• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NLkabel in actie tegen KPN en OPTA plan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gaat alleen over analoge TV en niet over "de kabel openstellen". Daar schiet je dus niet veel mee op vrees ik.

Eh waarom staat dit er dan "UPC laat zich door KPN niet verlokken tot prijsverlagingen voor digitale tv. Dat stelt het kabelbedrijf in de week dat 'Brussel' beslist of de kabel open moet voor concurrenten." :roll:
 
Kijk dat is het nieuws dat we willen horen. :pompom: Ben benieuwd hoe dit nu technisch opgepakt gaat worden en welke gevolgen dit gaat hebben voor de bestaande diensten bij de kabelaars. On demand, zender pakketten e.d. :?

Kan niet wachten om een abo af te nemen bij Caiway ipv bij UPC.
Punt is alleen dat ik voorlopig nog een jaar contract heb met UPC. Heb momenteel alleen weer analoge tv. Digitale tv sinds verhuizing de deur uit gedaan. Kosten begonnen de spuigaten uit te lopen. Nu zo'n 5 euro minder per maand. Alleen wel slechts analoog en geen on demand en veel zenders. Ach ja keuzes, keuzes.
 
morgen beslist brussel in deze zaak,

KPN met ADSL is open, glasvezel is open dus mag de kabel nu ook open?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
morgen beslist brussel in deze zaak,

KPN met ADSL is open, glasvezel is open dus mag de kabel nu ook open?

Wel even lezen. Brussel heeft al besloten gisteren en dat is vandaag gepubliceerd. Het gaat niet over internet, maar over TV.
 
Tele2 gaat de kabel op

Communicatiebedrijf Tele2 gaat in ons land de kabel op. Tele2 doet dit naar aanleiding van het besluit van de Europese Commissie om de kabelmarkt te openen.
Nederland wil al jaren meer concurrentie toestaan op de kabelmarkt, maar dat stuitte tot dusver op verzet in Brussel. De Europese Commissie vond dat er genoeg concurrentie was, omdat kabelbedrijven ook al moeten concurreren met aanbieders van satelliettelevisie en digitale ethertelevisie.
Met het argument dat in Nederland een overgrote meerderheid televisie kijkt via de kabel, heeft telecomwaakhond Opta de Europese Commissie toch overtuigd.
De kabelexploitanten Ziggo, UPC, Delta en CAIW moeten nu binnenkort hun netwerk beschikbaar stellen aan andere aanbieders.
"De Opta heeft voor het openstellen van de kabel 15 september als streefdatum genoemd", zegt woordvoerder Remco Meerstra van prijsvechter Tele2. "De Opta gaat nu met de kabelbedrijven om de tafel zitten en afspraken maken over de prijzen van de kabelabonnementen. Op basis van deze afspraken gaan wij onze prijzen bepalen. Die zullen uiteraard onder die van een bedrijf als UPC liggen."
Tele2 is al actief op de tv-markt met het aanbieden van interactieve televisie. Daar komt nu door het besluit van de Europese Commissie analoge televisie bij. "Analoge televisie heeft bepaalde voordelen boven digitale televisie. Klanten kunnen één analoog kabelpakket voor het gehele huis aanschaffen, in plaats van een aantal digitale decoders voor diverse televisies in het huis", zegt Meerstra.

Nou hebben we dan eindelijk eerlijke concurrentie :thankyou:

BRON
 
Tja, vooralsnog willen bedrijven die hierin willen stappen (lees net iig Tele2) alleen op analoog pakket concurreren.

Wie zit daar nu weer op te wachten? Als ik goedkoop wilde had ik al wel Digitenne gehad.

Ik ben zelf niet geïnteresseerd in concurrentie op prijs maar juist concurrentie op aanbod van digitale diensten en de manier waarop ik die kan ontvangen (een open DVB-C platform bv met officiële support voor HTPCs).
Voorbeeld:Interactieve TV bij Ziggo is echt een aanfluiting met wat UPC aanbied. Laat staan vergeleken met wat ze in de VK kennen.
 
Tja, vooralsnog willen bedrijven die hierin willen stappen (lees net iig Tele2) alleen op analoog pakket concurreren.

Wie zit daar nu weer op te wachten? Als ik goedkoop wilde had ik al wel Digitenne gehad.

Ik ben zelf niet geïnteresseerd in concurrentie op prijs maar juist concurrentie op aanbod van digitale diensten en de manier waarop ik die kan ontvangen (een open DVB-C platform bv met officiële support voor HTPCs).
Voorbeeld:Interactieve TV bij Ziggo is echt een aanfluiting met wat UPC aanbied. Laat staan vergeleken met wat ze in de VK kennen.

Het persbericht van OPTA spreekt ook van Digitale TV !
Echter dat zal niet meer zijn dat het wederverkopen van dezelfde programma's die op de transportstreams aangeboden worden neem ik aan. Er is gewoon geen ruimte op de kabel om voor elke 'provider' een eigen serie transportstreams met een eigen systeem op te zetten. Dus er komen misschien wel meer kanalen waarvan een deel alleen door één leverancier geleverd wordt, maar meer ook niet. Het zal wel net zo eindigen als de stroommarkt, waarbij de besparingen ook veel mooier voorgesteld worden dan de werkelijke besparingen. De tijd zal het leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan