• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schitterend Apparaat, lekker snel, mooi beeld en vooral voor het geld veel functionaliteit. Maar... Wat ik erg jammer vind is dat door het klepje voor de decoder het zicht van het IR-oog van de afstandsbediening belemmerd wordt. Als je vanuit een hoek van ca. 45 graden op het apparaat richt vangt hij het signaal niet op, alleen wanneer het voorklepje omlaag is. Heel jammer, want dit ziet er natuurlijk een stuk minder charmant uit. :roll:
 
Gisteren opgehaald, inderdaad schitterend apparaat.
Zapt snel, super mooi beeld, alles op 1080i.
HD materiaal heel erg mooi.
Super mooie opname.
Nu nog het een en ander in het weekend uitproberen en instellen.
 
Gisteren opgehaald, inderdaad schitterend apparaat.
Zapt snel, super mooi beeld, alles op 1080i.
HD materiaal heel erg mooi.
Super mooie opname.
Nu nog het een en ander in het weekend uitproberen en instellen.

Ligt het aan mij, of is de beeld kwaliteit inderdaad minder dan dat van de Samsung 360 HD receiver?

Met name in SD mode lijkt er minder definitie. Zowel original als 720p als 1080i geprobeerd
 
Ik heb idd ook het gevoel dat SD minder is, HD beter is. Ik heb een 50" plasma ... dit zal natuurlijk ook verschil per gebruiker maken.
 
Ik heb ergens gelezen dat er een original modus op zou zitten. Kan je het eens op die modus proberen. Dit zou moeten schelen. Zelf heb ik hem net opgehaald en ga hem straks SD vergelijken met de 9200.

Ligt het aan mij, of is de beeld kwaliteit inderdaad minder dan dat van de Samsung 360 HD receiver?

Met name in SD mode lijkt er minder definitie. Zowel original als 720p als 1080i geprobeerd
 
Ligt het aan mij, of is de beeld kwaliteit inderdaad minder dan dat van de Samsung 360 HD receiver?

Met name in SD mode lijkt er minder definitie. Zowel original als 720p als 1080i geprobeerd


Dit werd al enige tijd geleden geopperd. Wat is de beeldresolutie van jouw tv?
 
ik had zojuist een probleem met de 5050c. Bij het aanzetten uit standby werd er snel knipperend groen beeld gegeven. Vervolgens na zappen continu groen beeld, het geluid bleef werken. Na aan de achterkant het apparaat uit gezet te hebben en hem opnieuw aan te zetten lijkt het probleem opgelost.

Iemand die ditzelfde probleem al een keer gehad heeft?
 
Dit werd al enige tijd geleden geopperd. Wat is de beeldresolutie van jouw tv?

Ik heb een 50 inch plasma van Pioneer, de EX5000 vol HD 1080p native resolutie

Zowel in original resolutie (dus SD doorgezonden in SD) als geupscaled naar 720p of 1080i is de kwaliteit van de SD uitzendingen beduidend minder detailrijk dan mijn Samsung.

In het ene geval gebruik je dus de upscaler van de Humax, in het andere de upscaler van de Pioneer. Het probleem zit dus hiervoor

In beide gevallen kijk ik dan via component. Morgen ga ik de HDMI proberen, maar omdat beiden component zijn kan ik in ieder geval nu reeds vaststellen dat de component kwaliteit tegenvalt
 
ik had zojuist een probleem met de 5050c. Bij het aanzetten uit standby werd er snel knipperend groen beeld gegeven. Vervolgens na zappen continu groen beeld, het geluid bleef werken. Na aan de achterkant het apparaat uit gezet te hebben en hem opnieuw aan te zetten lijkt het probleem opgelost.

Iemand die ditzelfde probleem al een keer gehad heeft?

dit zou kunnen wijzen op slecht aangesloten kabels. Dubbelcheck even of alles goed vast zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan