• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

(Offtopic Philips CI+)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap je het niet? Die kómt er ook niet. Alles aan CI+ is er op gericht om het opnemen van content zo oninteressant en lastig mogelijk te maken, een DVB-C PVR met CI+ druist in tegen de beginselen van CI+.

Op zich kan die er wel komen hoor, of je er heel blij van wordt, dat is gewoon een tweede:
Met CI+ is het mogelijk te specificeren dat een opname/timeshift maximaal 90 minuten, 6 uur of 12 uur later bekeken mag worden. Ook kan de bewaartermijn ingesteld worden op 1 t/m 61 * 24 uur (=1-61 dagen dus)​

Bron: https://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/index.shtml
 
Was het maar waar!
Dat is dus zeker niet waar.
Daarbij komt nog eens bij dat er een verschil is tussen een kabel maatschappij en een omroep. BBC en ITV zijn omroepen en hebben een andere regelgeving. Zij kunnen op basis van inkopen min of meer bepalen hoe zij het uitzenden maar ook in Engeland zit alles achter de decoder je moet dan ook BBC zien als de publieke omroep hier in Nederland.

Wil je een lijstje van alle Engelse zenders die ik hier FTA met mijn schotel uit de lucht pluk? BBC1,2 Three en Four én BBC-HD, ITV 1 t/m 4 en ITV-HD, Channel 4, More 4, E4, Five. Allemaal generieke publieke en commerciële Britse omroepen die FTA, ongecodeerd, met elke standaard satellietontvanger in Nederland te ontvangen zijn. Daarnaast nog een hele serie themakanalen (Film4, True, CBS Reality/Action/Drama, muziekzenders, te veel om op te noemen. Allemaal FTA!).
Als je werkelijk geïnteresseerd bent in Engelse TV dan kun je gewoon niet om een schotel heen! Tip: google maar eens op Freesat.
 
Alleen jammer dat schotels inmiddels zo'n vervelend imago hebben in nederland.
 
Alsof je keus hebt als je kabel wilt. Internet heb ik wel keus en dan begin ik echt niet aan ziggo.
 
Snap je het niet? Die kómt er ook niet. Alles aan CI+ is er op gericht om het opnemen van content zo oninteressant en lastig mogelijk te maken, een DVB-C PVR met CI+ druist in tegen de beginselen van CI+.
Of dit soort apparaten er komt of niet zal de tijd leren, zoals ik al aangaf ik ken het nu (nog?) niet.
Als de hele trein van maatschappijen achter de coax-wandcontactdoos ook zonder CI+ invloed kan uitoefenen op wat je opneemt (bv. dmv. gecertificeerde PVR's) zie ik het verschil niet. Je mag in de toekomst blijkbaar alleen dat opnemen wat Ziggo/zenders/omroepen daarvoor vrijgeven. Als CI+ daarin kan helpen door een (internationale) standaard neer te zetten is dat misschien wel beter. Bovendien komen er misschien wel meer interessante programma's op de kabel beschikbaar als de bedenkers/eigenaars van die programma's een redelijke garantie krijgen dat er niet ongebreideld opgenomen/gekopieërd kan worden. Ik weet het niet maar om nu zomaar deze nieuwe techniek neer te sabelen gaat mij ook te ver. We wachten 't af, voorlopig ben ik tevreden met mijn CI+-gebaseerde HD LCD-TV.
 
Of dit soort apparaten er komt of niet zal de tijd leren, zoals ik al aangaf ik ken het nu (nog?) niet.
Als de hele trein van maatschappijen achter de coax-wandcontactdoos ook zonder CI+ invloed kan uitoefenen op wat je opneemt (bv. dmv. gecertificeerde PVR's) zie ik het verschil niet. Je mag in de toekomst blijkbaar alleen dat opnemen wat Ziggo/zenders/omroepen daarvoor vrijgeven. Als CI+ daarin kan helpen door een (internationale) standaard neer te zetten is dat misschien wel beter. Bovendien komen er misschien wel meer interessante programma's op de kabel beschikbaar als de bedenkers/eigenaars van die programma's een redelijke garantie krijgen dat er niet ongebreideld opgenomen/gekopieërd kan worden. Ik weet het niet maar om nu zomaar deze nieuwe techniek neer te sabelen gaat mij ook te ver. We wachten 't af, voorlopig ben ik tevreden met mijn CI+-gebaseerde HD LCD-TV.

Je beseft niet hoe ver men wil gaan. In Duitsland is er al sprake van dat je bij timeshifting niet meer de commercials mag overslaan en zelfs dat het zappen en de volumeregeling wordt geblokkeerd tijdens reclameblokken. Dit gaat veel verder dan een ordinaire kopiëerbeveiliging, en CI+ is een uiting van een contentindustrie die, in plaats van de nieuwe technologische mogelijkheden met twee handen aan te pakken om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren, de technologische mogelijkheden vooral wil misbruiken om een achterhaald businessmodel in stand te houden.

Het is simpelweg niet aan Ziggo of de omroepen om te besluiten wat ik wel en niet mag opnemen; ik betaal auteursrechten in het abonnementsgeld en heb dus recht om over de content te beschikken. Buiten dat is het ook niet aan Ziggo of de omroepen om de markt voor tv's en set-top-boxen in de tang te nemen, en ook dat is één van de gevolgen van CI+. Doet Philips iets wat Ziggo niet aanstaat? Prima, dan trekken we de certificering van Philips TV's terug... Die eigenaars van Philips tv's kopen dan maar gewoon weer een door Ziggo gecastreerde set-top-box.

Het is echt hoog tijd dat hier op Europese schaal wetgeving voor komt om excessen tegen te gaan. De macht van content-producenten en providers wordt gevaarlijk groot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp dat Ziggo uit imago overwegingen niet op de soort getuigenissen, die ten onrechte op deze plek verschijnen, wil reageren, Zaken van de contentindustrie en de reacties daarop horen hier niet thuis. Dit gaat om foutoplossing rond nieuwe technologiën, niet hun gebruik en rechtspositie.

Hoe eerder de moderator hier een einde aan maakt des te beter. Sowieso denk ik me voor deze discussie hier af te melden, omdat er kennelijk bij gebrek aan technische voortgang een richting wordt gekozen die de meesten onder ons als gebruikers van Philips TV's en de kabel als medium hier niet zoeken.

Einde verhaal of weg wezen!

CI+ is géén technische vooruitgang. Maar als je je kop in het zand wil steken, be my guest. :) Denk er wel aan dat als Ziggo gewoon voor normaal DVB-C met CI had gekozen, er geen enkel probleem was geweest en je je Philips TV al heel lang probleemloos had kunnen gebruiken. Maar goed, ondersteunt de forumsoftware hier niet het afsplitsen van discussies naar een nieuw topic? Want de discussie is, hoewel offtopic, in mijn ogen wel degelijk de moeite waard om gevoerd te worden.
 
Ik begrijp dat Ziggo uit imago overwegingen niet op de soort getuigenissen, die ten onrechte op deze plek verschijnen, wil reageren, Zaken van de contentindustrie en de reacties daarop horen hier niet thuis. Dit gaat om foutoplossing rond nieuwe technologiën, niet hun gebruik en rechtspositie.

Hoe eerder de moderator hier een einde aan maakt des te beter. Sowieso denk ik me voor deze discussie hier af te melden, omdat er kennelijk bij gebrek aan technische voortgang een richting wordt gekozen die de meesten onder ons als gebruikers van Philips TV's en de kabel als medium hier niet zoeken.

Einde verhaal of weg wezen!


Ik ben het niet met je eens. Hier mag over gediscussieerd worden. De moderators lezen wel mee: die hoef jij niet te waarschuwen. Zelf ben ik ook geen voorstander van het hele Ci+ gebeuren. Doe mij maar een pvr en laat mij maar met 2 afstandbedieningen werken. Voordelen genoeg die ook in deze draad zijn genoemd.
 
Je beseft niet hoe ver men wil gaan. In Duitsland is er al sprake van dat je bij timeshifting niet meer de commercials mag overslaan en zelfs dat het zappen en de volumeregeling wordt geblokkeerd tijdens reclameblokken. Dit gaat veel verder dan een ordinaire kopiëerbeveiliging, en CI+ is een uiting van een contentindustrie die, in plaats van de nieuwe technologische mogelijkheden met twee handen aan te pakken om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren, de technologische mogelijkheden vooral wil misbruiken om een achterhaald businessmodel in stand te houden.
Een zender die dat met mijn TV uithaalt gaat subiet uit de favorietenlijst en komt er bij mij niet meer op, of kunnen ze dat ook blokkeren? Verder zie ik op dit gebied het verschil met het analoge tijdperk niet, daar kon ik reclameblokken ook niet overslaan, wel zappen natuurlijk. Reclameblokken zijn bij ons overigens vaak ideale momenten voor koffiezetten, een sanitaire stop en allerlei andere noodzakelijkheden. Dat soort "luxe" heb je niet met publieke zenders, daar moet je "Morse", "Midsomer Murders" of een film helemaal uitzitten als je niets wilt missen:oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan