via kabel, sateliet, DVB-T en DSL

306. Watbetreft prijsstelling verschillen de omroeptransmissieplatforms van elkaar. Het standaardabonnement van Ziggo (€16.25) is ongeveer drie keer zo duur is als een abonnement via de sateliet (€4.99), tweemaal zo duur als het gemiddelde tarief voor DSL-IPTV.154
Deze prijsstelling betreft hierbij de bundel van levering van RTV-signalen en pmroepinhoud voor ontvangst op één televiesie toestel.
Komen we weer op het puntje kwaliteit, DVB-T is de helft goedkoper maar is qua kwaliteit ook bedroevend slecht.

TV via DSL. Leuk een 20Mbit internet lijn, oh nee, nog slechts 4/5Mbit over om te downloaden omdat er iemand tv aan het kijken is.

Satelliet, enige goede concurrent van kabel qua kwaliteit/prijs. Iets goedkoper, maar lastiger als er meer toestellen aangesloten moeten gaan worden die ook een behoorlijke investering vergt als je het goed wilt doen.

Het lijkt me dat men in dit onderzoek enkel naar de prijs gekeken heeft, en voor het gemak zaken als kwaliteit maar even buiten beschouwing heeft gelaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
IDD is UPC goedkoper,

Daarom zou het nu ook eens fijn zijn dat ik zelf kan bepalen bij wie ik via de kabel signaal afneem.

Immers KPN zijn netwerk moest ook open met als voordeel dat je niet perse voor adsl bij KPN een abbo hoeft af te nemen want dat kan je bijv. ook bij alice doen.

Breek gewoon de kabel open, wie bij zijn huidige aanbieder wil blijven zitten mag blijven zitten.
Wie over wil stappen naar aan andere aanbieder moet kunnen overstappen en dat is nu via de kabel ook nergens het geval.

weg met die zogenaamde gebieden en open met die hap, dat lijkt mij het eerlijkst.

Even voor de duidelijkheid kabelaars krijgen geen toegang tot elkaars netwerk. Ook kpn krijgt geen toegang. Persoonlijk ben ik tegen en als dit betekent dat straks bandbreedte die bedoelt is voor ED3.0 voor tv gebruikt moet worden dan wil ik een klacht indienen tegen de opta dat ze de ontwikkelingen op de kabelmarkt aan het tegenhouden zijn:-P.
 
Dit kan heel goed zijn, maar tot aan de woningen ligt toch echt nog koper, en middels de beschikbare technieken als ADSL kan er tot max 20Mbit geboden worden en dit is onder goede omstandigheden en als je niet te ver van de centrale woont.
KPN is inderdaad bezig met glasvezel tot in de woning. Het gaat hierbij voornamelijk om nieuwe projecten en nieuw aan te leggen netwerken. Zie Glashart.nl
 
Immers KPN zijn netwerk moest ook open met als voordeel dat je niet perse voor adsl bij KPN een abbo hoeft af te nemen want dat kan je bijv. ook bij alice doen.
Al eens in deze materie verdiept en hoe "open" het netwerk van KPN nu eigenlijk is? Er lijken heel veel verschillende aanbieders te zijn, in werkelijkheid is het overgrote deel aan de achterkant alsnog KPN.
 
Ziggo is ook duurder met aanvullende Paketten zoals Film1/Sport1 en Eredivisie Live. UPC is aanmerkelijk geodkoper.
En hier is een hele goede reden voor. UPC kan het zelf goedkoper aanbieden omdat het tegen een hoger tarief kan en word doorverkocht aan andere aanbieders ;)

Film1/Sport1 is van Chello media, en indirect is dat weer verbonden met UPC, ofwel UPC kan heel makkelijk dit pakket zelf goedkoper aanbieden.
 
En hier is een hele goede reden voor. UPC kan het zelf goedkoper aanbieden omdat het tegen een hoger tarief kan en word doorverkocht aan andere aanbieders ;)

Film1/Sport1 is van Chello media, en indirect is dat weer verbonden met UPC, ofwel UPC kan heel makkelijk dit pakket zelf goedkoper aanbieden.

Ziggo is ook duurder in vergelijking met andere aanbieders m.b.t. Erdivisie Live. De reden waarom Ziggo duurder is vind ik niet van belang. Als ik kan overstappen naar UPC zal ik dat zeker doen.
 
Ziggo is ook duurder in vergelijking met andere aanbieders m.b.t. Erdivisie Live. De reden waarom Ziggo duurder is vind ik niet van belang. Als ik kan overstappen naar UPC zal ik dat zeker doen.

Daarvoor zul je moeten verhuizen, want de kabel wordt niet op die manier die jij denkt 'open'.....
 
Daarvoor zul je moeten verhuizen, want de kabel wordt niet op die manier die jij denkt 'open'.....

CeeS, dat zullen wij moeten afwachten. Ik denk (en hoop op Europa) dat de kabel in de toekomst steeds meer open wordt. Dan komt er meer concurrentie en zal Ziggo de prijzen moeten aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan