• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ejelze

Hoe kan ik mijn siemens gigaset 3000 comfort
gebruiken met nummer weergave sinds kort gebruiker van de kabel bij Ziggo krijg hem niet aan de gang
 
Het is lastig te vinden, maar het lijkt erop dat dit toestel het DTMF protocol gebruikt voor nummerweergave. Dit protocol wordt in Nederland alleen door KPN gebruikt. Alle andere providers werken met het FSK protocol.
 
Ik heb ook een Siemens 3000 comfort en bij mij werkt de nummerherkenning dus ook niet meer.
Nu wil ik wel zo'n Limacom kopen maar is er al iemand die dat apparaat heeft uit geprobeerd en kan vertellen of het werkt??

gr Embe
 
EX 700 FSK-DTMF converter

heb hem sinds vandaag werkt prima
groetjes Louis
 
Ejelze,

Ik heb even een vraagje. Heb jij de converter bij de
Dectshop gekocht??

gr Embe
 
overstap naar Ziggo All-in-1 _ de eerste tegenvaller

Ook ik ben begin dit jaar overgestapt naar Ziggo All-in-1. Over TV en internet tot nu toe tevreden maar sinds deze week werkt ook mijn nummerweergave niet meer :sad:.
Eerst dacht ik dat dit eenvoudig te verhelpen was door het modem te resetten maar even zoeken op dit forum levert een hoop nieuwe informatie op (die je op de website van Ziggo helaas niet vindt :x)

Ik heb ook een Siemens Gigaset 3000 Comfort, geweldig toestel. Maar het blijkt dat dit toestel helaas geen FSK nummerweergave ondersteunt, maar alleen DTMF (zoals gebruikt wordt door KPN).
En Ziggo maakt gebruik van FSK.
Dus ik heb de keuze om of een nieuw toestel te kopen, of een apparaatje dat DTMF omzet naar FSK. GEWELDIG!!!! :cry:

En waarom wordt dit niet op de website van Ziggo vermeld? Daar lees ik letterlijk (nota bene ook nog onder het kopje ' voordelen' )

  • overstappen met behoud van nummer en toestel
  • gratis voicemail, nummerweergave, sterretjesdiensten
Klopt, in het geval je toestel geschikt is :x

Wat kost het nou voor moeite om even kort te vermelden dat dit alleen voor bepaalde toestellen geldt, namelijk die FSK ondersteunen (of heb ik ergens overheen gelezen?)
 
(of heb ik ergens overheen gelezen?)

Er is wel informatie over te vinden dat je een FSK geschikt toestel moet hebben, misschien wat verborgen, maar het is wel te vinden :

https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/fsk/

Ook als je handleiding telefonie bekijkt kom je dit tegen over FSK en daar staat ook dat je geen DTMF nummerherkenning kunt gebruiken.

Als je "Tess" (het vragenpoppetje op de ziggo site) naar "nummerherkenning" vraagt krijg je ook dit antwoord.
 
En waarom wordt dit niet op de website van Ziggo vermeld? Daar lees ik letterlijk (nota bene ook nog onder het kopje ' voordelen' )

  • overstappen met behoud van nummer en toestel
  • gratis voicemail, nummerweergave, sterretjesdiensten
Klopt, in het geval je toestel geschikt is :x

Wat kost het nou voor moeite om even kort te vermelden dat dit alleen voor bepaalde toestellen geldt, namelijk die FSK ondersteunen (of heb ik ergens overheen gelezen?)

Ze bieden toch ook de dienst nummerweergave gratis bij het abonnement?

Als je bij het klantenservice onderdeel zoekt op "nummerweergave" geeft Tess keurig aan dat dit middels het FSK protocol gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan