• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nieuwe ziggo decoders ipv alpacrypt eind van dit jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Floris: Zo ongeveer hetzelfde als mijn verwachting ja. Vrees ook dat CI+ in combinatie met HDCP de eerste stap is om totale controle over opnames te krijgen.

Niet dat ze het gaat lukken, alles is te hacken, en slechts één hacker is voldoende voor wereldwijde P2P verspreiding.

Enig gevolg is dat de gebruikerservaring van legale gebruikers fors wordt ingeperkt. Net zoals bij alle DRM maatregelen.

Bravo contentindustrie door het opleggen van niet werkende maatregelen die alleen betalende gebruikers straft. Het is nu verdorie al zo dat een 'illegaal' gedownloade film of game meer functionaliteit biedt dan een legaal gekochte.

Maar goed: alles heeft er wel voor gezorgd dat ik van het plan een HTPC met dual FloppyDTV te kopen ben afgestapt en een Cisco HD PVR heb gekocht, terwijl de mogelijkheden van die Cisco zo ontzettend beperkt zijn als je een Mediacenter gewent ben. Gebruik mijn analoge Mediacenter nog steeds dagelijks vanwege de beperkingen van de Cisco.

Om maar iets te noemen:
- EPG van mijn mediacener is 1 tot twee weken vooruit ipv 1 tot 2 dagen;
- Mediacenter heeft geen enkele moeite met twee opnames tegelijk;
- Mediacenter kan op programmanaam opnemen ongeacht de aanvangstijd;
- Mediacenter kan ik vanaf elke PC ter wereld en mijn telefoon bedienen. Erg handig als je in de trein opeens bedenkt dat je iets vergeten bent in te stellen;
- Op mijn Mediacenter kan ik software installeren die volautomatisch alle commercials delete (nog een reden waarom content providers dit niet willen);
- De interface van Mediacenter is zoveel beter, sneller en completer....
 
nieuwsbrief van Ziggo + Reactie van Loewe

uit de laatste nieuwsbrief van ziggo:

"
Belangrijke informatie
over de CAM en
Common Interface (CI)​
Geen Ziggo ondersteuning op de huidige generatie
CAM in combinatie met producten van m.n. Loewe,
Sharp en/of Sony TV’s .​
(Potentiële) kopers van Loewe, Sharp en/of Sony
TV’s zijn niet verzekerd van ontvangst van ons digitaal
RTV-aanbod, omdat de daartoe benodigde conditional
access module (CAM) niet door Ziggo wordt ondersteund
en de betreffende toestellen niet door Ziggo
zijn gecertificeerd. Eén van de gevolgen is dat wij de
signaallevering aan de huidige generatie CI-gebaseerde
iDTV-CAM-combinaties op enig moment zullen moeten
gaan blokkeren.
Ziggo zal dit risico zelf duidelijk gaan communiceren op
de starterspakketten en in haar overige communicatieuitingen,
zoals website en nieuwsbrieven. Wij raden u
nadrukkelijk aan om klanten die een iDTV willen aanschaffen
hier ook op te wijzen.
Met ingang van 2009 komt er een nieuwe generatie
iDTV’s en CAM’s op de markt, die beschikbaar is voor
alle fabrikanten en die wel volledig door ons wordt ondersteund
met gecertificeerde legale en goed werkende​
CAM’s en Conditional Access."

en de reactie Van loewe.

"Naar aanleiding van de recent gepubliceerde nieuwsbrief van Ziggo betreffende “Belangrijke informatie over de CAM en Common Interface”, met als ondertitel: “Geen Ziggo ondersteuning op de huidige generatie CAM in combinatie met producten van m.n. Loewe, Sharp en Sony”, geven wij in onderstaande onze reactie op dit rondschrijven.

Het klopt dat Ziggo geen toestel van Loewe, Sharp, Sony heeft gecertificeerd noch de daartoe benodigde Conditional Access Module (CAM).

Indien Ziggo inderdaad zoals ze beweren op enig moment de huidige generatie CI-gebaseerde iDTV-CAM-combinaties zou gaan blokkeren, dan zullen ook hun eigen klanten met settop-boxen van Nokia, Panasonic en Samsung (behalve de HD-boxen) geen signaal meer kunnen ontvangen.
We achten de kans dan ook heel erg klein dat ze dit soort consumentonvriendelijke praktijken zouden toepassen, al was het maar omdat ze anders geheid mevrouw Smit-Kroes van de EG achter zich aan krijgen.

De laatste alinea in hun nieuwsbrief insinueert dat de huidige generatie CAM’s (AlphaCrypt) niet legaal zou zijn en/of niet goed zou werken. Wij kunnen u verzekeren (én hebben daartoe de rechtsgeldige bewijzen) dat de producent van de AlphaCrypt-CAM’s (het Duitse bedrijf Mascom) wel degelijk de licentierechten betaalt aan Irdeto (de softwareschrijver voor de inhoud van de CAM)

Verder verwijzen we naar besluit 204 van 7 mei 2004 uit het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden waarin de kabelproviders duidelijk worden verplicht om een open standaard te ondersteunen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. "

 
Ik word gek door die ziggo aktiviteiten. Laat ze eens gewoon een keer de produkten leveren die je aanvraagt. Ga daarna dan kijken of je het kunt verbeteren.
Als je al geen starterspakket kan opsturen na drie maanden dat ik het heb aangevraagd, waar hebben we het dan nog over?
Ze hebben al problemen met administratie en leveringen en ze stappen al weer over naar een nieuw decodersysteem e.d.
 
Maar Loewe zegt wel, wat ik al eerder geroepen heb, namelijk dat ze de CAM niet zomaar kunnen blokkeren, zonder hun eigen decoders ook de nek om te draaien. We zullen zien waar dit toe leidt....
 
Maar Loewe zegt wel, wat ik al eerder geroepen heb, namelijk dat ze de CAM niet zomaar kunnen blokkeren, zonder hun eigen decoders ook de nek om te draaien. We zullen zien waar dit toe leidt....

Ja, waar Ziggo weer roept dat dat onzin is. Kijk, ik weet het ook niet. Wel weet ik dat nu het risico volledig bij de klant wordt gelegd door zowel Loewe als Ziggo.
Ik zie nml Loewe ook geen garantie geven dat het blijft werken. Dat zou pas sterk zijn: geld terug als het binnen zeg twee jaar niet meer werkt.
Nu kan Loewe zoiets makkelijk roepen.
 
welof niet werke dvb-c in de toekomst!

Aangezien ik voornemens ben een lcd-tv van b.v. Sony of Philips aan te schaffen met dvb-c (verneem van verkopers dat het werk, lees op forums dat het straks misschien niet meer werkt!? etc. ), heb ik hierover de volgende vraag.
Neem nu eens de JVC LT-26DC9. Deze heeft een dvb-c en wordt officieel ondersteund door Ziggo. Als deze straks werkt na de invoering van het nieuwe CI+ waarom zou CI van b.v. een sony m.b.v. de z.g.n. alphascript modules dan straks niet meer werken of heeft de JVC al een CI+. Ik ben geen techneut maar een ziggoklant (kabel-tv) die een op de markt gangbare lcd wil kopen met dvb-c ondersteuning (bv Sony 40W4500) die nu blijkt te werken met Ziggo (legaal is maar niet officieel wordt ondersteund door Ziggo, nog niet getest is of what ever) en hopelijk ook in de toekomst blijft werkt. De techniek om zonder extra kastje (digitale ontvanger) met extra afstandbediening (ZEER ongebruiksvriendelijk) is toch hopelijk voorbij, tenminste?
 
De lcd tv's die officieel ondersteund worden door Ziggo hebben geen CI slot maar een volledige decoder ingebouwd. Je hoeft dus geen CAM te gebruiken maar je smartcard gaat direct de tv in.

De werking van die ingebouwde decoders is dus identiek aan die van de losse decoders en zullen dus niet beïnvloedt worden door CI+.

Kijk, jij geeft keurig netjes aan waar het helemaal fout gaat. De verkoper zegt dat het werkt. Wat de verkoper hoort te zeggen is dat het nu mbv een Alphacrypt (waar niks illegaals aan is overigens) werkt maar dat er een theoretische kans bestaat dat het in de loop der tijd mogelijk nog maar beperkt dan wel helemaal niet meer zou kunnen werken. En tevens zou het niet verkeerd zijn als hij daar dan nog aan toevoegt dat noch Ziggo noch de fabrikant Sony / Philips etc verantwoordelijk gesteld kunnen worden op het moment dat het inderdaad op een later tijd stip niet meer werkt. Want zo zit het nl momenteel zon beetje in elkaar.

Er gaan geruchten, te vinden in een van de andere topics hierover op dit forum, dat een aantal nieuwe modellen van Philips op een later tijdstip mbv een firmware update geschikt zouden zijn voor CI+ Cams die door Ziggo, itt de Alphacrypt CI CAM, wel ondersteund zullen gaan worden. Dit lijkt echter nog niet echt zeker, mede gezien het feit dat er nog geen licenties van CI+ zouden worden verstrekt waardoor de benodigde hardware keys nog niet in de tv zouden kunnen zitten. Maar ik ben geen techneut op dit gebied.

Het komt er dus op neer dat men momenteel of een erg karig tvtje moet kiezen dat door Ziggo officieel ondersteund wordt of een van de toch nog niet echt optimale losse decoders wil men er zeker van zijn dat het de komende tijd blijft werken. De Alphacrypt oplossing staat, helaas, op losse schroeven wat toekomst betreft.
 
Eh, wat ik begrepen heb van oa Anoniem hier op het forum is dat TVs nu nog geen CI+ kunnen ondersteunen omdat keys hardcoded zijn en keys nog niet uitgegeven zijn.
Kortom: neem dat alle nieuwe TVs ondersteunen CI+ met de nodige bakken zout.

Enige manier om zeker te weten dat je iets koopt wat de nieuwe standaard ondersteund is een officiële Ziggo decoder of wachten totna Ziggo CI+ heeft ingevoerd en kijken wat dan compatibel is.


Mij is door Philips zelf bevestigd dat mijn 52pfl9703H door middel van een firmware update in staat zal zijn om CI+ te ondersteunen.

Zie ander draadje voor verdere uitleg (en ongefundeerde opmerkingen van Anoniem)
 
Mij is door Philips zelf bevestigd dat mijn 52pfl9703H door middel van een firmware update in staat zal zijn om CI+ te ondersteunen.

Zie ander draadje voor verdere uitleg (en ongefundeerde opmerkingen van Anoniem)

Heb het in dat andere draadje ook al gevraagd: heb je het zwart op wit? Vrees dat je het nml nog wel eens nodig kunt hebben, op dit punt klonk Anoniem nml behoorlijk plausibel (ookal vind ik het niet leuk).

En gezien het feit dat Philips nu niet bepaald een goede naam heeft op het gebied van DVB-C decoders (waar UPC klanten die voor de HD decoders met Philips werkt over mee kunnen praten)....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan