• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een tijdje terug had iemand deze site: https://www.ziggoziet.nl/jesse/ al eens gepost.

Een officiële site van Ziggo waar ze doodleuk een mediacentre bespreken met DVB-C. (zie links onder).

Of ziggo moet (per direct) stoppen met deze site, of (per direct) het ook echt mogelijk maken, en ondersteunen lijkt me.
Nu "adverteren" ze immers met iets dat niet kan / mag / werkt / ondersteund wordt / etc.... (hoe je het ook wil formuleren)

Hoe zit dat nu hiermee anoniem?

Ik ben door een mede gebruiker gewezen op het feit dat ik dit niet beantwoord heb (bericht van 28 juni). Klopt ook niet gezien :cry:.



Ik weet niet of dit een officiele ziggo site is, indien dit wel het geval is en indien hier de mediacenter wordt besproken in combinatie met gescramblede signalen dan is dit inderdaad niet juist. Allereerst zullen we na moeten of dit een site van Ziggo is.
 
Ik ben door een mede gebruiker gewezen op het feit dat ik dit niet beantwoord heb (bericht van 28 juni). Klopt ook niet gezien :cry:.



Ik weet niet of dit een officiele ziggo site is, indien dit wel het geval is en indien hier de mediacenter wordt besproken in combinatie met gescramblede signalen dan is dit inderdaad niet juist. Allereerst zullen we na moeten of dit een site van Ziggo is.
Zoals ik al zei, de sidn verwijst naar een door mij niet plaatsbaar persoon/bedrijf. Maar, er wordt gebruik gemaakt van de ziggo huisstijl,verwezen naar ziggo.nl etc... Eeen week etc, okey, maar ik wil niet geloven dat Ziggo hier al maanden niets van weet, en dan vooral niets tegen onderneemd... Vreemd. Misschien dat je dit intern kunt aankaarten en uitsluitsel over kunt geven?
 
Zoals ik al zei, de sidn verwijst naar een door mij niet plaatsbaar persoon/bedrijf. Maar, er wordt gebruik gemaakt van de ziggo huisstijl,verwezen naar ziggo.nl etc... Eeen week etc, okey, maar ik wil niet geloven dat Ziggo hier al maanden niets van weet, en dan vooral niets tegen onderneemd... Vreemd. Misschien dat je dit intern kunt aankaarten en uitsluitsel over kunt geven?


Wil je nog eens argumenten aanvoeren op welke juridische gronden wij iets zouden moeten ondernemen.
 
Klopt helemaal; nu de grote vraag....heb je enig idee wanneer de eerste toestellen met CI+ op de markt zullen komen?

Dat hangt in hoge mate af van de komende twee maanden waarin de belangrijkste voorbereidingen moeten worden getroffen. Best-case verwachten we begin Q2/2009, als dit niet lukt dan wordt het medio 2009. Voor CI+ moet er een speciale CI+ CAM ontwikkeld worden en moeten CI+ iDTV's ontwikkeld worden door alle grote fabrikanten. Beide moeten uitgebreid getest worden op interworking en vervolgens gezamelijk met ons signaal / Headend. Eerst moeten de units getest worden en vervolgens het geheel.
 
Wil je nog eens argumenten aanvoeren op welke juridische gronden wij iets zouden moeten ondernemen.
Als die site van jullie is; juridisch niets, maar wel jullie verantwoordelijkheid nemen en of die site verwijderen of de AlphaCrypt (aangezien dat de enigste is waar dat mee zou kunnen werken) erkennen.

Als dat niet jullie site is; juridische stappen ondernemen; ziggo is jullie bedrijfsnaam, de site maakt duidelijk gebruik van jullie huisstijl...

Overigens:
[...]
Zodra iemand er verstand van lijkt te hebben en met gerichte vragen/argumenten komt wordt die persoon:
- of genegeerd
- of verwezen naar irrelevante handleidingen/voorwaarden zonder de volgens hem belangrijke/relevante stukken te quoten
- of met afkortingen afgekat
- of gepoogd met overbodige mumbo jumbo af te troeven.
mumbo jumbo, check!

nu nog de afkortingen en de verwijzing naar de voorwaarden en we hebben de lijst gehad...
 
Als dat niet jullie site is; juridische stappen ondernemen; ziggo is jullie bedrijfsnaam, de site maakt duidelijk gebruik van jullie huisstijl...

Als je even zoekt zie je dat die site gemaakt is door Tribal DDB welke ook Ziggo als klant heeft.
Die site is dus gemaakt in opdracht van Ziggo.
Ook hebben de klanten ooit een nieuwsbrief van Ziggo gehad welke verwees naar deze site.

Dus dat men er 'zogenaamd' niets van zou weten klopt natuurlijk niet.
 
@anoniem: medio 2009 kan er dus als het een beetje meezit CI+ geleverd worden met een standaard Sony tv en zonder decorders gekeken worden. Das mooi natuurlijk, maar is er ook maar enige kans voor al die mensen die nu met CI zitten in hun Sony dat er een 'uitbreiding' naar CI+ komt?
Helaas ben ook ik één van de 'gelukkigen' die net een nieuwe tv gekocht heeft en nu hoort dat we beter een maand of 6-9 hadden kunnen wachten. Het zou toch wel heel zuur zijn als er niets aan te doen zou zijn....
 
Dus dat men er 'zogenaamd' niets van zou weten klopt natuurlijk niet.
Eerlijk gezegd heb ik dat niet zien beweren.

Als MGV hebben wij van de zomer over diverse issues op deze site met Ziggo contact gehad, deze zijn daarna ook keurig aangepast. Het fenomeen van dit mediacentre, wat door een forumlid al eens eerder is aangedragen, heb ik bewust laten liggen omdat het wel een pikante situatie is. Ziggo adverteert met een apparaat dat zij niet supporten.

Op zich werkt dit apparaat wel natuurlijk en was er geen grond om te eisen dat er iets aan die advertentie werd gedaan.

Nu CI+ min of meer zijn beslag krijgt, wordt het uitermate interessant.
Ofwel de advertentie blijft staan wat in wezen dan aangeeft dat dit apparaat ook op de nieuwe standaard kan/zal werken. Dan wel hij verdwijnt, wat aangeeft dat ie niet meer kan/zal werken. Hoe dan ook ben ik zeer benieuwd naar de uitkomst.

Mocht blijken dat de reeds verkochte apparaten niet meer werken in de nieuwe situatie, dan ziet Ziggo, nu als leverende en aansprakelijke partij, zich voor een probleem gesteld.
 
@anoniem: medio 2009 kan er dus als het een beetje meezit CI+ geleverd worden met een standaard Sony tv en zonder decorders gekeken worden. Das mooi natuurlijk, maar is er ook maar enige kans voor al die mensen die nu met CI zitten in hun Sony dat er een 'uitbreiding' naar CI+ komt?
Helaas ben ook ik één van de 'gelukkigen' die net een nieuwe tv gekocht heeft en nu hoort dat we beter een maand of 6-9 hadden kunnen wachten. Het zou toch wel heel zuur zijn als er niets aan te doen zou zijn....

Nee, zoals ik in eerdere postings al eens heb verteld is een toestel niet achteraf te upgraden naar CI+.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan