• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals beloofd hierbij een status update van de CI+ ontwikkelingen.

Anoniem, hartelijk dank voor de update! :thumb up:
Al betekent dit dat ik nog langer moet wachten voordat ik een nieuwe TV (liefst een Philips) kan gaan kopen. :cry:
Mogelijk dat middels een software update de vereiste compatibiliteit kan worden gerealiseerd voor alle mensen die een Philips 04 serie LCD TV hebben gekocht.
 
[*]Analoge kanalen instellen/herschikken vanaf voorkeuzenummer 2001 na het installeren van de kanalen. (Alleen van toepassing in Nederland)
Dus omdat Ziggo wil dat hun digitale kanalenlijst de nummering van Ziggo aanhoudt worden de analoge kanalen maar genummerd vanaf 2001. Leuk voor die klanten die alleen of voornamelijk analoog kijken. Met dank aan Ziggo.
 
De alphacrypt gaat op korte termijn niet meer werken in een CI+ TV.
Ah, heb je het dan toch voor elkaar gekregen dat Ziggo op alle kanalen de CI+ beperkingen direct gaat aanzetten zodat ook standaard DVB CI CAM's niet meer door apparatuur met een CI+ slot worden geaccepteerd? En dat terwijl Vos nog wel beloofd had dat de AlphaCrypt Classic CAM de komende anderhalf à twee jaar zou blijven werken. Totaal onnodig een dergelijk beleid om de klanten dwars te zitten.
 
Dus omdat Ziggo wil dat hun digitale kanalenlijst de nummering van Ziggo aanhoudt worden de analoge kanalen maar genummerd vanaf 2001. Leuk voor die klanten die alleen of voornamelijk analoog kijken. Met dank aan Ziggo.

Als een fabrikant geen aparte lijst kan bijhouden voor radio / digitale TV en analoge TV dan zit er niet anders op dan dit soort oplossingen. Er is immers geen andere manier om conflicten te voorkomen. Als je alleen analoog kijkt dan hoef je hier geen last van te hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat je een FullHD DVB-C toestel met CI+ aanschaft om alleen analoog te kijken.
 
Als een fabrikant geen aparte lijst kan bijhouden voor radio / digitale TV en analoge TV dan zit er niet anders op dan dit soort oplossingen. Er is immers geen andere manier om conflicten te voorkomen. Als je alleen analoog kijkt dan hoef je hier geen last van te hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat je een FullHD DVB-C toestel met CI+ aanschaft om alleen analoog te kijken.

Ik heb het toestel ook niet gekocht om maanden extra op ziggo te moeten wachten.
 
Beste Anoniem,

Ja wat moet ik hier nu van zeggen. Ten eerste zit de (goed)keuringsstikker niet op de doos maar achter op de TV.

Het is alleen weer jammer dat Ziggo mooie praatjes heeft in de media over leveringen vanaf mei en dat de Ziggo toezeggingen doet over leveringen in juni en later eind juli en nu waarschijnlijk pas in september 2009.

Ik denk ook dat vele kopers die de afgelopen maanden bewust een Philips TV met CI+ slot hebben gekocht (en die waarschijnlijk niet goed werkt of goedgekeurd wordt) hier goed ziek van zullen zijn.

Er is vanaf het begin gezegd dat wij zullen aangeven wanneer en welke toestellen gecertificeerd worden / zijn. Bij nieuwe ontwikkelingen is het helaas niet uit te sluiten dat een traject langer duurt mede doordat er veel afhankelijkheden zijn tussen met name TV manufacturers, CAM manufacturers, Irdeto en de operator.
Je kunt Ziggo hierop proberen aan te spreken, maar ik denk dat je daarvoor toch bij Philips moet zijn, zij hebben immers de indruk gewekt dat het toestel CI+ compliant is ondanks dat het niet werkt en dat het toestel verder door Ziggo ondersteund is / goedgekeurd is wat ook niet juist is.
 
Er is vanaf het begin gezegd dat wij zullen aangeven wanneer en welke toestellen gecertificeerd worden / zijn. Bij nieuwe ontwikkelingen is het helaas niet uit te sluiten dat een traject langer duurt mede doordat er veel afhankelijkheden zijn tussen met name TV manufacturers, CAM manufacturers, Irdeto en de operator.
Je kunt Ziggo hierop proberen aan te spreken, maar ik denk dat je daarvoor toch bij Philips moet zijn, zij hebben immers de indruk gewekt dat het toestel CI+ compliant is ondanks dat het niet werkt en dat het toestel verder door Ziggo ondersteund is / goedgekeurd is wat ook niet juist is.

Ik stop hiermee uiteindelijk ligt het niet bij Ziggo en Philips maar bij de koper die zonder goed na te denken een niet gecertificeeld toestel koopt.
 
Ah, heb je het dan toch voor elkaar gekregen dat Ziggo op alle kanalen de CI+ beperkingen direct gaat aanzetten zodat ook standaard DVB CI CAM's niet meer door apparatuur met een CI+ slot worden geaccepteerd? En dat terwijl Vos nog wel beloofd had dat de AlphaCrypt Classic CAM de komende anderhalf à twee jaar zou blijven werken. Totaal onnodig een dergelijk beleid om de klanten dwars te zitten.
Ik ging er ook van uit dat Alphacrypt minstens nog anderhalf jaar zou werken, daarom had ik Alphacrypt module aangeschaft een paar weken geleden.
Alweer een hoop geld weggegooid want was niet goedkoop.

ZIGGO BEDANKT, smeerlapperij is dit.
 
Ah, heb je het dan toch voor elkaar gekregen dat Ziggo op alle kanalen de CI+ beperkingen direct gaat aanzetten zodat ook standaard DVB CI CAM's niet meer door apparatuur met een CI+ slot worden geaccepteerd? En dat terwijl Vos nog wel beloofd had dat de AlphaCrypt Classic CAM de komende anderhalf à twee jaar zou blijven werken. Totaal onnodig een dergelijk beleid om de klanten dwars te zitten.

Archie, weet jij hoe Ziggo dit technisch gaat realiseren? Zou er een manier zijn om eromheen te komen zodat een Alphacrypt wél nog werkt in een CI+ slot?
 
Samsung

Beste anoniem,

Bedankt voor je update. Een aanvullend vraagje. Je gaf aan dat ten aanzien van Samsung de laatste testen met twee series/platformen Samsung iDTV's zijn afgerond. Kun je al aangeven welke series dan nu al zijn goedgekeurd?

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan