• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe snelheid vanaf 1 juli 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een hoop wijsheid lees ik. Dat kun je allemaal doen, ik heb er zelf ook aan lopen denken maar ach...€ 15,= is nou niet zoveel en je hebt er een veel snellere verbinding voor, dus ik laat het maar zoals het is en heb evenzogoed ITV genomen...wat sinds gisteren uitstekend werkt.

in principe is 15 euro ook niet zo veel, tenminste voor sommigen wel.
maar waar zou ik die enorme snelheid voor nodig hebben?

een DVD is nu al binnen 30 minuten binnen... bijvoorbeeld.
okee een HD film duurt wat langer, maar als ik films of zo binnen 10 minuten binnenslurp dan kijk ik dat nooit weg hahahahaha.

duurt gemiddeld toch 1,5 uur zo'n film.
maar ook de routers die de snelheden aankunnen zijn erg duur vind ik.
dat is dus ook 1 van de redenen.

maar voor ieder wat wils, ik vind dat ik een prima deal heb gesloten met mezelf... :thumb up:

ik had alleen nog even mijn mond moeten houden tegen mijn dochter, die vraagt nu iedere dag of die nieuwe decoder er al is, ze zit namelijk te azen op de Humax IPVR9200c die nu nog beneden staat, zodat ze straks boven haar series eindelijk eens op pauze kan zetten als ze "even wat moet doen" en op kan nemen.

nog effe en ze vraagt om een order status.... :oyeah:
 
Haha, dochters...ik weet er alles van. Ik zou inderdaad maar een ticket uitgeven en dat aan haar laten zien, zodat ze de status kan bijhouden, want ons (als vaders) geloven ze toch niet. :schater:

Maar inderdaad, je hebt gelijk...30 minuten voor een DVD is ook meer dan snel genoeg, maar omdat ik toch al gewent ben een deze prijs voor dit abonnement heb ik zoiets van 'laat maar staan'. De router heb ik sinds een aantal maanden al en geef je gelijk als je die duur noemt, maar ook daar ben ik allang weer overheen.
 
Haha, dochters...ik weet er alles van. Ik zou inderdaad maar een ticket uitgeven en dat aan haar laten zien, zodat ze de status kan bijhouden, want ons (als vaders) geloven ze toch niet. :schater:

Maar inderdaad, je hebt gelijk...30 minuten voor een DVD is ook meer dan snel genoeg, maar omdat ik toch al gewent ben een deze prijs voor dit abonnement heb ik zoiets van 'laat maar staan'. De router heb ik sinds een aantal maanden al en geef je gelijk als je die duur noemt, maar ook daar ben ik allang weer overheen.


maar zodra de Ai1plus naar 30/5 gaat heb ik in principe meer voor hetzelfde geld.

10/2 Mbit meer en itv.

of is dat van de baan die 30/5 later voor Ai1plus ?! [das dan jammer maar geen man overboord]

en ik ben straks van het gezeur af "pap wil je dit even opnemen, pap neem dat ook even op..." :pompom:
 
Problemen met dichtslibben van een router heeft op het Ziggo netwerk voornamelijk te maken met de asymmetrische verbinding ( 20/3 )
ondanks dat het snel "genoeg" is, krijg je wel hickups als je programma's gebruikt zoals p2p.
Omdat deze programma's gebruik maken van eerlijke sharing, wil men net zoveel verzenden als ontvangen.

Sommige routers kunnen dan het aantal verbindingen niet aan, en gevolg is dat de boel dichtslaat tijdelijk, tot de opstopping verholpen is
als je alleen maar streamt ( incoming ) heb je daar veel minder last mee, omdat de paritysignalen minder wegen op de netwerkbelasting( voor elke gedownloade byte, gaat er 1 bit retour )

een goede QOS engine is ook prettig in eerder genoemde gevallen, omdat je dan per station de limiet kan aangeven up / down.
Ik gebruik een sitecom wl306, deze heeft een tabel waar je per macadres kan aangeven wat en wanneer het voorang moet geven.
zo hebben de laptops een eigen 'kanaal' met 1 Mb upstream, en mogen de downloadpc & kidspc de andere 2 Mb verbruiken.
sindsdien nooit meer klachten gekregen als er een serie uit de oude doos van de torrentsites afgehaald 'moeten' worden, aangezien dit bijna ongemerkt voorbijgaat.
en tussen 00:00 - 08:00 is er geen limiet meer
bij gebruik van andere downloaddiensten (http / usenet) komt dat al veel minder voor dat er merkbaar snelheidsverschil optreed

Het eerste deel van je verhaal klopt in zoverre, dat veel op gezette verbindingen dit inderdaad kunnen veroorzaken, maar dat het niets te maken heeft met (A)symmetrie van de lijn.
Het aantal tegelijk op gezette verbindingen kunnen de NAT-tabel van de router vol laten lopen, meer dan er geheugen in de router aanwezig is, waardoor de router stopt of zelfs kan resetten.
Dit kan ook voorkomen bij te snel achter elkaar opgezette verbindindigen, dus zelfs spyware op een pc kan er voor zorgen dat de router stopt of zichzelf reset.
 
Haha, dochters...ik weet er alles van. Ik zou inderdaad maar een ticket uitgeven en dat aan haar laten zien, zodat ze de status kan bijhouden, want ons (als vaders) geloven ze toch niet. :schater:
Geloven of niet, lekker belangrijk ;) Mijn stiefdochter doet het er maar mee. Ze mag blij zijn dat ze een laptop op haar kamer (voor ons allebei een groot voordeel :schater:) heeft, bedraad zodat ie niet constant op bed ligt en stof hapt zodat ik weer bezig kan met schoonmaken van de koeling en dat de Digitale TV (inclusief Film1) verzorgd wordt.

De iPVR blijft mooi beneden staan en als er een Humax HD-5050 komt, kan de Humax iPVR-9200 eventueel naar boven maar zal wel verkoop worden. Het kan ook te gek natuurlijk :P
 
Geloven of niet, lekker belangrijk ;) Mijn stiefdochter doet het er maar mee. Ze mag blij zijn dat ze een laptop op haar kamer (voor ons allebei een groot voordeel :schater:) heeft, bedraad zodat ie niet constant op bed ligt en stof hapt zodat ik weer bezig kan met schoonmaken van de koeling en dat de Digitale TV (inclusief Film1) verzorgd wordt.

De iPVR blijft mooi beneden staan en als er een Humax HD-5050 komt, kan de Humax iPVR-9200 eventueel naar boven maar zal wel verkoop worden. Het kan ook te gek natuurlijk :P

hahaha ja okee ! maar ik heb em dan toch liever boven dan dat ik em verkoop, kwijt = kwijt.
en mocht er onverhoopt een keer wat stuk gaan aan de cisco bijvoorbeeld, of hij moet ter reparatie, dan trek ik die Humax wel weer [for the time being] van haar kamer.

ik houd em wel als reserve. :wink:
 
en mocht er onverhoopt een keer wat stuk gaan aan de cisco bijvoorbeeld, of hij moet ter reparatie, dan trek ik die Humax wel weer [for the time being] van haar kamer.

ik houd em wel als reserve. :wink:
Ik begrijp je gedachten/reden. Echter, ik heb eens een smartcard van haar 'geleend'. Onze bleek niet meer geregistreerd (dus hoogstens 2 dagen even naar beneden). De wereld was te klein toen ik haar kaart vroeg, moest ze Travel Channel missen :schater:. Inmiddels op onze slaapkamer ook digitaal, dus altijd een reserve kaart. Vandaar mijn keuze... Het moet van 2 kanten komen ;). Het blijft geen feest hehe.

PS Nice to have you back!
 
Ik begrijp je gedachten/reden. Echter, ik heb eens een smartcard van haar 'geleend'. Onze bleek niet meer geregistreerd (dus hoogstens 2 dagen even naar beneden). De wereld was te klein toen ik haar kaart vroeg, moest ze Travel Channel missen :schater:. Inmiddels op onze slaapkamer ook digitaal, dus altijd een reserve kaart. Vandaar mijn keuze... Het moet van 2 kanten komen ;). Het blijft geen feest hehe.

PS Nice to have you back!

je hebt helemaal gelijk, maar mijn dochter word 11 in september, en is gelukkig erg sociaal ingesteld [ kan wel zeuren hoor!] maar mocht ik em weer nodig hebben zal ze daar niet moeilijk over doen, ze zal hooguit weer gaan vragen of ik dan haar programma's weer wil opnemen.

een pc met internet heeft ze nog niet op haar kamer, ze kan er prima mee omgaan maar daar vind ik het nog iets te vroeg voor.
 
je hebt helemaal gelijk, maar mijn dochter word 11 in september, en is gelukkig erg sociaal ingesteld [ kan wel zeuren hoor!] maar mocht ik em weer nodig hebben zal ze daar niet moeilijk over doen, ze zal hooguit weer gaan vragen of ik dan haar programma's weer wil opnemen.

een pc met internet heeft ze nog niet op haar kamer, ze kan er prima mee omgaan maar daar vind ik het nog iets te vroeg voor.
Stiefdochter bijna 18... Verschilletje hehe...

Maar goed... om even ontopic te blijven, wij blijven gewoon bij Alles in 1 Extra. Op dit moment wil het met downloaden nog wel een erg druk worden op het netwerk waardoor ik weer de speedlimiter aan moet zetten, met 50Mbit/s toch weer wat minder last daarmee. Gelukkig nu een Gigabit-router, dus er is ruimte zat in het netwerk om mijn PC te benaderen. Er zit nog een aparte 1TB schijf in die fungeert als netwerkopslag. Handig voor muziek en bestanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stiefdochter bijna 18... Verschilletje hehe...

Maar goed... om even ontopic te blijven, wij blijven gewoon bij Alles in 1 Extra. Op dit moment wil het met downloaden nog wel een erg druk worden op het netwerk waardoor ik weer de speedlimiter aan moet zetten, met 50Mbit/s toch weer wat minder last daarmee. Gelukkig nu een Gigabit-router, dus er is ruimte zat in het netwerk om mijn PC te benaderen. Er zit nog een aparte 1TB schijf in die fungeert als netwerkopslag. Handig voor muziek en bestanden.

is inderdaad een wereld van verschil, ik download niet zo gek veel [meer] dus de 20/3 is zat voor ons, en met al die tv zenders heb ik al zo veel te kijken...

10 mbit is toch echt weer te weinig vind ik, ik ben een tevreden mens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan