• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Multikabel Testbeeld wel of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronvm

Forum Gebruiker
Berichten
952
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wie kan mij vertellen of het testbeeld via de analoge TV nog te zien is, mijn TV pakt hem niet op maar een videorecorder (voorheen) wel.
Is het mogelijk dat het testbeeld nog uitgezonden wordt en zo ja op welke frequentie??

Wie weet het antwoord.
 
Hier in Den Helder is het testbeeld niet meer aanwezig sinds de laatse verwijdering van analoge zenders.
 
Daar was ik al bang voor, ze hebben helaas geen alternatief hiervoor. Het is om de TV te kunnen kalibreren en daarvoor is een dergelijk testbeeld onontbeerlijk.
 
ronvm zei:
Daar was ik al bang voor, ze hebben helaas geen alternatief hiervoor. Het is om de TV te kunnen kalibreren en daarvoor is een dergelijk testbeeld onontbeerlijk.
Om die reden stond het testbeeld er niet, dat was een ongebruikt reserve-kanaal waar geen programma op stond. Je hebt zeg maar geluk gehad destijds en een 'alternatief' komt er dus niet :wink:

Nu zijn alle kanalen bezet met programma's of in gebruik voor digitale TV. Misschien dat je midden in de nacht nog een testbeeld ziet op een zender van de publieke omroep ??
 
Uiteraard snap ik dat om die reden het testbeeld er niet stond, maar het was er wel erg mooi voor te gebruiken. Ik zal inderdaad eens kijken of bij de publieke zenders er 's nachts nog zoiets is alhoewel ik denk van niet.
Maar bedankt voor de tip.
 
ronvm zei:
Uiteraard snap ik dat om die reden het testbeeld er niet stond, maar het was er wel erg mooi voor te gebruiken. Ik zal inderdaad eens kijken of bij de publieke zenders er 's nachts nog zoiets is alhoewel ik denk van niet.
Bespaar je de moeite. :)
Testbeelden worden al lange tijd niet meer door de publieken (en andere zenders) uitgezonden.
Heel soms "per ongeluk" zie ik ze nog wel eens op de buitenlandse zenders, helaas..
Best jammer, niets mis met een goed testbeeld.
Ik heb ze vaak gebruikt voor instellen/tweaken van mijn capturecards.

Uit het video archief 8)
OLD Pinnacle PCTV BT848 with composite in. (colors not right, little atmospheric disturbances)
testpctv436bi.jpg


OLD Pinnacle PCTV BT848 with composite in. (colors not right, little atmospheric disturbances)
testpctv1691fm.jpg


D8DV-Camcorder analog in, composite in.
testdvcam5tl.jpg


D8DV-Camcorder analog in, composite in, Old VHS capture with software noise reduction.
testbbcvhs1di.jpg


PVR150,S-Video in
testpvr150svhs5jz.jpg
 
Prachtig die 'oude' beelden is heb destijds nog via de satellieteen D2Mac-Decoder gehad en kon daarmee breedbeeld ontvangen...perfect maar dit even ter zijde. Zijn deze testbeelden ergens nog op te duiken in "full-screen" (4:3) & (16:9) zodat ik ze zou kunnen projecteren om mijn TV en daarmee de boel kunne afstellen??

Bedankt voor de mooie plaatjes....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan