• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aanmelden en activatie bij Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand hoe de activatie procedure precies in zijn werk gaat bij Ziggo?

Ik heb hier een nieuw modem liggen (SBV5121E) om de oude te vervangen (SB4200E). In de handleiding staat dat ik activatie moet intypen in de adresbalk, maar weet niet zeker of dat gaat werken zonder al te veel moeite (e.g. router er tussen uithalen, DNS instellingen veranderen, etc).

Heeft er iemand gewoon een IP-adres of FQDN van de activatie site?

In de handleiding staat eveneens dat het zo'n 20 minuten duurt voordat alles werkt. Klopt dit (i.e. is het niet langer?) En wat te doen met de oude modem? Werkt nog perfect. In het installatie-pakket staat dat je met Ziggo contact op moet nemen, in de eerdere brief staat dat je hem moet terugsturen.

Leuk/aardig, maar hoe en waarnaar? Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan en altijd oude modems netjes in de kast opgeborgen (mochten ze er alsnog ooit om vragen).
 
Weet iemand hoe de activatie procedure precies in zijn werk gaat bij Ziggo?

Ik heb hier een nieuw modem liggen (SBV5121E) om de oude te vervangen (SB4200E). In de handleiding staat dat ik activatie moet intypen in de adresbalk, maar weet niet zeker of dat gaat werken zonder al te veel moeite (e.g. router er tussen uithalen, DNS instellingen veranderen, etc).

Heeft er iemand gewoon een IP-adres of FQDN van de activatie site?
Mijn ervaring - vorig jaar augustus bij Casema - is dat je met een nog niet geactiveerde modem altijd op dezelfde plek terecht komt, ongeacht wat je intypt. Je zit dan in een 'private' net (10.x.x.x). De router heb ik er gewoon tussen laten zitten. Als ik me goed herinner heb ik de router een minuut of wat na de activatie maar eens gereset en toen kwamen er 'normale' netwerkgegevens binnen.

In de handleiding staat eveneens dat het zo'n 20 minuten duurt voordat alles werkt. Klopt dit (i.e. is het niet langer?)
Veel langer zal het niet zijn geweest. Wat internet betreft dan. Telefoon ging niet zo soepel. Dat duurde ruim een dag... :confused:

En wat te doen met de oude modem? Werkt nog perfect. In het installatie-pakket staat dat je met Ziggo contact op moet nemen, in de eerdere brief staat dat je hem moet terugsturen.

Leuk/aardig, maar hoe en waarnaar? Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan en altijd oude modems netjes in de kast opgeborgen (mochten ze er alsnog ooit om vragen).
Destijds heb ik de oude modem naar een antwoordnummer in Waddinxveen gestuurd. Dat was toen:

Casema BV
o.v.v. Retouren
Antwoordnummer 10045
2740 VB Waddinxveen

Dat antwoordnummer heb ik onlangs nog in een andere thread vermeld. Kan me niet herinneren dat daarvan werd gezegd dat het niet juist (meer) was.
 
Mijn ervaring - vorig jaar augustus bij Casema - is dat je met een nog niet geactiveerde modem altijd op dezelfde plek terecht komt, ongeacht wat je intypt. Je zit dan in een 'private' net (10.x.x.x). De router heb ik er gewoon tussen laten zitten. Als ik me goed herinner heb ik de router een minuut of wat na de activatie maar eens gereset en toen kwamen er 'normale' netwerkgegevens binnen.

Thanx. Maar hier gaat bij mij dus iets fout. Ik krijg een IP in de 198.xxx.xxx.xxx range, een verwijzing naar een DNS-server in de 172.xxx.xxx.xxx range en niks werkt. Ook niet "activatie" of iets. Ik snap ook niet wat dat Activatie moet doen, wat de DNS-server die word doorgegeven is helemaal niet bereikbaar. De kabelmodem zelf (192.168.100.1) ook niet.

Ik heb de oude dus weer teruggeplaatst. Ik probeer het over een paar weken, als de telefoon word omgezet, nog wel weer.
 
Thanx. Maar hier gaat bij mij dus iets fout. Ik krijg een IP in de 198.xxx.xxx.xxx range, een verwijzing naar een DNS-server in de 172.xxx.xxx.xxx range en niks werkt. Ook niet "activatie" of iets. Ik snap ook niet wat dat Activatie moet doen, wat de DNS-server die word doorgegeven is helemaal niet bereikbaar. De kabelmodem zelf (192.168.100.1) ook niet.

Ik heb de oude dus weer teruggeplaatst. Ik probeer het over een paar weken, als de telefoon word omgezet, nog wel weer.

Je krijgt een IP van het modem, dit is normaal, echter lijkt het erop dat het modem nog niet online is op dat moment. Hoe lang heb je gewacht met het proberen van het bereiken van de activatie site nadat je het modem had aangesloten? (welke leds branden er al op het modem?)
 
Je krijgt een IP van het modem, dit is normaal, echter lijkt het erop dat het modem nog niet online is op dat moment. Hoe lang heb je gewacht met het proberen van het bereiken van de activatie site nadat je het modem had aangesloten? (welke leds branden er al op het modem?)
Ik heb gewacht tot alle leds t/m online branden (bovenste 4). Het Link ledje eronder knippert. De modem is wel online, teminste, de DHCP-server zit in de 213.xxx.xxx.xxx range dus hij moet wel verbonden zijn met het Ziggo netwerk.

Alleen is niks bereikbaar, alle packets stoppen bij de modem en de modem zelf reageert ook nergens op. 192.168.100.1 werkte toen de modem nog niet online was, maar daarna niet meer.

Ik heb het allemaal zonder router gedaan, 2 verschillende computers (en tussentijds de modem gereset) met Windows XP en FreeBSD. Beide zelfde resultaat. Wel IP, DNS, DHCP en Gateway van de modem gekregen, maar Activatie werkt niet. Niet met IE, Lynx of Telnet. DNS-request voor Activatie doet ook niks niks, aangezien de DNS-server niet bereikbaar is.
 
Activatie werkt niet. Niet met IE, Lynx of Telnet. DNS-request voor Activatie doet ook niks niks, aangezien de DNS-server niet bereikbaar is.
Misschien dat deze activatieprocedure voor dit type modem pas werkt als telefonie ook beschikbaar is? :?
Ik heb mijn modem destijds pas omgewisseld nadat ik bericht had gekregen dat de telefoonlijn was overgezet.
 
Het modem gaat waarschijnlijk eerst software updaten, hoe lang heb je gewacht nadat het modem online was?
 
Als je modem nu al werkt hoef je hem niet te activeren. Her-activeren is dus niet nodig en zal ook niet lukken.
Waarom denk je dat dit nodig is ? (werkt er nog iets niet ?)

Waarom krijg je dan activatiegegevens thuisgestuurd? Mijn ouders hadden online een Alles-in-1-pakket besteld en kregen vervolgens een DTV-decoder met smartcard en een aanmeldbrief met activatiecodes om hun modem (die ze al jaren in gebruik hebben) te activeren; overigens zonder informatie hóé ze dat zouden moeten doen... Ik was al druk aan het zoeken hoe ik ze daarbij kan helpen maar als het niet nodig is dan laat ik het graag achterwege.
 
Het modem gaat waarschijnlijk eerst software updaten, hoe lang heb je gewacht nadat het modem online was?

Goede vraag, denk rond de 10 minuten. Daarna heeft ie nog drie kwartier aangestaan met 3 resets. Zou voldoende moeten zijn om software up te daten, tenminste, mijn ervaring was bij de SB4200E dat het vrij snel ging.

Je brengt me wel ff op een idee. Ik zet hem zo ff aan zonder kabel en kijk of ik dan wel op 192.168.100.1 kan inloggen. Kan ik meteen zien wat er in de logs staat.

[edit]logs zijn vrij nutteloos, vol met messages over frequenties.[/edit]

Maar

MTA Firmware name: SBV5121E-2.17.1.2-SCM19-SHPC
...
Firmware Build Time: Jan 22 2007 09:01:37

Lijkt me dus dat de firmware nog geupdate moet worden. Zal eens kijken of ik hem vanacht ff kan aansluiten om dat te fixen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klaus1250,

mij is niet duidelijk of je op de activatie pagina komt, heb je geprobeert als URL ''activatie' in te voeren ?
ik zou verder moeten nagaan of het IP adres wordt uitgegeven aan 'unprovisioned' modems.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan