• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem / Router verbreekt steeds de verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waarom is een D-link router niet aan te bevelen?
ik denk dat zowat elke router beter is dan de draadloze van Ziggo.
Waarom externe router gebruiken als er een interne in zit, kwa snelheid bij mij 60 Mb werkt het prima ook met Netwerk en DNLA, ik doe veel met videostreamen.

Als hij echt super signaal wil voor Uploaden en Downloaden, dan raad ik aan een hoger gekwalificeerd Modem aan te schaffen.

Gerard.
 
Waarom externe router gebruiken als er een interne in zit, kwa snelheid bij mij 60 Mb werkt het prima ook met Netwerk en DNLA, ik doe veel met videostreamen.

Als hij echt super signaal wil voor Uploaden en Downloaden, dan raad ik aan een hoger gekwalificeerd Modem aan te schaffen.

Gerard.

A, omdat bijna alle losse routers beter zijn dan een twee in een.
B, waar kan ik een hoger gekwalificeerd Modem aanschaffen voor Ziggo?
 
B, waar kan ik een hoger gekwalificeerd Modem aanschaffen voor Ziggo?

Dat zou dan een Docsis 3.1 modem moeten zijn. Probleem is dat de specificaties nog niet vast staan en dat ze alleen nog op testnetwerken bruikbaar zijn. Als je die op een reguliere kabel aansluit, zal hij terugvallen op Docsis 3.0.

Wel een voordeel zal zijn dat Europa bij 3.1 hetzelfde protocol zal gebruiken als de rest van de wereld. Dus geen verschil meer tussen Docsis en Eurodocsis.
 
...omdat bijna alle losse routers beter zijn dan een twee in een .....

Een router gecombineerd met modem kan net zo goed of net zo slecht zijn als een losse router.
Voor Wifi kan het wel uitmaken, omdat een losse router met een Wifi-accesspoint op een gunstiger plek kan worden geplaatst voor beter signaal of groter bereik.

... waar kan ik een hoger gekwalificeerd Modem aanschaffen voor Ziggo?

Welk voordeel verwacht je van een ander modem ?
 
Dat zou dan een Docsis 3.1 modem moeten zijn. Probleem is dat de specificaties nog niet vast staan en dat ze alleen nog op testnetwerken bruikbaar zijn. Als je die op een reguliere kabel aansluit, zal hij terugvallen op Docsis 3.0.

Wel een voordeel zal zijn dat Europa bij 3.1 hetzelfde protocol zal gebruiken als de rest van de wereld. Dus geen verschil meer tussen Docsis en Eurodocsis.
De vraag was WAAR kan ik het kopen, nergens dus je krijgt het van Ziggo.
 
Een router gecombineerd met modem kan net zo goed of net zo slecht zijn als een losse router.
Voor Wifi kan het wel uitmaken, omdat een losse router met een Wifi-accesspoint op een gunstiger plek kan worden geplaatst voor beter signaal of groter bereik.

Dus een losse Draadloze GB router is dan misschien wel beter?



Welk voordeel verwacht je van een ander modem ?
ik geen enkel, volgens koopman4, een super signaal.


Oorspronkelijk geplaatst door koopman4

Als hij echt super signaal wil voor Uploaden en Downloaden, dan raad ik aan een hoger gekwalificeerd Modem aan te schaffen.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan