• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Siemens M750: Opnames zonder(!) glitches/dropouts !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beterderderder..

De beste manier blijft nog steeds om de opnames samen te voegen/demuxen met de (java) applicatie ProjectX en daarna verder te verwerken.
Direct samenvoegen van de segmenten met een simpele filejoiner, ik gebruik hiervoor Total Commander, werkt ook gewoon probleemloos.
Tsja, heb ze nu eens gewoon met 'cat' aan elkaar gekoppeld en dan blijft audio inderdaad veel beter in de sync.. Soms zoek je het gewoon te moeilijk :)

Ik kan ze met 'mythcommflag --rebuild' laten indexeren voor gebruik in mythtv.

En over de glitches, tsja, als er een vogel voor je schotel langsvliegt kun je ook 'glitches' krijgen. Niets is perfect :)

Ik ben wel benieuwd of er binnenkort voor de Technisat/Technotrend CableStar HD2 support gaat komen in Linux. Dan wordt het ook mogelijk HD op te nemen. De kaart biedt mogelijkheid voor een CI adapter.

Maar voorlopig heb ik weer wat stof tot nadenken met de Siemens....
 
Ook naar netwerk probleemloze opnames

Nog even een update over het opnemen vanuit standby:

Ik schakel mijn Siemens nu (automatisch) in om 18:00 en uit om 02:00
Wanneer ik hem met de afstandbediening 'wek' dan start hij dus alsnog helemaal op (lopende balkje, Siemens logo enz.)
Vanuit deze standby stand neemt hij vlekkeloos op op mijn netwerk share :cool:

Het lijkt er inderdaad op dat wanneer de Siemens niet volledig 'doorgestart' is, de opnames stukken beter gaan.

Enige probleempje is nog de audio sync, met het aan elkaar 'cat'-ten loopt de audio een paar tiende voor op het beeld (constant over de hele opname)
Dus ik moet de opnames nog wel remuxen ben ik bang..

Gert
 
Gert,

Wat gebruik jij als netwerk share (Windows xxx, Linux(NAS) ??)

/RdP
 
Server specs..

Ik gebruik Mythdora 4 oftewel (een wat oudere versie van) Fedora Linux.
Hier zit een compleet PVR systeem in met 1 PVR500 (dual analoog tuner) en een DVB-S kaart (alleen FTA kanalen). Alleen DVB-C ontbrak nog en ik probeer daar de Siemens voor te gebruiken omdat deze:


A. (nog) ondersteund wordt door Ziggo
B. een twin tuner heeft
C. op kan nemen naar een netwerk share (en daarmee bereikbaar wordt voor de andere 'frontends' in huis)
D. maar 1 smartcard nodig heeft voor beide tuners
E. goedkoop is..

Nadelen (tot nu toe) zijn:

- geen externe programmering mogelijk (via netwerk opnames starten, ik probeer via infrarood iets te gaan sturen)
- software niet 100% stabiel (ingeprogrammeerde opnames en EPG gaan nog wel eens mis, er zitten ook enorme gaten/sprongen in de EPG van de diverse zenders)

Gert

P.S. weet iemand wanneer en hoe de gidsgegevens ge-update worden ?
omdat de Siemens nu bij mij alleen nog onder spanning is van 18:00 tot 02:00 lijkt het wel of de gids niet goed bijgewerkt wordt.
 
P.S. weet iemand wanneer en hoe de gidsgegevens ge-update worden ?
omdat de Siemens nu bij mij alleen nog onder spanning is van 18:00 tot 02:00 lijkt het wel of de gids niet goed bijgewerkt wordt.
Ik weet in ieder geval wel dat de Siemens bij mij 's nachts (tussen 01:00~03:00, weet tijd niet meer precies) vanuit standy even aan gaat om de EPG gegevens te updaten.

Ook wordt er elke ochtend nog een reboot uitgevoerd door de Siemens.
zie: TVHomeforum - Siemens M750C: Elke nacht herstart/reboot??? (+filmpje)

Maar hier moet ik ook wachten tot de EPG compleet geladen/update is na het opstarten vanuit standby mode, maar dat is normaal lijkt mij.
In het begin zitten er dan inderdaad behoorlijke gaten in.
 
EPG update

Mja, maar als de EPG pas bijgewerkt wordt wanneer je hem 'aanzet' (dus niet tijdens standby) dan zou het apparaat toch nooit zelfstandig kunnen zoeken in de gids ? :? Ik heb nu bijna alle opnames op 'sleutelwoord' ingesteld staan en wanneer ik de 'timer' pagina bekijk is bijna alles --:--:-- etc. Pas wanneer ik handmatig de hele lijst stap voor stap doorloop en/of voor die zender de EPG opnieuw laat inlezen dan verschijnt er ineens weer het een en ander...:confused:
Dat is toch vreemd ? Hij moet de gids toch zoveel mogelijk bijhouden anders heeft die 'feature' "sleutelwoord" niet zoveel nut?:-o

Ik ga de uitschakeltijd even voorbij 3:00 zetten op mijn server (die schakelt de Siemens 'hard' aan en uit) Kijken of er meer in de timer lijst verschijnt.

Gert
 
Dat is toch vreemd ? Hij moet de gids toch zoveel mogelijk bijhouden anders heeft die 'feature' "sleutelwoord" niet zoveel nut?:-o

Ik ga de uitschakeltijd even voorbij 3:00 zetten op mijn server (die schakelt de Siemens 'hard' aan en uit) Kijken of er meer in de timer lijst verschijnt.
Ik heb de "sleutelwoord" feature nooit gebruikt hier, kan er niet veel over zeggen.
En waarom moet die Siemens zonodig helemaal uitgezet worden??
Probeer het eerst eens zonder hard aan/uitzetten zou ik zeggen.
 
Sleutelwoord enzo..

Nou met de sleutelwoord timer opname zou het niet uit mogen maken op wat voor tijdstip een programma uitgezonden wordt. (heel handig dus)
Bijvoorbeeld: House wordt op dinsdag 1 x uitgezonden en op donderdag vaak twee keer. Met een sleutelwoord hoef je dus alleen maar 'House' op te geven en moet de Siemens dus keurig netjes 3 opnames maken. 'RTL GP' is ook een handig sleutelwoord want dan neem je RTL GP Rally, F1, Moto GP etc. op. Ook errug handig dus omdat vooral de F1 nooit op hetzelfde tijdstip uitgezonden wordt.

Naja.. Ik moet zien dat ik MythTV de zaak maar aan laat sturen i.p.v. de EPG van de Siemens.. Of een andere DVB-C oplossing vinden.. (Technisat maakt ook een mooi kaartje maar ja, 100 euro voor de kaart, dan nog dik 100 Euro voor de Alphacrypt enz. enz.)

Ennuh, de Siemens gaat uit omdat ik een hekel heb aan al die dingen die maar op standby stroom staan te vreten... Mijn server 24 uur per dag aan vind ik wel genoeg en die heb ik al zo zuinig mogelijk gemaakt.

Gert
 
Als je bevindingen op een andere exemplaar identiek zijn dan zal ik dit resultaat nog eens met de ontwikkelaars doorspreken om te zien of er oplossing is voor glitches/dropouts.
Maar weer eens een update wat betreft deze kwestie.

De afgelopen maand heb ik hier uitgebreid met een 2e exemplaar van de Siemens PVR kunnen testen.
Vooral tijdens Wimbledon heb ik hier dankbaar gebruik van kunnen maken door dagelijks zeer langdurige opnames van 4 zenders tegelijk te maken. :cool:

De resultaten waren met beide ontvangers zoals al verwacht exact hetzelfde.

Opnames die gemaakt worden vanuit de standby/poweroff mode zijn allemaal prima gelukt zonder enige vorm van storing.
Perfekt dus zoals het normaal gesproken behoort te zijn bij een DVB PVR!

De opnames echter die gemaakt worden op de normale manier hebben consequent last van de bekende dropouts/glitches.
Uit analyses met diverse tools blijkt verder ook nog dat behalve deze duidelijk zichtbare en hoorbare storingen de op deze manier opgenomen MPEG streams intern nog veel meer onregelmatigheden bevatten!

Hoewel ik het zeer betwijfel of er momenteel nog serieus aan een softwareupdate voor de Siemens PVR gewerkt wordt ben ik toch zeer benieuwd wat het test/ontwikkelteam voor verklaring hiervoor heeft.

En nogmaals, dat de testers/ontwikkelaars/certificeerders dit gebrek niet eerder opgemerkt hebben wil er bij mij gewoon niet in.
 
Sleutelwoord

Inmiddels ontdekt dat de sleutelwoord opname functie ook 'jokers/wildcards' herkent en dan gaat het allemaal een stuk beter :-)
Dus:
sleutelwoord: RTL GP* neemt alles op wat met RTL GP begint
sleutelwoord: Myth* neemt voor mij Mythbusters op etc. etc.

In de opties kun je aangeven hoeveel uitzendingen of je wilt bewaren.

Ik zat van de week tijdens een opname wat door het menu te drukken met de afstandbediening en dat moet je dus NIET doen... De bediening reageerde ineens heel erg traag en ik kon met de afstandbediening uiteindelijk uit het menu komen.. Maar had later pas in de gaten dat de Siemens intern ernstig de mist in was gegaan... De opname was door blijven lopen en had mijn netwerkshare (1 TB) met een paar honderd extra GBytes aan 'rommel' gevuld tot aan de nok... Mijn converter script draait 'snachts en probeerde dit dus ook nog eens weer om te zetten in een enkele mpeg file... Disk thrashing in optima forma.. De server op zich gaf echter geen krimp, mij viel het pas op toen ik konstant het disk ledje zag branden :-) Na een koude start draaide de Siemens echter weer als vanouds, en na wat opruiming op de server te hebben gedaan was ook dat leed geleden..

Gert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan