• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ bij Ziggo

Kan ik hieruit opmaken dat de met de Ziggo CI+ CAM meegeleverde smartcards afwijken van de tot nu toe geleverde smartcards?
Die indruk wekt Ziggo in ieder geval wel met de eerder afgegeven verklaring voor de prijsopdrijvende aanwezigheid van een smartcard in het CI+ CAM start pakket.

En zo ja, betekent dit dan dat de bestaande smartcards niet werken met de CI+ CAM?
Je zal weer zien dat hier voorlopig geen antwoord op komt. Als straks de CI+ CAM start pakketten beschikbaar zijn wordt het een kwestie van uitproberen met de oude smartcard en dan kunnen we direct controleren of de uitleg van Ziggo voor de extra smartcard klopt.
 
Dus Ziggo gaat dan recent gekochte smartcards weer innemen, indien blijkt dat deze niet in de cam gebruikt kunnen worden?

Als ik vorige week namelijk een product hebt gekocht waarvan Ziggo wist dat de functionaliteit niet gegarandeerd zou zijn voor een redelijke periode, dan heeft Ziggo mij een product geleverd dat niet voldoet aan de redelijke eisen die ik van dit product had mogen verwachten.
 
Dan krijgen wij ze binnen, vervolgens gaan ze naar de logistiek partners voor verpakking / bundeling met smartcard, manual e.d. Dit kan ook enkele weken duren, voordat ze vervolgens verstuurd kunnen worden naar de retailers. Sorry voor het evt. misverstand.

Hier een Ziggo dealer ;) Via welke grossiers gaan ze geleverd worden? Tot op heden heb ik nog niemand gevonden waar ik ze kan bestellen / in back-order plaatsen / uberhaupt weten of zij ze kunnen gaan leveren.

Helaas schiet de informatie in het dealer portal ook te kort, uitgezonderd een schrijven dat de stickers achterop de Philips TV's niet correct zijn is er ook niets te vinden.........
 
Hier een Ziggo dealer ;) Via welke grossiers gaan ze geleverd worden? Tot op heden heb ik nog niemand gevonden waar ik ze kan bestellen / in back-order plaatsen / uberhaupt weten of zij ze kunnen gaan leveren.

Helaas schiet de informatie in het dealer portal ook te kort, uitgezonderd een schrijven dat de stickers achterop de Philips TV's niet correct zijn is er ook niets te vinden.........

Nou communicatie van Ziggo met de dealers laat dus ook te wensen over en vinden wij het dan gek dat men in de winkel geen fatsoenlijk en consistent verhaal aan de klant kan vertellen. :no:

Dan krijgen wij ze binnen, vervolgens gaan ze naar de logistiek partners voor verpakking / bundeling met smartcard, manual e.d. Dit kan ook enkele weken duren, voordat ze vervolgens verstuurd kunnen worden naar de retailers. Sorry voor het evt. misverstand.

Lees ik hier uit dat het zelfs Oktober kan worden voordat wij als klant een CI+ CAM kunnen kopen? :evil:

Een lichtpuntje voor de mensen die een TV met CI+ en Alphacrypt kaart hebben: Hoe langer Ziggo aanklooit om de CI+ CAM uit te leveren des langer duurt het voordat ze de Alphacrypt kaart in een CI+ slot kunnen blokkeren...:oyeah:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een lichtpuntje voor de mensen die een TV met CI+ en Alphacrypt kaart hebben: Hoe langer Ziggo aanklooit om de CI+ CAM uit te leveren des langer duurt het voordat ze de Alphacrypt kaart in een CI+ slot kunnen blokkeren...:oyeah:

Ze kunnen de Alphacrypt in CI+ apparatuur blokkeren wanneer ze dat willen.
Dat staat los van de introductie van de Ziggo CI+ CAM's.
Alleen is het natuurlijk niet zo handig als er dan nog steeds geen CI+ CAM's verkrijgbaar zijn.
 
Hier een Ziggo dealer ;) Via welke grossiers gaan ze geleverd worden? Tot op heden heb ik nog niemand gevonden waar ik ze kan bestellen / in back-order plaatsen / uberhaupt weten of zij ze kunnen gaan leveren.

Helaas schiet de informatie in het dealer portal ook te kort, uitgezonderd een schrijven dat de stickers achterop de Philips TV's niet correct zijn is er ook niets te vinden.........


Ik vind dat niet vreemd , als je wel eens de berichten leest van anoniem zie je te vaak dat de informatie binnen ziggo niet wordt gedeeld met iedereen.

Eerst moeten ze de hardware binnen krijgen daarna zullen ze wel hun dealers inlichten.

Aan het aantal gecertificeerde TV's kan je ook zien dat ze hier nog erg druk mee bezig zijn. Geen idee hoeveel het er nu zijn en hoeveel er nog in de pijpleiding zitten.

Weet ook niet wat ziggo voor een percentage wil/kan certificeren van de huidige en toekomstige TV's met CI+ .

Sommige dingen zoals de actie van phillips , helpen echter niet ...
 
Nou communicatie van Ziggo met de dealers laat dus ook te wensen over en vinden wij het dan gek dat men in de winkel geen fatsoenlijk en consistent verhaal aan de klant kan vertellen. :no:

Ik moet mijzelf helaas alweer corrigeren, zojuist krijg ik een e-mail mailing van een grossier waar ik nu de Ziggo cam's kan bestellen. Verkoop gaan ze inderdaad 79 euro kosten.

Verwachte levering is eind september............ :cry:
 
ciplus3.png


Waar moet je op letten:
Er zijn veel televisies op de markt waar een CAM-aansluiting in opgenomen is. Het gaat hierbij vaak om een zogenaamde CI slot (dus zonder de +), een eerdere versie van de nu geïntroduceerde CI+ aansluiting in nieuwe televisies.
Wil je gebruik maken van de nieuwe CI+ technologie? Dan moet je bij aankoop van een nieuwe televisie goed opletten dat deze ook geschikt is voor deze nieuwe technologie en voorzien is van het CI+ logo (zie bovenaan deze post). Verder garandeert Ziggo alleen een goede werking van de CI+ modules op TV's die door Ziggo getest zijn op een goede werking op het Ziggo netwerk. De Alphacrypt standaard CI-modules zijn bij Ziggo niet geschikt om in CI+ TV's gebruikt te worden. Ziggo heeft laten weten dat hoewel deze op dit moment nog wel blijken te werken, ze niet meer zullen functioneren wanneer de CI+ CAMS voldoende leverbaar zijn in de winkel. In een CI+ geschikte televisie zal dus alleen een CI+ CAM werken.

Tjonge, en ik maar denken dat het afknijpen van de Alphacrypt voor CI+ TV's wel een technische reden zou hebben.
Ik had werkelijk geen flauw idee dat dit afhankelijk zou zijn van "het voldoende leverbaar zijn van CI+ CAMs"!:? Wat kan een mens zich toch vergissen.

Tja, zo word je als Ziggo natuurlijk wel gedwongen om deze CI+ toestellen met een Alphacrypt direct de nek om te draaien!:rolleyes:
 
Op termijn zal de CAM ook verkrijgbaar zijn zonder smart card. De eerste levering zullen wel worden voorzien van een nieuwe smartcard voor de juiste werking van het geheel.

Beste Anoniem,

Wat gaat er gebeuren met deze nieuwe smartcard als er als drie geactiveerd zijn?
Vervalt er dan een van de oude kaarten of wordt deze nieuwe kaart als vierde toegevoegd en geactiveerd?
 
Dus Ziggo gaat dan recent gekochte smartcards weer innemen, indien blijkt dat deze niet in de cam gebruikt kunnen worden?

Als ik vorige week namelijk een product hebt gekocht waarvan Ziggo wist dat de functionaliteit niet gegarandeerd zou zijn voor een redelijke periode, dan heeft Ziggo mij een product geleverd dat niet voldoet aan de redelijke eisen die ik van dit product had mogen verwachten.

Alle geleverde kaarten functioneren, hoewel sommige beperkingen opleggen ( geldt niet voor recent geleverde). We leveren in het begin de combinatie CAM + SC, omdat het bedoeld is voor een nieuw gecertificeerde iDTV's, waarvoor je een CAM nodig hebt en een smartcard. We leveren dit in een pakket / voor een pakket prijs.

Zodra de CAM's los verkrijgbaar zijn, waarschijnlijk over enkele maanden, kun je deze ook gebruiken met je recent aangeschafte smartcard.
 
Terug
Bovenaan