• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TUDC40 Panasonic zeer vreemde storing

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bfrqrv

Hallo,

Na contact te hebben gehad met Panasonic en er niet zijn uitgekomen heb ik Multikabel gebeld. Ook hier kunnen ze er niets mee, maar werd doorverwezen naar dit forum en een naam. Misschien dat Archie er wat mee kon. Het volgende is het probleem.

De panasonic is gekoppelt aan mijn dvd recorder. Dat wil zeggen via een infra rood linkje. Zodat als ik ga opnemen de Panasonic overspringt naar het juiste kanaal. Nu gaat dat prima behalve alle voorkeuzes met een 8 daarin. Dus 08,18,28,38 etc. Daar stagneert de boel en moet je met de afstandsbediening meerdere infraatjes geven om hem los te krijgen. Het schakelen gaat wel goed op de Panasonic zelf, hier stagneert het nooit. Alleen met infrarood dus bij een 8. Nogmaals het is niet de afstandsbediening omdat mijn recorder link hetzelfde probleem geeft. Fabrieksinstellingen, e.d geeft geen soelaas.

Is het apparaat gewoon stuk of weet iemand nog iets. Had gehoopt dat ik alle voorkeuzes met 8 weg zou kunnen laten maar heb hier geen controle over in het menu van de panasonic. helaas.
 
bfrqrv zei:
Na contact te hebben gehad met Panasonic en er niet zijn uitgekomen heb ik Multikabel gebeld. Ook hier kunnen ze er niets mee, maar werd doorverwezen naar dit forum en een naam. Misschien dat Archie er wat mee kon.

:wink:
 
Sorry, ik heb geen ervaring met dit soort IR koppelingen met DVD/HDD recorders. Ik kan er alleen maar naar raden. Hoewel je uitleg mij niet helemaal duidelijk is ga ik er vanuit dat het signaal voor het IR ledje afkomstig is van de DVD recorder en het IR ledje voor het IR oog van de Panasonic ontvanger hangt. Je gebruikt de afstandsbediening van de DVD recorder om via de DVD recorder de Panasonic ontvanger te bedienen en de Panasonic ontvanger wil niet schakelen naar kanalen nummers waar een '8' in voor komt.

Ik zou dan concluderen dat de door de DVD recorder uitgezonden IR code voor de '8' niet overeenkomt met de door de Panasonic ontvanger verwachte IR code voor de '8', maar mogelijk overeenkomt met een andere instructie waardoor de Panasonic in de stress raakt. Je zal dus een andere set IR codes moeten kiezen of moet inleren in de DVD recorder die wel goed overeenkomen met de IR codes van de Panasonic ontvanger. Hoe dat moet zal je uit de handleiding van de DVD recorder moeten halen, of van de DVD recorder helpdesk moeten vernemen.

Het lijkt me in ieder geval niet dat het iets te maken heeft met de Panasonic ontvanger of het Digitale TV signaal van Multikabel. De Panasonic ontvanger resetten heeft dus geen enkele zin.
 
Hai Archie. Sorry voor de iets slordige uitleg. Ik had het goed in mijn hoofd maar nu ik de tekst weer lees is het wat onduidelijk ja.

Vergeet de koppeling meteen. Dit was mijn argument om niet de afstandbediening de schuld te geven van de panasonic, wat panasonic dus wel deed.

Het is hetzelfde met de afstandbediening van de panasonic dus. Alle 8 lopen vast en hier is dan ook geen info van op te vragen. Hij staat er gewoon vast totdat je verder ramt en ramt. een druk op de knop op het apparaat zelf is wel genoeg, alleen problemen met de 8 als je hier langs komt met infrarood.
Ik hoop dat je nog een keer dit raadsel door je hoofd wil laten gaan en dan misschien ook concludeert dat de panasonic gewoon stuk gegaan is?
 
bfrqrv zei:
Het is hetzelfde met de afstandbediening van de panasonic dus. Alle 8 lopen vast en hier is dan ook geen info van op te vragen. Hij staat er gewoon vast totdat je verder ramt en ramt. een druk op de knop op het apparaat zelf is wel genoeg, alleen problemen met de 8 als je hier langs komt met infrarood.

Als je zowel met de afstandbediening van de panasonic als met de "afstandbediening" van je DVD recorder hetzelfde probleem hebt, heb je daarmee dus bewezen dat het probleem in de Panasonic ontvanger zelf moet zitten. Het had nog kunnen komen doordat de "afstandbediening" van je DVD-recorder een foute code uitstuurde die in werkelijkheid niet de "8" was maar iets anders. Maar als je eigen afstandbediening hetzelfde resultaat heeft kan het alleen maar in de "ontvanger" van de infrarood afstandbediening zitten. Vooral omdat je vanaf het frontpaneel van de panasonic dus wel de kanalen met een "8" kunt kiezen.

Hierbij ga ik er vanuit dat de DVD-recorder zelf de juiste codes voor de Panasonic genereert. Als je de DVD-recorder eerst hebt moeten "leren" wat de codes zijn door via de Panasonic afstandbediening de codes in de DVD recorder te "programmeren" kan dat ook nog het probleem zijn. Dan zou een foute code voor de "8" uit de afstandbediening overgenomen zijn door de DVD-recorder. In dat geval zou je nog kunnen testen met de afstandbediening van iemand anders die dezelfde Panasonic heeft.

Is dat niet het geval dan is dus de Panasonic zelf gewoon "stuk".
 
bfrqrv zei:
Ik hoop dat je nog een keer dit raadsel door je hoofd wil laten gaan en dan misschien ook concludeert dat de panasonic gewoon stuk gegaan is?
Ik sluit me aan bij de gedachtengang van CeeS. Probeer nog even een van iemand anders een originele afstandsbediening voor de Panasonic te lenen. Als de Panasonic dan ook het probleem met de '8' toont dan ligt het aan de IR ontvanger in de Panasonic en kan geconcludeerd worden dat de ontvanger een defect heeft. Als het wel met een geleende originele Panasonic afstandsbediening werkt dan ligt het dus aan je afstandsbediening. Daar zijn wel winkeltjes voor op het internet met vervangende exemplaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan