Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Grotere HD geplaatst

Ik heb een probleem waarbij ik opgenomen bestanden niet meer kan verwijderen, ik krijg de melding "het bestand kan niet veranderd worden".
Na contact met Humax zou de HD defect zijn.
Na het zelf plaatsen van een HD van 1TB is het probleem niet verholpen.
Het heeft dus niet aan de HD gelegen.
Iemand een oplossing voor dit probleem??
 
Ook al is je vraag hier erg offtopic geef ik toch een suggestie.
Heb je de decoder na inbouw terug gezet naar fabrieksinstellingen?
 
grotere HD geplaatst

:thumb up:Nee, nadien nog niet.
Ga het direct even proberen, bedankt.
 
Naar aanleiding van een probleem met mijn humax heb ik een vraag.

Deze heeft een raakvlak met dit topic, maar niet genoeg om deze te vervuilen.

Kunnen jullie mij helpen in dit topic? :rolleyes:
 
Ik wil sinds alles HD is ook een grotere harde schijf. Heb al behoorlijk wat gelezen maar ik kom steeds dezelfde schijven tegen. Het gaat meestal om oudere modellen (2009) Zijn er goede nieuwe model schijven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil sinds alles HD is ook een grotere harde schijf. Heb al behoorlijk wat gelezen maar ik kom steeds dezelfde schijven tegen. Het gaat meestal om oudere modellen (2009) Zijn er goede nieuwe model schijven?

Nee.

Fabrikanten hebben het namelijk in hun hoofd gehaald om de al decennia lang gebruikte fysieke sector grootte van 512 bytes te vervangen door een 'nieuwe' fysieke sector grootte van 4k (4096 bytes). En de Humax (c.q. de daarin gebruikte variant en versie van Linux) is niet geschikt voor deze 'nieuwe' 4k schijven. Ze werken wel, maar dat levert veel overhead op bij lezen en schrijven waardoor deze schijven in de Humax overmatig worden belast en voortijdig de geest zullen geven. Niet doen dus.
 
Dat geldt niet voor alle harde schijven. Je kunt eens op zoek gaan naar een Samsung schijf. Dat zijn stille 5400 tpm schijven die vrij veel ingezet worden voor dit soort werk. Samsung heeft overigens zijn harde schijf divisie overgedaan aan Seagate, dus niet te lang wachten met zoeken.
 
Oke, jammer dat de keuze zo beperkt is, zeker voor de prijs, beschikbaarheid en techniek. Maar dat betekent dat iedere Samsung 5400 tpm schijf wel geschikt is voor de Humax?

Grtz Jack
 
Oke, jammer dat de keuze zo beperkt is, zeker voor de prijs, beschikbaarheid en techniek. Maar dat betekent dat iedere Samsung 5400 tpm schijf wel geschikt is voor de Humax?

Grtz Jack

In principe wel, maar de keuze is niet zo groot. Volgens Tweakers kun je kiezen uit de F2 HD103SI en de F3 HD105SI (beide 1TB met 512 byte sectors). De F3 is de nieuwere, en als je wat gaat zoeken naar tests dan komt hij er goed uit. Samsung schijven zijn ook betrouwbaar, andere merken willen nog wel eens meer problemen opleveren.
 
Oke, jammer dat de keuze zo beperkt is, zeker voor de prijs, beschikbaarheid en techniek. Maar dat betekent dat iedere Samsung 5400 tpm schijf wel geschikt is voor de Humax?

Grtz Jack

Nee, Samsung maakt geen schijven die geschikt zijn voor gebruik in PVRs. Daarom tref je ook geen Samsung schijven aan in PVRs van Samsung.
 
Terug
Bovenaan