• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Webstar EPX2203 kabelmodem + Linksys WRT54GS werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mnw83

Oude situatie:

- Kabelmodem van Multikabel/Quicknet
- Wireless Linksys WRT54GS verbonden aan kabelmodem
- PC met wireless netwerkkaart
- Laptop met wireless netwerkkaart

Dit werkte perfect en kon overal in het huis draadloos internetten :)

Nu hadden m'n ouders besloten om over te stappen naar telefonie via de kabel en moest een mannetje van Multikabel komen die een nieuwe kabelmodem (Webstar EPX2203) kwam brengen en de boel weer in orde zou komen brengen. Voor deze situatie had ik besloten m'n internetkabel direct in de PC te klikken en werkend achter te laten, zodat hij geen gezeur zou hebben met instellingen van de router en wirelesskaartjes en simpel z'n werk kan doen. Dat is een tijdje geleden gebeurd.

Nu werkt dit perfect, maar wil uiteraard terug naar de oude situatie en heb de wireless router weer aangesloten aan het kabelmodem maar hij ziet 'm niet.
In de routerinstellingen blijft het IP 0.0.0.0 terwijl hij die autmatisch moet krijgen zoals voorheen. Uiteraard heb ik de router gereset, uit/aan gedaan, kabelmoden gereset en aan/uit gedaan, pc ook nog ene paar keer gereset, maar hij weigert 'm te zien. Ook al ik de kabel in een andere nic stop of in de laptop wil ie het niet doen. Mijn gedachte is dus dat hij alleen wil doen met de netwerkkaart die een bepaalde MAC-addres heeft. Met "ipcondig" heb ik 't MAC-addres opgezocht van de werkende nic en die ingevult in m'n router. Na een weer modemreset is het IP-address van de router nog steeds 0.0.0.0 :(

Iemand een oplossing?
 
Hey, ik heb ook telefoon en een wrt dus dat moet opzich wel lukken..

Wat je even kan doen is het volgende:

WanMAC.asp ga even naar deze site... (Plak het achter ipadres van je router)

Vul daar een nieuw mac adres in die het modem nog niet kent...

Reset modem, reset router...

Als je het in deze volgorde doet zou het moeten lukken...

Thomas
 
Ik heb het nu precies gedaan zoals je zegt, maar weer geen resultaat :(
 
Ik heb precies hetzelfde probleem.

in mijn geval gaat het om een Linksys BEFSR81 met de laatste firmware.

Deze krijgt ook geen ip adres van de DHCP server en blijft ook op 0.0.0.0 staan.

ik heb de helpdesk hierover gebeld, en zij zien wel dat de router zich aanmeld bij hun met het MAC adres en Omschrijving en alles.
maar dus geen ip adres.

MAAR bij mij gaat het probleem nog n stukje verder want ook 2 pc's met Windows XP SP2 erop krijgen geen ip adres.

Ik heb et probleem al voorgelegt bij de Helpdesk, maar tot dusver geen Antwoord gehad.

Zelf heb ik al heel veel geprobeerd.
Op dit moment heb ik een Windows 2000 pc aan de modem hangen en deze krijgt wel netjes een IP Adres.

Wat ovigens wel even werkt is:
MAC adres van de Netwerkkaart die wel internet heeft in de Router als Clone invoeren.

en alle IP-gegevens van de lease die de netwerkkaart kreeg Statisch in je Router zetten.

dan werkt het tijdelijk wel. maar dit vind MK niet zo leuk.
 
ZietZa zei:
Wat ovigens wel even werkt is:
MAC adres van de Netwerkkaart die wel internet heeft in de Router als Clone invoeren.

en alle IP-gegevens van de lease die de netwerkkaart kreeg Statisch in je Router zetten.

dan werkt het tijdelijk wel. maar dit vind MK niet zo leuk.

Je hoeft dan alleen het MAC adres erin te zetten. Daarna krijg je via DHCP hetzelfde ip-adres toegewezen als je al had. Nooit je IP-adres hard-invoeren want dat wordt aan iemand anders toegewezen als jij het niet meer renewed, en dan hebben jullie allebei een probleem.

Je moet als je een andere computer / router e.d. aansluit op je kabelmodem eventjes de spanning van je kabelmodem afhalen waardoor het modem zichzelf reset. Het kabelmodem accepteert namelijk maar 1 MAC adres. De DHCP server maakt het niet uit wat voor MAC adres je gebruikt, de beperking zit in de kabelmodems en die moet je even resetten voordat je een ander systeem aansluit.
 
CeeS zei:
Je moet als je een andere computer / router e.d. aansluit op je kabelmodem eventjes de spanning van je kabelmodem afhalen waardoor het modem zichzelf reset. Het kabelmodem accepteert namelijk maar 1 MAC adres. De DHCP server maakt het niet uit wat voor MAC adres je gebruikt, de beperking zit in de kabelmodems en die moet je even resetten voordat je een ander systeem aansluit.

Ik reset idd wel mijn kabelmodem voordat ik een andere pc eraan hang.
Maar op dit moment zijn er maar 2 pc's die ook echt een ip adres krijgen.

dat is die windows 2000 pc en een laptop met windows xp erop.

overigens krijg ik wel een ip adres zodra ik een pc via de USB kabel aansluit op het modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan