• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er nu iemand al opnames van de Humax IRHD5050-C overgezet naar een PC en/of externe USB harddisk?

En dan natuurlijk speciaal HD opnames?

Dat is nu juist een van de meest interessante mogenlijkheden van dit apparaat waar ik zeer benieuwd naar ben.
 
Hoe dacht je anders? Je verliest wel je huidige opgenomen programma's als je gaat formatieren... Maar dan heb je blijkbaar wel de indeling zoals je die wilt hebben.

Gert.

Dat ik mijn data verlies lijkt me duidelijk, of de indeling door formatering veranderd hoeft niet per definitie. Anyway het loopt en je krijgt inderdaad een soort schuifbalk waar je toegewezen diskspace kan aanpassen. Muziek/ foto houdt blijkbaar 1 GB min. over.
 
Dat ik mijn data verlies lijkt me duidelijk, of de indeling door formatering veranderd hoeft niet per definitie. Anyway het loopt en je krijgt inderdaad een soort schuifbalk waar je toegewezen diskspace kan aanpassen. Muziek/ foto houdt blijkbaar 1 GB min. over.

Dus net zoals bij de 9200, die ik gelukkig heb verkocht...

Gert.
 
Vandaag voor een vriend van me de 5050 in utrecht gekocht bij een audio/video zaak. We kochten daar een tv met av-receiver maar bij het samen stellen van de bon begonnen ze over een digitale tv. En dat ze net een nieuwe hd hd recorder hadden binnen gekregen. Ik meteen wat.. hebben jullie de humax? Ja zeiden ze die hebben we we hebben er nog 1.. En ik heb digitale tv wel bij mij thuis werkend (via de media center met 2 digitale dvb-c ontvangers) dus mijn vriend heeft hem gekocht.
Daarna nog een prachtige discussie gehad met meerdere verkopers over hdmi kabels.. Echt ze wouden mijn vriend iets aan smeren van 120 euro voor een kabel van 2a3 meter.. Ja dat waren hele goeie kabels, kon een veel hogere bit rate door heen ipv 8 bits en zo.. ik zeg wat? je heb hdmi 1.3a nu en dat is gespecificeerd wat die moet doen. En digitaal is digitaal je heb beeld of geen beeld (met enorm veel artifacts). Nee dat was echt niet zo. Ik zeg ik heb bij mij thuis een 55" tv met totaal 3 hdmi aparaten via een AV Receiver aan mijn TV gesloten met allemaal kabels van hooguit 30 euro. En ik heb perfect beeld in full hd.. Toen hadden ze door dat ze dit niet gingen winnen en hebben we een kabel er bij gekocht die veel goedkoper is. Achter af gezien.. waren we die niet eens nodig want die zit bij humax in de doos. maar later toch wel omdat de AV receiver er dan tussen moet komen.

Maar goed terug naar de humax, de interface is lekker snel. en ook wel zeer duidelijk, ik moest niet echt zoeken naar dingen van hoe moet ik iets doen. Dat noem ik dus goed over na gedacht.

Geeft gewoon strak beeld al kan ik het nog niet echt goed vergelijken met wat ik thuis heb staan, zeker in de winkel dacht ik soms dit HD signaal kan wel iets beter op deze tv. Ik wil het nog een beetje beter vergelijken als ik mijn Samsung heb vervangen door de humax. (heb ik tenminste 4 tuners in huis :))

Nu ook nog even een vraag aangezien ik hem nog niet verder heb kunnen testen, heeft deze humax ook zoiets als "serie" opname? Net zoals de MCE?
En daar bedoel ik mee, kan ik bv zeggen neem "TopGear" op altijd als deze op BBC-2 komt? Maak dus niet uit wanneer welk tijdstip nee opnemen wanneer deze in de guide voor bij komt voor die zender. Of bv neem TopGear op altijd over al over alle zenders.. Of neem het op van bbc maar geen herhalingen..

Wat doet de humax als de hd vol is? gooit hij dan oude afleveringen weg? Kun je zeggen dat bepaalde dingen mag je weg gooien "if needed" en deze moet je altijd behouden?

Ik hoop zo dat er eindelijk eens iemand iets maakt dat gewoon net zo handig is als een MCE en dan toch zo betaalbaar als deze humax (mag nog wel iets duurder zijn) Maar goed dan moet het nog wel 1 of 2 stapjes verder, bv alles afspelen wat op de interne schijf of via usb/netwerk tegen komt, en met alles bedoel ik dus xvid/divx of h262 (in een mkv container)
 
Nu ook nog even een vraag aangezien ik hem nog niet verder heb kunnen testen, heeft deze humax ook zoiets als "serie" opname? Net zoals de MCE?
En daar bedoel ik mee, kan ik bv zeggen neem "TopGear" op altijd als deze op BBC-2 komt? Maak dus niet uit wanneer welk tijdstip nee opnemen wanneer deze in de guide voor bij komt voor die zender. Of bv neem TopGear op altijd over al over alle zenders.. Of neem het op van bbc maar geen herhalingen..

Denk het niet, je verwacht teveel van dit apparaat...

Wat doet de humax als de hd vol is? gooit hij dan oude afleveringen weg? Kun je zeggen dat bepaalde dingen mag je weg gooien "if needed" en deze moet je altijd behouden?

Denk het niet, je verwacht teveel van dit apparaat...
Ik denk dat hij dan niet meer opneemt.

Ik hoop zo dat er eindelijk eens iemand iets maakt dat gewoon net zo handig is als een MCE en dan toch zo betaalbaar als deze humax (mag nog wel iets duurder zijn) Maar goed dan moet het nog wel 1 of 2 stapjes verder, bv alles afspelen wat op de interne schijf of via usb/netwerk tegen komt, en met alles bedoel ik dus xvid/divx of h262 (in een mkv container)

Denk het niet, je verwacht teveel van dit apparaat...
Het is geen multimedia center :wink:
Lees de 984 postings hierboven even door...

Gert.
 
Wat doet de humax als de hd vol is? gooit hij dan oude afleveringen weg? Kun je zeggen dat bepaalde dingen mag je weg gooien "if needed" en deze moet je altijd behouden?

12.3 Opnemen: zorg dat er genoeg schijfruimte vrij is voor u opneemt. De opname zal mislukken als er niet voldoende schijfruimte vrij is.

Je kunt de handleiding hier on-line inkijken, dan kun je zelf ook e.e.a uitzoeken.
 
Beste oplossing is om er een veel grotere schijf in te zetten voor je dingen gaat opslan die je later wilt bewaren.... Terratje of 2, 3 ?
 
even is wel een understatement :frons:

I will rephrase myself: Lees de 988 postings door...
Als dit een 'understatement' is dan moeten ze maar de tijd nemen om die handel door te nemen om te voorkomen dat x keer hetzelfde wordt gevraagd over dit apparaat.

Gert.
 
Denk het niet, je verwacht teveel van dit apparaat...

en toch zijn de meeste dingen die ik hier beschrijf vrij simpel te implementeren, het is gewoon software, de hardware is snel zat die kan het wel aan...

bv series opnamen, zo simpel te programmeren.. bv de simpelste manier die op zich prima werkt is de naam "topgear" opslaan puur als text en als je dat tegen komt in de guide op een bepaalde zender die je geselecteerd heb. wordt ie op genomen. Beter is dat series een code hebben dat in in de guide zit, zodat je het niet meer op text hoeft te doen. Maar goed dat betekend dat dat mee moet worden gezonden.

ook bv het deleten, dat je tegen files kunt zeggen of en hoe ze gedelete kunnen worden (2 keuzes eigenlijk, "nooit" en "als nodig")

dit alles lijkt mij geen rocket science.

Zeker tijd gebaseerd programmeren is echt jaren 90 voor me, dat doe je nu toch niet meer?

Wat zou ik graag de source code van de firmware willen hebben... En dat ik het aparaat zelf zou kunnen flashen. Ik zou denk ik gewoon dan wat vakantie gaan opnemen en niks anders doen dat programmeren, programmeren (dat doe ik nu ook al maar dan alleen voor de humax....:)

Lees de 984 postings hierboven even door...

Ik heb er redelijk wat gehad :)
maar goed de meeste gaan over het proberen te krijgen. Nu iedereen die hem wil hebben er langzamer hand 1 kan krijgen, hebben we tenminste ervarings verhalen. En de echte (on)mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan