Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Nieuwe schijf is geplaatst.

De schijf is vandaag binnengekomen en uiteraard meteen erin gezet.

Je kunt op de blauwe tekst (links) klikken voor de foto's. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben dan wel interessant vinden.

Kap eraf.
Zonder unit.
Unit bovenzijde.
Unit onderzijde.

Het eerste wat opvalt is dat de 1TB schijf dikker is dan de originele 320GB schijf.

Het zegel is niet los te halen zonder dat hij zijn sporen (lees beveiliging VOID) achterlaat. Het is helaas niet anders.

De unit waar de harddisk inzit is met 4 schroeven los te draaien. Vergeet niet van te voren de kabels van de fan (ging hier heel gemakkelijk), de voeding en satakabel los te halen. Hierna kun je de hele unit eruit pakken. Hierin zit ook de fan om de hdd te koelen.
Unit omdraaien en de 4 schroeven los draaien van de harddisk.
Harddisk rustig eruit halen en de nieuwe 1TB (of andere grootte) erin leggen. Let op de schroefgaatjes. Schroeven vast draaien, stekker van voeding en sata op de nieuwe harddisk duwen, en de unit voorzichtig terug plaatsen.
Let even op de kabels van de voeding naar de grote printplaat.
4 schroeven weer vast draaien (vast is vast) en niet vergeten de 3 stekkers weer terug te plaatsen.
Kijk even goed uit met de voedingkabel want bij mij schaafde hij tegen de ijzeren rand. Ik heb deze geklemd met de satakabel zodat hij niet tegen het ijzer aan zit.

Zaakje weer dichtmaken. Zegel zo goed als mogelijk proberen terug te plakken. Hij kleeft gewoon nog dus geen probleem. Dat hij verwijderd is blijft helaas zichtbaar.

Op het moment dat je de 5050 voor het eerst weer aanzet geeft hij aan dat de harddisk nog niet geformatteerd is. Op OK klikken en hij formatteert hem.

De partitie voor Muziek/Foto krijg ik niet kleiner dan 26,2 GB. Als ik hem kleiner maak dan is hij na het partitioneren nog steeds 26,2 GB.
Op zich geen probleem want de Video/Radio partitie is 950.4 groot (ter beschikking).

Grappig is dat op de printplaat staat: Foxsat-HDR.

Af en toe is het hier moeilijk kiezen welke PVR we willen gebruiken. En ja, helaas is hij in het zwart. :grin:
 
Daar zat ik ook al aan te denken, Sjaool, dat dat daar mee te maken heeft.
Als je heel dicht met je oor bij de 5050 gaat luisteren, dan hoor je de leeskop ook niet het bekende ratelgeluid maken als hij leest of schrijft, maar deze schijf doet dat met hele snelle "bonk" geluidjes. Het klinkt alsof je met je knokkels van je vingers even heel licht op de schijf tikt. Zo kan ik het het beste omschrijven. Hij klinkt dus geluidsmatig al sneller dan de vorige schijf. Het mooie van deze schijf is ook dat hij zeker nog de helft stiller is dan de originele schijf, en die is al vrij stil. De originele hoorde je vaak op een paar meter afstand nog licht ruisen. Deze schijf hoor je helemaal niet meer op een paar meter afstand.


Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Het is al met al een hele goede koop geweest.
ook ik wil 1TB-in mijn zoektocht stuitte ik op een ca 25 euro goedkopere seagate maar heeft ipv 322cs 333as;is dat een probleem?
 
Heel mooi samengevat, Golftouch. De foto's zijn ook mooi om te zien.
Is het je nog opgevallen dat de nieuwe schijf sneller is dan de originele?
De partitie voor muziek/foto krijg ik hier wel kleiner. Ik heb hem 0p 5 GB gezet voor radio/foto. Daar blijft hij ook op staan na het formatteren. Aan de andere kant heb jij nu ook genoeg ruimte voor foto's/muziek zonder veel ruimte in te leveren voor Video. Daar hoef je in feite nooit meer wat aan te veranderen.

Zegel zo goed als mogelijk proberen terug te plakken. Hij kleeft gewoon nog dus geen probleem. Dat hij verwijderd is blijft helaas zichtbaar.

Daar had ik geluk mee, dat het goed ging. De tekst is nog helemaal intakt op de zegel. De zegel bungelt nu voor 1 helft los onder de behuizing, zodat ik de kap er altijd af kan halen. Ik had weer problemen met de ventilatiestekker. Zo heeft iedereen wel wat.:mrgreen:

Maar mooi in ieder geval dat het allemaal gelukt is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook ik wil 1TB-in mijn zoektocht stuitte ik op een ca 25 euro goedkopere seagate maar heeft ipv 322cs 333as;is dat een probleem?


Dat zou ik niet doen, die Seagate wordt veel te heet. ik zou voor de versie gaan die wij ook hebben. Die is energiezuinig en word nooit te heet, en is toch lekker snel en geruisloos. {Het is ook een speciale "Greenpower" PVR schijf}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier heb je de Fostax HDR in de satelliet-ontvanger uitvoering. Dat kun je zien aan de rechterkant, daar zit geen kabeltunerprintje, maar een printje voor de satellietdecoder. Deze PVR staat met opengewerkte foto's op pagina 1. Ik was ook even bang dat een grotere schijf misschien niet zou werken in de 5050c, omdat op pagina 1 niet de 5050 stond afgebeeld. Kijk maar naar de verschillen tussen de 5050 en de satelliet-uitvoering op pagina 1. Er zitten nog best wel veel verschillen in.

https://www.reghardware.co.uk/2009/03/05/review_dvr_humax_freesat_hdr/

[URL]https://i152.photobucket.com/albums/s183/SteveR-
Photos/FOXSATHDR02.jpg[/URL]

En dit hieronder is de foto van jouw 5050c

https://umhhtw.blu.livefilestore.co...VfGDowuGttK9cksXOgqqJPgiFtvs8ezg/100_9108.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ik al bekeken maar de verschillen zijn echt minimaal. Op "onze" print staat ook de foxsat.
Inderdaad is de kabel invoer anders en het gedeelte waar de smartcard ingaat. Voor de verdere rest kon ik weinig anders ontdekken.
 
ook ik wil 1TB-in mijn zoektocht stuitte ik op een ca 25 euro goedkopere seagate maar heeft ipv 322cs 333as;is dat een probleem?

Niet doen. Zeker niet voor die 25 Euro. Daar ga je mogelijk straks spijt van krijgen en dat is echt zonde.

De Pipelines zijn speciaal ontwikkeld voor dit soort toepassingen.
De Barracuda voor high end, zoals gamers pc's etc.

Kijk ook eens naar het idle verbruik van de Barracuda. Deze is 8 watt. Dat is 2x zoveel als de Pipeline.
Ook de temperatuur van de Barracuda wordt veel hoger.
 
Niet doen. Zeker niet voor die 25 Euro. Daar ga je mogelijk straks spijt van krijgen en dat is echt zonde.

De Pipelines zijn speciaal ontwikkeld voor dit soort toepassingen.
De Barracuda voor high end, zoals gamers pc's etc.

Kijk ook eens naar het idle verbruik van de Barracuda. Deze is 8 watt. Dat is 2x zoveel als de Pipeline.
Ook de temperatuur van de Barracuda wordt veel hoger.
hardstikke bedankt-dit is mi precies waar een forum voor is. en dan bedoel ik de dingen die niet simpel op internet zijn te vinden zoals manuals en specs.
 
Terug
Bovenaan