• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aston Cam Irdeto of Alphacrypt CI op Sony 46W4000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je geen problemen hebt, dan zou ik niet updaten. Vaak kunnen er voordelen zijn zoals sneller zappen en (betere) ondersteuning van bepaalde hardware.

Ik heb nog een versie3.12 Alphacript. Zappen moet ik doen met een tik op de knop anders ben ik 3 kanalen verder. Zapsnelheid wordt waarschijnlijk door de TV-ontvanger bepaald.
 
Aston Cam Irdeto op Sony 40Z4500

Heeft iemand goede ervaring met de Casema smartcard in combinatie met de Aston CAM Irdeto?
Heb net een Sony 40Z4500 en kijk nu via de Humax decoder maar ik wil graag naar de eleganter ingebouwde oplossing toe.
Zijn er bepaalde instelligen voor nodig?
 
Heeft iemand goede ervaring met de Casema smartcard in combinatie met de Aston CAM Irdeto?
Heb net een Sony 40Z4500 en kijk nu via de Humax decoder maar ik wil graag naar de eleganter ingebouwde oplossing toe.
Zijn er bepaalde instelligen voor nodig?

Ik heb al verschilende berichten gezien waaruit blijkt dat de Aston CAM niet goed werkt in Sony Bravia TV's met een CI slot. Het decoderen van de zenders is geen probleem, maar bij een paar keer flink zappen gaat het toestel op zwart en kun je alleen weer beeld krijgen door het toestel even van de netspanning te halen, waarna het spelletje weer van voren af aan begint. Ik garandeer je dat je hier binnen de kortste keren zo gefrustreerd als een aap van zult worden. Niet doen dus, die Aston.

Zoals ik al eerder in deze thread heb gezegd moet je gewoon een AlphaCrypt Classic CAM kopen met (minimaal) firmware versie 3.18. Die werkt schitterend in jouw Sony Bravia.
 
Heb net een Sony 40Z4500 en kijk nu via de Humax decoder maar ik wil graag naar de eleganter ingebouwde oplossing toe.
Zijn er bepaalde instelligen voor nodig?

Zie voor het gebruik van de Sony TV's in combinatie met Alphacrypt deze aanwijzingen:

Sony 40W4730 met Alphacrypt

Je kunt natuurlijk alvast testen of je TV alle digitale zenders kan vinden zonder dat er een (Alphacrypt)CAM module aanwezig is in je TV.
 
Zie voor het gebruik van de Sony TV's in combinatie met Alphacrypt deze aanwijzingen:

Sony 40W4730 met Alphacrypt

Je kunt natuurlijk alvast testen of je TV alle digitale zenders kan vinden zonder dat er een (Alphacrypt)CAM module aanwezig is in je TV.

Ik heb voor mijn Sony KDL32W4000 het netwerk ID en de basisfrequentie wel ingevoerd maar de symbol rate gewoon op automatisch laten staan en bij services gekozen voor alle services. Bij een snelscan worden dan alle TV- en radiozenders gevonden.
 
help

Ik heb sony 40w4000 hoe kan ik de alphacrypt werkende krijgen. Hoe laad ik de zenders en kan ik frequentie een code invoeren.
 
Ik heb sony 40w4000 hoe kan ik de alphacrypt werkende krijgen. Hoe laad ik de zenders en kan ik frequentie een code invoeren.

Er staat hierboven nu toch meerdere keren een link met uitleg hierover?? :?

Sony 40W4730 met Alphacrypt

Heb mezelf ook suf zitten piekeren waarom ik geen zenders kreeg.
Je moet dus eerst zelf je digitale kanaal zoeken.
Op mijn Sony W4500 kies ik op mijn afstandsbediening,
digitaal,
Opties
systeeminformatie
digitaal afstemmen
digitale automatische aftemming
kabel
snelscan
frequentie Handmatig aanpassen
netwerk ID Handmatig aanpassen
symbol rate Handmatig aanpassen

Frequentie is afhankelijk waar je je in NL bevindt. De frequentie kun je opzoeken in het Ziggo instructie boekje of op de ziggo site. Bij mij 369.000.

Netwerk ID ook in het boekje of op internet . Bij mij 09003

Symbol rate is altijd 6875 geloof ik.
en LET OP:
Service type = Gratis services (voor dat ik daar achter was :?)

Nu de snelscan starten en hij vindt iets van 280 services of zo.

Nu kun je je alphacrypt kaart insteken en daarna je smartcard
Je kunt controleren bij instellingen ca module bij informatie en smartcard welke versie je op je alphacrypt hebt staan en of je smartcard goed is ingevoerd,

Succes!!!:applause::thankyou:

Aanvulling:
Ik heb voor mijn Sony KDL32W4000 het netwerk ID en de basisfrequentie wel ingevoerd maar de symbol rate gewoon op automatisch laten staan en bij services gekozen voor alle services. Bij een snelscan worden dan alle TV- en radiozenders gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan