• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

VPN tunnel instellen op UBEE EVW3200

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Green84

Hoi,

Ik wil graag een VPN-tunnel instellen op mijn UBEE EVW3200 router. Hiervoor heb ik al wat speurwerk gedaan en onderstaande uitleg gevonden. Deze is zeer nuttig, maar ik zit toch nog met een vraag.

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36299

Bij het instellen van de VPN wordt er voornamelijk gesproken over een verbinding naar één van de computers in het netwerk. Is het ook mogelijk om de VPN-verbinding naar de router in te stellen, zodat je gehele lokale netwerk via VPN te bereiken is? En zo ja, welke IP-instellingen dien je in te vullen bij de 'Local endpoint settings'?

Alvast bedankt!
 
Om je hele netwerk te bereiken, is het voldoende om een vpn verbinding naar 1 computer te maken. Via die computer ga je vervolgens je netwerk op.

Dan moet die computer natuurlijk wel aan blijven staan. Zelf heb ik een nas met VPN server waarop ik inlog. Na inlog zie ik dan mijn gehele netwerk.

Wel kwam ik er afgelopen weekend achter dat OpenVPN fragmented IP pakketten creëert, als ik via de VPN-verbinding andere websites bezoek. Als je in de Ubee ingesteld hebt om deze pakketten te blokkeren, doet OpenVPN het niet.
Met PPTP en L2TP heb ik daar nooit last van gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan