• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eindelijk het nieuwe docsis 3.0 modem, maar er is een probleem met activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Ed,

router is sitecom broadbandrouter 54G ( WL 535 )
alle bekabeling is goed
modem is arris modem

volgens speedtest haal ik nu 48 Mbit via de router, raar, tijdens downen dus (nog) niet!!

zie bovenstaand bericht van mij !!

grtz........

Als je nog de g standaard hebt van je draadlose router zul je nooit hoger komen dan rond de 25 mb down. Voor de hogere snelheden zul je een N standaard router moeten aanschaffen. Zou dus niet te veel waarde aan speedtest hebben, maar meer kijken naar je snelheid tijdens het downloaden. Een nieuwe router lost zeer waarschijnlijk al je snelheids problemen op, of tijdelijk eens de pc rechtstreeks op de modem aansluiten en kijk dan eens wat voor snelheden je ( zult ) halen.
 
Hoi Ed,

router is sitecom broadbandrouter 54G ( WL 535 )
alle bekabeling is goed
modem is arris modem

volgens speedtest haal ik nu 48 Mbit via de router, raar, tijdens downen dus (nog) niet!!

zie bovenstaand bericht van mij !!

grtz........
Je zegt niet waar je download...
 
Als je nog de g standaard hebt van je draadlose router zul je nooit hoger komen dan rond de 25 mb down. Voor de hogere snelheden zul je een N standaard router moeten aanschaffen. Zou dus niet te veel waarde aan speedtest hebben, maar meer kijken naar je snelheid tijdens het downloaden. Een nieuwe router lost zeer waarschijnlijk al je snelheids problemen op, of tijdelijk eens de pc rechtstreeks op de modem aansluiten en kijk dan eens wat voor snelheden je ( zult ) halen.

als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit, haal ik rond de 25 Mbit, dus snap ik de cijfers van speedtest ook niet helemaal.
Komt goed, nu werken........

grtz........danmar
 
Je zegt niet waar je download...

zou volgens mij ook weinig uit moeten maken, maar het meeste in de
nieuwsgroepen!!

Ik down nu ook met een maximum van nog geen 16 Mbit ( 1700 a 1800 K/sec ) terwijl ik
met mijn oude motorola modem met gemak 18 a 19 Mbit haal.
Dus waar gaat het nu fout??


grtz.........
 
Heb nu arris-modem direct op pc aangesloten en zelfs pay-server erbij gezet en dan haal ik nog maar 2700-2800 K/s oftewel ca. 21-22 Mbit, wat dus veel te weinig is met mijn abbo.
Waar ligt dat nu toch aan??

we zoeken verder..............grtz...........
 
Modem al anderhalve maand in huis,25 keer geprobeerd te activeren,noppes.
50 keer de trap op en neer,ik stop er mee,oude modem weer aangesloten.
Al een e-mail van Ziggo gehad wanneer ik het modem aansluit,NOT dus.
Wacht wel tot het lek boven water is,bellen is ook geen optie.:no:

Was het nog maar Multikabel,nooit geen problemen gehad.:grin:

Van de week nog enkele malen geprobeerd het modem on-line te krijgen,kwam niet verder als "Om uw modem te activeren klik op "volgende"" maar er was geen knopje voor volgende.
Kon ook nog een keer in het modem kijken en zag dat de Firmware build time : Nov 7 2008 was dus hij wou geen nieuwe laden.:giveup:
Ik heb per direct een down-grade naar "Alles in een PLUS" aangevraagd.

Ik vind wat ik nu heb wel voldoende en het scheeld nog €20 ook.:mrgreen:



Zag dat het later naar 30Mb gaat:thumb up:
 
Ik heb per direct een down-grade naar "Alles in een PLUS" aangevraagd.

Ik vind wat ik nu heb wel voldoende en het scheeld nog €20 ook.:mrgreen:

Zag dat het later naar 30Mb gaat:thumb up:

Heb je geprobeerd om Ziggo te bellen om je modem te activeren? Over het algemeen is het dan vrij snel geregeld.

Alles-in-een plus is zeker geen verkeerd abonnement, scheelt trouwens maar 15 euro met extra. Je snelheid is wel wat aan de zuininge kant voor plus.

Denk niet dat de snelheidsverhoging voor plus dit jaar wordt gedaan, er is alleen maar sprake van extra dat in het najaar naar 80Mb gaat. Maar je weet het maar nooit met die nieuwe technieken....
 
Je snelheid is wel wat aan de zuininge kant voor plus.

Denk niet dat de snelheidsverhoging voor plus dit jaar wordt gedaan, er is alleen maar sprake van extra dat in het najaar naar 80Mb gaat. Maar je weet het maar nooit met die nieuwe technieken....

De snelheid was nog van de "Extra" oude stijl met het Scientific Atlanta - Cisco modem.
Wat betreft die 30 Mbit/sec,ik heb het ergens op de Ziggo site gelezen.
En als ik dan lees,als het niet lukt,een monteur komt over twee,vier,acht of meer dagen en al die tijd geen telefoon,nee bedankt,ik red mij zo wel.:rolleyes:
Hier nog een andere "oude stijl" up-load wat laag maar ach.
 
(ik=nieuwe klant :P) hier ook een probleem met activeren. Zodra ik mijn activatiecode en wachtwoord heb ingevoerd, krijg ik de melding dat deze gegevens onjuist zijn.

Blijkt een fout in het systeem van ziggo te zijn. Mijn order is blijven hangen waardoor deze niet automatisch van stap 4 door naar stap 5 is gegaan. Nu moet ik wachten totdat deze manueel is omgezet. Alleen kan hier een aantal dagen overheen gaan. Werkelijk waar een gigantisch staaltje van onkunde daar bij ziggo.

Ik moet wel zeggen dat ik na zo'n 20x bellen met de helpdesk, eindelijk iemand aan de telefoon heb gekregen die mij begreep en dus mij ook wou helpen. Deze persoon heeft geprobeerd het probleem van mij wat eerder door te drukken bij de TD van ziggo. Uit het telefoongesprek met deze jongen blijkt wel dat de helpdesk eigenlijk echt ontzettend weinig voor je kan doen. Zodra je vraag of probleem afwijkt van de standaardprocedure schakelen zij direct hun klantenservice in welke hen weer voorziet van de nodige informatie.

zeer effectief dus...
nu maar afwachten en hopen dat ik mijn modem voor morgenavond kan activeren, anders heb ik ook geen telefoon meer :o ik internet nu via de zeer zwakke WiFi van mijn buren (uiteraard met toestemming :roll:)


meer mensen die bovenstaand probleem hebben gehad? en hoe is het vervolgens opgelost?
 
ben jij dan nieuwe klant Rutger? Je kan toch je oude modem gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan