• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Magnetron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clevegt

Forum Gebruiker
Berichten
977
Wie heeft dat ook als je tv zit te kijken en de magnetron staat aan dat het beeld gaat haperen, want dit valt mij erg op wanneer dit gebeurt.
 
Wie heeft dat ook als je tv zit te kijken en de magnetron staat aan dat het beeld gaat haperen, want dit valt mij erg op wanneer dit gebeurt.
Heeft ook een voordeel: je kunt zien wanneer het eten klaar is :-P

Even serieus, ik heb het niet en de magnetron staat aan de andere kant van de muur op korte afstand. Ik zou je adviseren even de kabels en vooral de pluggen nog een keertje na te lopen (zijn alle pluggen al van metaal?)
 
Nee mijn tv staat aan de ene kant van het huis en de magentron aan de andere kant. Maar echt vraag ik geen advies, maar wie dit ook heeft.

Wil geen advies om stekkers te veranderen...

Dus mijn vraag is, wie heeft hier ook last van?

Dit ivm ik met de test van Ziggo mee doet.
 
Wil geen advies om stekkers te veranderen...
Tsja....

Een magnetron is eigenlijk een zender met een hoog vermogen die op een frequentie werkt die ver boven de TV band zit. Een magnetron hoort zodanig gebouwd te zijn dat hij maar heel weinig straling buiten de kast produceert.

Als je TV ontvanger last heeft van de magnetron houdt dat dus in dat indien je coax- kabels en stekkers wel goed zijn je magnetron heel erg slecht werkt en een gevaar voor je gezondheid vormt. Want alleen met een heel sterk signaal buiten de magnetron-kast je installatie kan beinvloeden.

Een andere optie is dat je coax huisinstallatie behoorlijk 'lek' is waardoor hij snel stoorsignalen op zal pikken en het beeld beinvloed wordt. In dat laatste geval had ik je een advies willen geven, maar dat mag dus niet van je :frons:
 
Lijkt me eerder een onstabiel elektra-netwerk dan dat het aan de straling ligt.
 
Inderdaad een gevalletje of brakke elektra, brakke magnetron of brakke bekabeling of beide lijkt me.

In ieder geval nog nooit iets gemerkt van welke interferentie van de magnetron dan ook op mijn Cisco en mijn andere apparatuur. Ook niet bij twee magnetrons tegelijk (wij hebben er twee in de keuken die ook nog wel eens tegelijk aan staan).

Wat natuurlijk ook nog kan is dat alles op één groep in je elektrakast zit en je bijna tegen het piekvermogen van die groep zit.
 
Beneden heb ik 2 groepen, eentje in de keuken en eentje in de woonkamer. De decoder staat dus niet op de groep van de keuken.

De magnetron is net zo oud, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Beetje vreemd, maargoed ik gaat het zien.

Dan maar minder magnetronvoedsel eten :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan