• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door het langzame opstarten laat ik de tuner nu gewoon aanstaan en wordt
het tegenovergestelde bereikt. Waarom niet gewoon een aan/uit knop op het
apparaat ?
Bij de oudere toestellen die je 'uit' zet blijft het energieverbruik ongeveer gelijk aan het verbruik wanneer het 'aan' staat. Een 'oude' ontvanger die je laat opstarten door de stekker in het stopcontact te doen heeft ook wel even tijd nodig om op te starten. De meeste mensen denken echter dat de ontvanger 'uit' is in standby-mode wat dus niet zo is bij een 'oude' en dus een verborgen verbruiker.
 
Bij de oudere toestellen die je 'uit' zet blijft het energieverbruik ongeveer gelijk aan het verbruik wanneer het 'aan' staat. Een 'oude' ontvanger die je laat opstarten door de stekker in het stopcontact te doen heeft ook wel even tijd nodig om op te starten. De meeste mensen denken echter dat de ontvanger 'uit' is in standby-mode wat dus niet zo is bij een 'oude' en dus een verborgen verbruiker.

Ik bedoel dus een ´echte´ aan/uit knop, zoals op de HD ontv. van Samsung. Opstarten is een fractie van de Humax. Bij de technische specificatie in de gebruiksaanwijzing staat niet wat de Humax in de standby verbruikt. Hoeveel scheelt dit met de ´oude´ standby ?
 
Vandaag ook een Humax IRHD-5000C gekocht:-P.
Beeld is echt perfect te noemen.
Alleen heb ik een vraag over Teletekst,deze is bij mij niet beeldvullend.
Ik zie een stukje tv boven en onder het teletekstbeeld uitsteken.
Hebben meer mensen hier last van?
 
Vandaag ook een Humax IRHD-5000C gekocht:-P.
Beeld is echt perfect te noemen.
Alleen heb ik een vraag over Teletekst,deze is bij mij niet beeldvullend.
Ik zie een stukje tv boven en onder het teletekstbeeld uitsteken.
Hebben meer mensen hier last van?
deze decoder heeft nogal problemen met het goede formaat weergeven ook van zenders. deze week neemt de inporteur contact hier over op met mij. de uitslag volgt.
 
deze decoder heeft nogal problemen met het goede formaat weergeven ook van zenders. deze week neemt de inporteur contact hier over op met mij. de uitslag volgt.

wil je nog eens uitleggen wat je met het weergeven in het goede formaat bedoeld
 
wil je nog eens uitleggen wat je met het weergeven in het goede formaat bedoeld
ik heb een panasonic px80 plasma , die heb ik in de stand juist staan dat wil zeggen dat die altijd het signaal in het 16/9 weergeeft ,dus beeldvullend ook als het een 4/3 signaal is. in combinatie met mijn vorige decoder de humax prv 9200 leverde dit geen problemen op, het beeld werd gewoon in het juist signaal weergegeven. nu met deze decoder is dat niet het geval , als er 16/9 uitgezonden wordt dan is het goed maar als ik naar een 4/3 zender overzap krijg ik vaak een uitgerekt beeld ook als ik de tv gewoon op 16/9 zet. ik heb op de decoder de stand 16/9 ingesteld en dan beeldvullend. ook in de stand auto werkt het niet goed. dus kortom gezegd schakeld nu mijn beeld niet goed om met het gevolg dat de ene zender mooi beeldvullend is en de andere weer uitgerekt of met boven en onder een balk, ook zijn er op een paar zenders bv eurosport hd en jetix links en rechts een balk, dus een echt 4/3 beeld. ik weet dus niet wat ik aan de instellingen kan doen om dit te verbeteren. het scherm is aangesloten met een hdmi verbinding.
 
ook zijn er op een paar zenders bv eurosport hd en jetix links en rechts een balk, dus een echt 4/3 beeld.
Bij Eurosport HD zijn die balken bij 4:3 uitzendingen normaal.
Eurosport HD kiest er (gelukkig!) nu eenmaal voor om 4:3 materiaal in het orginele formaat, met balken links en rechts, uit te zenden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een panasonic px80 plasma , die heb ik in de stand juist staan dat wil zeggen dat die altijd het signaal in het 16/9 weergeeft ,dus beeldvullend ook als het een 4/3 signaal is. in combinatie met mijn vorige decoder de humax prv 9200 leverde dit geen problemen op, het beeld werd gewoon in het juist signaal weergegeven. nu met deze decoder is dat niet het geval , als er 16/9 uitgezonden wordt dan is het goed maar als ik naar een 4/3 zender overzap krijg ik vaak een uitgerekt beeld ook als ik de tv gewoon op 16/9 zet. ik heb op de decoder de stand 16/9 ingesteld en dan beeldvullend. ook in de stand auto werkt het niet goed. dus kortom gezegd schakeld nu mijn beeld niet goed om met het gevolg dat de ene zender mooi beeldvullend is en de andere weer uitgerekt of met boven en onder een balk, ook zijn er op een paar zenders bv eurosport hd en jetix links en rechts een balk, dus een echt 4/3 beeld. ik weet dus niet wat ik aan de instellingen kan doen om dit te verbeteren. het scherm is aangesloten met een hdmi verbinding.

automatisch lukt niet, je kunt het beeld alleen oprekken met de zoom functie op de AB
 
Via een collega gehoord dat hij leverbaar was bij een webshop zie link onder aan. gisteren besteld en vandaag in huis. Samen met een oehlbach XXL HDMI kabel, en wat een beeld wauw.... super gewoon. Heb hem aangesloten op de Panasonic TH-42PX80. HDMI gaf direct beeld. Kijk alles in 720p stand omdat ik geen full HD heb. maar nogmals het ziet er erg gelikt uit.

https://www.satshop.nl/catalog/product_info.php?products_id=339
 
Misschien een gekke vraag maar als je de Humax IRHD-5000 aangeschaft en je stopt je bestaande @Home kaartje (ik heb nu de beschikking over een Humax IR-FOX C) in deze decoder krijg je dan automatisch de HD-zenders te zien of moet je dan toch een apart abonnement afsluiten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan