• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gevaarlijke verificatie mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Cisnita

Ik kreeg een gevaarlijke verificatie mail. (zie hieronder)
Hebben hier meer mensen last van en wat kan je hiertegen doen? Kennelijk is mijn naam op de een of andere manier getraceerd. Ik krijg ook veel spam binnen.
Mail:
-------------
Dit is een WebNews e-mail account update
Zie hieronder de mailing informatie

-------------------------------------------------- --------------------------
-------------
Update uw Quicknet.Nl e-mail nu.
Geachte Quicknet.Nl Email Eigenaar, Dit bericht is afkomstig van Quicknet messaging centrum voor alle
Quicknet e-mail eigenaars. We zijn op dit moment de verbetering van onze databank en e-mail centrum. We
zijn het verwijderen van alle niet-gebruikte Quicknet e-mail aan het scheppen van meer ruimte voor nieuwe one.To
voorkomen dat uw account uit slotkoers u
zal moeten bijwerken beneden, zodat we weten dat het een van de huidige account gebruikt.

Maar Quicknet is het ontvangen van klachten van onze klanten voor
onbevoegd gebruik van de Quicknet per e-mail. Als gevolg hiervan maken wij een extra controle op al onze
Klanten mailbox met het oog op de bescherming van hun informatie van diefstal en fraude.

Waarschuwing! E-mail eigenaar die weigert te updaten zijn of haar e-mail binnen twee
dagen na ontvangst van deze waarschuwing verliest zijn of haar e-mail permanent .. U bent verplicht om ons de
onderstaande informatie via:
mail.cus.report @ gmail.com

Gevraagde informatie

Email Gebruikersnaam: .......... .....
E-mail Wachtwoord: ................
Geboortedatum: .................
Land of gebied: ..........

Bedankt voor uw medewerking.


Copyright © 2008 Citrix incl. Nederland. Alle rechten voorbehouden.
 
Gelukkig is deze mail zo overduidelijk vals (Bablefish vertaling naar erg slecht Nederlands) dat je toch wel redelijk suf moet zijn om hier in te trappen.

Maar wat je er tegen kan doen? Weinig. Alleen een spamfilter en de delete knop in je e-mail client. En zeker niet op reageren.
Oh, en even Ziggo mailen dat deze mail rondspookt wellicht.
 
Dit lijkt mij duidelijk een spam-mailtje, vooral gezien het feit dat er gigantisch veel taal- en spelfouten in staan.

We zijn het verwijderen van alle niet-gebruikte Quicknet e-mail aan het scheppen van meer ruimte voor nieuwe one.To voorkomen dat uw account uit slotkoers u zal moeten bijwerken beneden, zodat we weten dat het een van de huidige account gebruikt.
Misschien moet je je spam-filter aanzetten, een eigen programma zoals SpamFighter of die van Ziggo door te kiezen voor webmail en dan onder het quicknet-logo klikken op instellingen wijzigen. Je komt dan op een pagina waar je in moet loggen en daarna kan je je e-mail instellingen wijzigen en ook je spamfilter instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kreeg een gevaarlijke verificatie mail. Gevraagde informatie

Email Gebruikersnaam: .......... .....
E-mail Wachtwoord: ................
Geboortedatum: .................
Land of gebied: ..........

Bedankt voor uw medewerking.


Copyright © 2008 Citrix incl. Nederland. Alle rechten voorbehouden.

Dit is inderdaad een PHISHING mail en Ziggo is er van op de hoogte.
Advies: niets invullen en weggooien. kan verder geen kwaad (mits niets is ingevuld natuurlijk)
 
Dit is inderdaad een PHISHING mail en Ziggo is er van op de hoogte.
Advies: niets invullen en weggooien. kan verder geen kwaad (mits niets is ingevuld natuurlijk)

Ik weet dat ik niets moet invullen maar vind dit hele gevaarlijke mail en wil mensen hier dan ook mee waarschuwen. Ik denk dat oudere mensen hier intrappen en dan goed de sigaar zijn.

Ik heb zelf het spamfilter op medium gezet. Wilde het niet te hoog zetten omdat ik nu zelfs wel eens heb dat gewone mail van vrienden als {spam} aangeduid worden terwijl het gewone berichten zijn.
 
Hi!

Dit is inderdaad een PHISHING mail en Ziggo is er van op de hoogte.
Advies: niets invullen en weggooien. kan verder geen kwaad (mits niets is ingevuld natuurlijk)

Adres in de mail is ook gelijk geblokkeerd op de mailservers, en de klanten die hier wel op gereageerd hebben zullen worden benaderd.

We hebben daar immers de afzender adressen...

Bye,
Raymond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi!
Adres in de mail is ook gelijk geblokkeerd op de mailservers, en de klanten die hier heel suf wel op gereageerd hebben zullen worden benaderd.

We hebben daar immers de afzender adressen...

Bye,
Raymond.
En dat vind ik een puike actie.
 
Hi!



Adres in de mail is ook gelijk geblokkeerd op de mailservers, en de klanten die hier heel suf wel op gereageerd hebben zullen worden benaderd.

We hebben daar immers de afzender adressen...

Bye,
Raymond.

Bedankt, geweldig. Maakte me al veel zorgen dat mensen hier op zouden reageren!
 
Hi!



Adres in de mail is ook gelijk geblokkeerd op de mailservers, en de klanten die hier heel suf wel op gereageerd hebben zullen worden benaderd.

We hebben daar immers de afzender adressen...

Bye,
Raymond.

Prima actie! Ik had vanmorgen al een mailtje naar mijn schoonmoeder gestuurd om er niet op te reageren maar het kan nu helemaal niet meer fout gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan