• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Review H380 vs. H360

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0sm0s

Forum Gebruiker
Berichten
339
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wat heb ik gebruikt in deze test:
Samsung DCB-H380R
2009. Mar
Made by Samsung in Slovakia
Firmware Versie: 3.05/119
Software Versie: 001.001.0006

Samsung DCB-H360R (Hardware Rev2.)
Made by Samsung in Slovakia
Software Versie: 132
Hardware Versie: 501

LG 32LG6000 LCD
Aangesloten via HQ 0,75M HDMI kabel.

Zichtbare veranderingen:
+ Apparaat is stukken kleiner geworden...
+ Zilvere randje op voorkant..
- Geen Display meer...
- On/Off knop is verdwenen op achterkant dus hij kan niet meer worden uitgezet.
- Video out (gele aansluiting) is verdwenen..
- Geen klepje meer wat de smartcard verbergt..


Technische/Software veranderingen/verbeteringen:
+ Geluid is nu te regelen via HDMI
+ EPG is duidelijker en strakker weergegeven.
+ Als je bij een zender inschakelt zie je nu het huidige programma,
en het eerstvolgende programma..
+ In menu kun je nu een audio vertraging instellen.
+ Bij EPG gebruik gaat het beeld van tv vloeiend over in de EPG.
+ Bij h360 EPG voor 4 zenders 2 uur
Bij h380 EPG voor 5 zenders 2 uur
+ Scrollende teksten in menu & EPG.
+ Geen probleem meer met verschillende audio formaten PCM/Dolby bij Discovery HD.
+ Het menu/channel list is net wat strakker geworden.. maar nog steeds
gebasseerd op de oude blauwe interface.

- Menu/channel list gebasseerd op oude interface.. geen grote vernieuwing


Test Signaalsterkte:
380h - 360h
Nederland 1: 100% - 81%
RTL 5: 100% - 76%
Discovery HD: 100% - 74%

Waarschijnlijk heb ik de eerste bug gevonden in de software.
Het lijkt me sterk dat de 380h alleen maar 100% scoort bij signaalsterkte.
Mocht het toch zo zijn dat het geen bug is dan lijkt het er toch op dat er flink is gesleuteld aan de ontvanger..
Voor een betere ontvangst.

Beeldkwaliteit:
De beeldkwaliteit is nog steeds even goed als de eerste samsung ontvanger. Ik heb zelf geen wereld van verschil kunnen ontdekken.. en heb toch een aantal keer beide ontvangers goed bekeken.

Na wat uren kijken:
Het beeld lijkt rondom gezichten wat scherper.

Zapsnelheid:
Geen merkbaar verschil bij gewoon gebruik.
Zou je het echt professioneel gaan opmeten zal hij waarschijnlijk ietsjes sneller zijn dan de oude..


Voorlopige Conclusie:
Ik vind het erg jammer dat Samsung het display en het smartcardklepje heeft weg gelaten bij het nieuwe model. Daar in tegen krijg je er wel wat voor terug..
De ontvanger is echt stukken kleiner geworden.. en de software die er op draait is stukken volwassener geworden.
De beeldkwaliteit en zapsnelheid zijn naar mijn inziens niet verbeterd..

Als je een H360 hebt zie ik geen reden om over te stappen naar de H380..
Ben je nog op zoek naar een ontvanger en je moet kiezen tussen de H360 en de H380 moet je voor de H380 gaan.. kleiner en softwarematig flink verbeterd alle bugs van de H360 zijn eruit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen signaal via hdmi en via av receiver

cOsmOs,

Heb je ook testen gedaan met een AV receiver? Ik krijg namelijk geen beeld als ik de 380R aansluit op een Marantz SR8001 via hdmi. Ik krijg wel beeld als ik 'm rechtstreeks aansluit op mijn pioneer plasma via hdmi. Zijn er nog andere mensen met hetzelfde probleem?
 
Nee heb er geen AV receiver tussenzitten.
Rechtstreeks aangesloten op LCD.
 
Wat moet ik me voorstellen bij EPG geeft veel meer informatie?

Er staat toch nog steeds dezelfde inhoud op het scherm + tijden?
 
Zie je geen verschil in het beeld? Is het ook niet "anders" ?
Ik zou mij kunnen voorstellen dat bv. bewegingsafloop verbeterd zou kunnen zijn omdat de 360 al ietsje ouder is.
Hoe groot is je beeldscherm?
 
Zie je geen verschil in het beeld? Is het ook niet "anders" ?
Ik zou mij kunnen voorstellen dat bv. bewegingsafloop verbeterd zou kunnen zijn omdat de 360 al ietsje ouder is.
Hoe groot is je beeldscherm?

Ik ben nu een paar uurtjes er mee aan het spelen en kijken...
En ik heb het vermoeden dat het beeld vooral bij randen van gezichten iets scherper lijkt.

Maar ik zal mijn beginpost morgen nog aanpassen als ik straks mijn tv avondje erop heb zitten...

Ik test het op mijn 32LG6000 LCD.
 
Wat moet ik me voorstellen bij EPG geeft veel meer informatie?

Er staat toch nog steeds dezelfde inhoud op het scherm + tijden?

Bij de 360 heb je standaard 4 zenders op 1 scherm..
Bij de 380 heb je er 5 op 1 scherm

Ook loopt er een lijn mee in de EPG op de tijd die het is.. zodat je kan zien of een programma zeg maar bijna is afgelopen.

De tekst met informatie van een programma scrollt nu vanzelf.. je hoeft dus niet meer met je afstandsbediening de tekst naar boven/onder te scrollen.

In het Menu kan je instellen wat voor tijdsperiode de EPG moet weergeven.. Minimaal 45min.. Maximaal 360Min.

Ik zal mijn post wat aanpassen.. het is niet meer informatie maar meer het geheel.. het ziet er wat strakker uit en werkt gewoon allemaal wat makkelijker.
 
Veel Humaxgebruikers zijn daarom ook enthousiast :
Bij de Humax ziet het menu er in eerste instantie gelikter uit en het is overzichtelijker, maar niet direct beter omdat er ook nadelen zijn. Het is "anders" en dan wordt het persoonlijke voorkeur.

Geef de Samsung maar een paar dagen de tijd (minimaal 50 speeluren).
Daarnaast is het op schermen <42" lastiger om verschillen te zien, maar de eerste indrukken klinken goed :wink:.
 
Mijn allereerste indruk toen ik hem uit de doos haalde was eerst van het is gewoon een goedkoper en kleiner model van de H360..

De beeldkwaliteit is lastig te beoordelen.. als ik dat echt goed zou willen kunnen beoordelen had ik 2 dezelde tv's moeten hebben die naast elkaar staan en dan allebij een decoder eraan..
Maar dat zal er helaas niet inzitten... :wink:



Na een avondje kijken.. ik heb 2x even een seconde ofzo wat blokjes gezien.. Dus ongeveer op 4 uur kijken 2x een seconde wat blokjes..
Maar dat zal wel niet aan de decoder hebben gelegen maar aan het signaal. Mocht ik vaker blokjes tegenkomen komende tijd dan meld ik dat natuurlijk hier.
 
Na een avondje kijken.. ik heb 2x even een seconde ofzo wat blokjes gezien.. Dus ongeveer op 4 uur kijken 2x een seconde wat blokjes..
Maar dat zal wel niet aan de decoder hebben gelegen maar aan het signaal.


Als je nooit blokjes hebt gehad met je oude ontvanger, dan denk ik dat dit wegtrekt. Ik neem aan dat je met de 360 nooit blokjes had?
Hoe is de BER bij de zenders waar je blokjes zag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan