• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook.

Het lijkt erop dat ze geen keus hebben.
Maar lang zal het niet duren (denk ik).
 
Hier helaas niet. Ik krijg alleen te zien waar ik voor betaal, en bij de rest krijg ik gewoon de E19 melding.
Maarja, ik zit ook in het oud-casema gebied. Misschien moet ik gewoon verhuizen :-P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier helaas niet. Ik krijg alleen te zien waar ik voor betaal, en bij de rest krijg ik gewoon de E19 melding.
Maarja, ik zit ook in het oud-casema gebied. Misschien moet ik gewoon verhuizen :-P

Ik zou gewoon gaan verhuizen. naar upc gebied ;)
 
Even als andere workaround, je kunt ook 'kijk' timers instellen. Dus ipv een blok nederland 1 voorprogrammeren of elke dag 3 blokjes standaard inprogrammeren kun je ook aangeven dat het een 'kijk' blok is ipv 'opneem'blok.

Ik had dit pas sinds kort door dus misschien is dit voor iedereen al oud nieuws maar hey ;)

Voordeel hiervan is dat je niet achteraf het blokje weg hoeft te gooien. Als je een andere zender kijkt op het moment dat het blokje actief wordt vraagt hij of je inderdaad dat blokje wil zien en kun je daar dus nog nee zeggen. Bij de standby timer kreeg ik deze vraag ook maar negeerde hij mn antwoord...

Al met al dus misschien wel handig om te weten voor degenen die het nog niet hadden ontdekt.

Nu maar hopen dat dit niet lang meer nodig zal zijn...
 
Oh, dat wil ik ook wel proberen. Hoe werkt dat precies?

Laten we inderdaad maar hopen dat Ziggo en/of Humax dit probleem snel oplossen.
(Tot nu toe trouwens nogsteeds geen mislukte opnames gehad met m'n "NED1-opneem"-blokjes.)
 
Oh, dat wil ik ook wel proberen. Hoe werkt dat precies?

Laten we inderdaad maar hopen dat Ziggo en/of Humax dit probleem snel oplossen.
(Tot nu toe trouwens nogsteeds geen mislukte opnames gehad met m'n "NED1-opneem"-blokjes.)

Als ik naar het timerblok ga (in guide, dan geel geloof ik) kun je daar een nieuwe timer instellen. Je stelt dan kanaal, start/eind, frequentie in maar je kunt ook instellen of het een opname of bekijken is...

Als je humax uitstaat schakelt ie gewoon in en wordt er niks opgenomen maar dus gewoon die zender opgezet, zit je iets anders te kijken op dat moment dan vraagt de humax of je de 'timer' wil bekijken en als je dan nee aangeeft blijf je gewoon op je huidige zender.

Soort van zelfde workaround als het opnemen dus maar dan zonder het opnemen :P
 
Als ik naar het timerblok ga (in guide, dan geel geloof ik) kun je daar een nieuwe timer instellen. Je stelt dan kanaal, start/eind, frequentie in maar je kunt ook instellen of het een opname of bekijken is...

Als je humax uitstaat schakelt ie gewoon in en wordt er niks opgenomen maar dus gewoon die zender opgezet, zit je iets anders te kijken op dat moment dan vraagt de humax of je de 'timer' wil bekijken en als je dan nee aangeeft blijf je gewoon op je huidige zender.

Soort van zelfde workaround als het opnemen dus maar dan zonder het opnemen :P

Maar bij het opnemen wordt de humax na de opname weer in standby gezet en bij 'bekijken' blijft hij aanstaan. Dat is tijdens een vakantieperiode misschien niet helemaal wat je wil.
Ik vind persoonlijk de 5 minutenopname van ned 1 weggooien minder storend.
 
Maar bij het opnemen wordt de humax na de opname weer in standby gezet en bij 'bekijken' blijft hij aanstaan. Dat is tijdens een vakantieperiode misschien niet helemaal wat je wil.
Ik vind persoonlijk de 5 minutenopname van ned 1 weggooien minder storend.

Oh? Ik dacht dat hij na het kijken weer uit ging? Hmmm... vanavond nog ns checken dan, maar wat heeft het dan voor zin om een eindtijd aan te kunnen geven voor kijken...

Mocht dit zo zijn, excuses... zal het vanavond nog eens uitproberen voor de zekerheid.
 
6 weken vakantie, 4 keer per dag 5 minuten opnemen....dat hapt ook heerlijk weg op de schijfruimte natuurlijk. Zou handig zijn als hij na het 'kijk'-blokje hem toch weer op standbij zet.
Ik ben benieuwd.

(Toch bedankt voor deze tip, want ik had die kijk-timer nog niet ontdekt. Altijd handig als ik iets wil kijken, maar niet wil opnemen)
 
Oh? Ik dacht dat hij na het kijken weer uit ging? Hmmm... vanavond nog ns checken dan, maar wat heeft het dan voor zin om een eindtijd aan te kunnen geven voor kijken...

Mocht dit zo zijn, excuses... zal het vanavond nog eens uitproberen voor de zekerheid.

Hij gaat na het verstrijken van het kijk blok inderdaad gewoon uit.
Dus de 5050 blijft niet de hele vakantie aanstaan.

Ligt het aan mij of zie ik een geplande kijkblok niet terug in de schedule?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan