• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe snelheid vanaf 1 juli 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze hebben geen ED3 nodig voor de 1ste verhoging, ED2 kan ook (nog net) 50 aan... Dus dat mag sowieso de reden niet gaan worden :P

Zucht... Volgens mij is er in dit topic vaak besproken dat 50Mbit het theoretisch maximum is van ED 1.1/2.0, maar dat je dit in de praktijk niet haalt omdat je deze capaciteit deelt met anderen.

Voor snelheden boven ~25-30Mbit/s heb je ED 3.0 nodig. Dat is volgens mij ook de reden dat alle Z3i klanten een nieuw ED 3.0 modem hebben gekregen omdat ze niet verder kwamen dan 30Mbit/s.
 
Zucht... Volgens mij is er in dit topic vaak besproken dat 50Mbit het theoretisch maximum is van ED 1.1/2.0, maar dat je dit in de praktijk niet haalt omdat je deze capaciteit deelt met anderen.

Voor snelheden boven ~25-30Mbit/s heb je ED 3.0 nodig. Dat is volgens mij ook de reden dat alle Z3i klanten een nieuw ED 3.0 modem hebben gekregen omdat ze niet verder kwamen dan 30Mbit/s.

Idd, maar ik reageerde dan ook op het stukje "ED3 modems op" en dat dat niet het excuus mocht zijn om de 1ste verhoging uit te stellen en niet of iets wel / niet kan in theorie of praktijk (bedoel dit overigens niet verkeerd voor de duidelijkheid ;))


Echter als we er dan toch weer even over beginnen wil ik hetvolgende nog kwijt of het er nu al vaker staat of niet :P

ED2 (dus niet modems maar het netwerk type) kan wel degelijk 50 down halen, ook in de praktijk!
Alleen kan niet elk type ED2 modem dit goed (genoeg), ofwel dat is dus een beetje afhankelijk van de fabrikant van het modem. Uiteindelijk is ED3 dan ook niets veel anders dan ED2 behalve dat ED3 modems 4 streams opbouwen waardoor ze hogere snelheden (kunnen) halen ofwel 1 ED3 modem zijn eigenlijk 4 ED2 modems.

PS: De meeste providers op eurodocsis (ook in buitenland) gebruiken vanaf 30+ een ED3 modem, dus ja ze halen niet altijd de snelheid maar dat heeft dus NIET met ED2 te maken maar met de fabrikant van het modem (denk eens aan bv. routers en hun theoretische / praktische snelheden).
 
PS: De meeste providers op eurodocsis (ook in buitenland) gebruiken vanaf 30+ een ED3 modem, dus ja ze halen niet altijd de snelheid maar dat heeft dus NIET met ED2 te maken maar met de fabrikant van het modem (denk eens aan bv. routers en hun theoretische / praktische snelheden).

Het ligt inderdaad niet zozeer aan de specificaties van Eurodocsis 2 als aan de manier waarop de modems in elkaar gezet zijn. Veranderd er verder weinig aan dat ontzettend veel klanten met een oud modem de nieuwe snelheden niet zullen halen.
 
Echter als we er dan toch weer even over beginnen wil ik hetvolgende nog kwijt of het er nu al vaker staat of niet :P

ED2 (dus niet modems maar het netwerk type) kan wel degelijk 50 down halen, ook in de praktijk!
Alleen kan niet elk type ED2 modem dit goed (genoeg), ofwel dat is dus een beetje afhankelijk van de fabrikant van het modem. Uiteindelijk is ED3 dan ook niets veel anders dan ED2 behalve dat ED3 modems 4 streams opbouwen waardoor ze hogere snelheden (kunnen) halen ofwel 1 ED3 modem zijn eigenlijk 4 ED2 modems.

Ik denk er toch iets anders over. Waar de beperking m.i. ligt met is dat je met ED2.0 per verbinding (CMTS/Modem) maar 1 downstream kanaal tot je beschikking hebt (~50mbit max.) dit is gelijk je theoretisch maximum.

Die snelheid zou je in de praktijk kunnen halen als je de enigste klant bent op de CMTS op dat downstream kanaal. Dat laatste komt in de praktijk nooit voor omdat alle netwerkinfrastucturen overboekt worden.

Maar goed volgens mij hebben we er nu genoeg over gezegd. Ik hoop dat de nieuwe snelheden zo snel mogelijk worden doorgevoerd.
 
Ik hoop dat de nieuwe snelheden zo snel mogelijk worden doorgevoerd.

Ik ook, kan niet meer (heel lang) wachten :P

PS: Heb ook liever weer de Ziggo pagina MET snelheden ipv medio 2009 bericht... September is nml. ook nog (net) medio 2009 :(
 
Ik zou zeggen, probeer het eens uit..... Met hoeveel snelheid lukt het jou om met een 100Mbit router van de een naar de ander pc te kopieren?
En dan daarbij, hoeveel snelheid is er dan nog over om ook de andere kant op te kopieren?
Ik heb hier zelf (ruim) 40Mbit snelheid en ik kwam flink in de problemen als ik volop aan het downloaden was. Het downloaden zelf ging met iets van 3,6MB/s, maar dan was het ook niet meer mogelijk om fatsoenlijk iets anders te doen, zoals bv browsen, kopieren van bestanden via het netwerk etc... Heb (uiteraard) meerdere routers geprobeert, Linksys WRT54G2, Linksys RV082 Dual WAN router, Netgear FVS318GE en een Belkin 100Mbit router. Met al deze routers ondervond ik deze problemen, met de ene wat erger dan met de ander.
Nu heb ik een Vigor Gigabit router en de poblemen zijn geheel voorbij. Ik download nu met 4,63MB/s en kan gewoon tijdens het downloaden surfen, bestanden via het netwerk kopieren etc....

In alle gevallen trek je de data van de WAN verbinding. Ofwel als je download vol zit gaan andere zaken (zoals browsen) die ook data moeten downloaden haperen.

De echte reden waarom je het probleem nu niet meer hebt, is omdat die VIGOR waarschijnlijk een goed werkende QOS heeft waardoor bepaalde types pakketten voorrang krijgen en je door een download niet je gehele verbinding dicht trekt.
 
Problemen met dichtslibben van een router heeft op het ziggo netwerk voornamelijk te maken met de asymmetrische verbinding ( 20/3 )
ondanks dat het snel "genoeg" is, krijg je wel hickups als je programma's gebruikt zoals p2p.
Omdat deze programma's gebruik maken van eerlijke sharing, wil men net zoveel verzenden als ontvangen.

Sommige routers kunnen dan het aantal verbindingen niet aan, en gevolg is dat de boel dichtslaat tijdelijk, tot de opstopping verholpen is
als je alleen maar streamt ( incoming ) heb je daar veel minder last mee, omdat de paritysignalen minder wegen op de netwerkbelasting( voor elke gedownloade byte, gaat er 1 bit retour )

een goede QOS engine is ook prettig in eerder genoemde gevallen, omdat je dan per station de limiet kan aangeven up / down.
Ik gebruik een sitecom wl306, deze heeft een tabel waar je per macadres kan aangeven wat en wanneer het voorang moet geven.
zo hebben de laptops een eigen 'kanaal' met 1 Mb upstream, en mogen de downloadpc & kidspc de andere 2 Mb verbruiken.
sindsdien nooit meer klachten gekregen als er een serie uit de oude doos van de torrentsites afgehaald 'moeten' worden, aangezien dit bijna ongemerkt voorbijgaat.
en tussen 00:00 - 08:00 is er geen limiet meer
bij gebruik van andere downloaddiensten (http / usenet) komt dat al veel minder voor dat er merkbaar snelheidsverschil optreed
 
ik ben blij met de nieuwe snelheden, maar ga wel een abbo downgraden.
waarom? dat scheelt mij 15 euro pmnd...

en ik heb genoeg aan 20/3 Mbit, dus heb ik besloten om ook maar in te stappen via de actie itv met decoder.

alles al besteld en omgezet [telefonisch] en als ik het goed begrepen heb gaat de Ai1plus bundel later nog naar 30/5 Mbit ?!
dit scheelt mij ook de aanschaf van een snellere router [duur]

dus voor ongeveer 1,95 euro meer pmnd geniet ik van dezelfde snelheid maar wel MET itv.
na die 2 jaar ben ik zelfs iets goedkoper uit dan nu...

alleen nog even afwachten waneer de cisco decoder op mijn deur klopt.
en voor het geld dat ik bespaar op een nieuwe snelle router en de itv decoder heb ik een mooi scherm gekocht !! :thumb up:
 
Een hoop wijsheid lees ik. Dat kun je allemaal doen, ik heb er zelf ook aan lopen denken maar ach...€ 15,= is nou niet zoveel en je hebt er een veel snellere verbinding voor, dus ik laat het maar zoals het is en heb evenzogoed ITV genomen...wat sinds gisteren uitstekend werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan