• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
QUOTE]De Humax is in staat om de gemiddelde gebruiker een goed gevoel geven en dat is ook een kwaliteit [/QUOTE]

Vreemde zin... iets werkt wel, werkt niet of werkt niet zoals ik het zou willen... lijkt mij dan.
 
Dit is nu de 3e keer dat ik een uitgebreide reactie wil plaatsen op dit forum en dat ik op moment van versturen niet meer ingelogd ben....alles plotseling weg. Erg frustrerend.........waar gaat dit fout?
Anoniem, mijn toelichting is daardoor alweer verdwenen.
Jullie hebben toch een testopsteling ? Laadt maar eens 2 favorietenlijsten in, 1 voor radio en 1 voor TV. Kijk wat er dan gebeurd bij switchen en rebooten. Hoe goed is de Humax nog bedienbaar als je alleen de favorietenlijsten gebruikt. Wat gebeurd er plots met de resolutie na een reboot. Het apparaat kan maar 1 ding onthouden zo lijkt het. :wink:
De EPG timerbug is dus niet op zichzelfstaand.
Wordt wel vervolgd.
 
Zou je de bugs eens concreet kunnen noemen, in plaats van alleen te melden dat de ontvanger "een heel aantal bugs" heeft.

Mag ik ook een duit in het zakje doen!
Er worden herhaalde malen bugs gemeld en dan wordt er weer gevraagt,"welke bugs bedoel je?" nou ik weet er wel een paar.

1. Als je de resolutie op “origineel” zet springt hij altijd terug op 576p.
2. De stanby-timer werkt voor geen meter.
3. Af en toe als je de TV aanzet dubbel en trillend beeld.
4. De installatie vergrendeling werkt niet, of die nou aan of uit staat, je kunt gewoon alles wijzigen.
5. Als je hem op stand-by zet (met de originele AB) en je wilt hem weer aanzetten moet je twee keer op de stand-by knop drukken voor hij aangaat.
6. Af en toe, als je de TV aanzet, heb je geen beeld op scart, wel geluid.

Ik moet er bij zeggen dat mijn decoder altijd aanstond, ( hij ligt inmiddels in de schuur want ik gebruik hem niet meer), maar dat moet niets uitmaken.
 
Ja, dit heb ik ook als eens gehad

3. Af en toe als je de TV aanzet dubbel en trillend beeld.

Tevens, dit gebeurt wel eens vaker.
Bij het omschakelen van zender is opeens het geluid verdwenen,
helpt alleen maar tv en decoder uitzetten en opnieuw opstarten :x
 
Ondertussen heb ik er 25 speeluren opzitten met de Humax. Hij begint nu goed los te komen.
Ondanks de door mij genoemde onhebbelijkheden krijg ik langzaam het gevoel dat de Humax de conurrentie met de Samsung DCB 360 R probleemloos aankan.
Hij maakt zelfs de indruk de Samsung te gaan overtreffen als voldoende speeluren heeft gekregen.
Beeld en geluid doen het nu al bijzonder goed, wel is hij gevoelig voor de goede fase. Zaterdag heb ik een Samsung besteld ter vervanging van mijn kapotte 360, maar deze ga ik voorlopig afbestellen want de Humax begint mij te overtuigen.
 
Ondertussen heb ik er 25 speeluren opzitten met de Humax. Hij begint nu goed los te komen.
Ondanks de door mij genoemde onhebbelijkheden krijg ik langzaam het gevoel dat de Humax de conurrentie met de Samsung DCB 360 R probleemloos aankan.
Hij maakt zelfs de indruk de Samsung te gaan overtreffen als voldoende speeluren heeft gekregen.
Beeld en geluid doen het nu al bijzonder goed, wel is hij gevoelig voor de goede fase. Zaterdag heb ik een Samsung besteld ter vervanging van mijn kapotte 360, maar deze ga ik voorlopig afbestellen want de Humax begint mij te overtuigen.

Wat wil je daarmee zeggen, dat de tegenvallende SD scherpte (in ieder geval via HDMI) vanzelf beter wordt?
 
Nog een bug voor Ziggo

N.a.v. de Ziggo vraag om concrete bugs de volgende aanvulling:
Ca 1 keer per 2 a 3 weken "hangt" mijn decoder en reageert nergens meer op. Dit is alleen te herstellen door de 220V power er even af te halen. Daarna werkt hij weer naar behoren.
 
Ik bezit deze HD decoder al ruim 4 maanden, maar ik met zie geen enkel beeldkwaliteit verschil van de SD kanalen via Scart of HDMI.
En in een vergelijking met mijn oude Humax IR fox zie ik zelfs nog een kwaliteitsverbetering ten gunste van de Humax IRHD-5000.
Beide decoders had/heb ik aangesloten op mijn Panasonic TX37-LZD70 Full HD LCD TV
Ik gebruik een 1 mtr HDMI kabel van 39,- euro en een scartkabel van 29,- euro. (ik geloof niet in die 100 tot 200 euro kabel waanzin) en mijn ogen zijn ook nog uitstekend.

Het probleem zal er heus wel zijn, maar in elk geval niet met mijn TV.
In mijn ogen dus een prima HD Decoder

Maar hij is wel duidelijk minder scherp dan die ander HD decoder, de Samsung.
 
Onaangenaam verrast

Sinds 'n maand ben ik in het bezit van deze Humax HD Tuner.
Ik woon in het grensgebied met Duitsland, kijk veel naar duitse TV.
Na de previewperiode geen ontvangst van SAT1 (607) meer. Deze zender zit standaard in het analoge pakket. Wil ik nu deze zender ontvangen, moet ik het DIGITAAL TOTAAL PAKKET á € 9.95 per maand extra aanschaffen. Is dit normaal ? ( de kwaliteit analoog is van SAT 1 niet al te best )
Verder is de geluidsterkte van ARD (601) en ZDF (602) zeer zacht !
Volume staat helemaal open. Rest van de zenders is ok.
Tuner is met 'n HDMI kabel aangesloten op 'n Philips LCD TV. Beste beeldkwaliteit, als ik naar SD kijk, is op 576i. Springt bij opstarten echter steeds op 720p. Beeld is dan wat wollig.
Ook is er soms geen geluid via de HDMI kabel. Moet dan weer gereset worden.
 
Wat wil je daarmee zeggen, dat de tegenvallende SD scherpte (in ieder geval via HDMI) vanzelf beter wordt?

Ja, hoe meer speeluren, hoe beter het beeld, de SD scherpte neemt met de week toe.
Ook de kleuren worden dieper en voller, het geluid wordt sprankelender.
Ik heb heb hem nu bijn altijd aanstaan en als een wonder wordt een wat flets beeld steeds scherper en scherper.
Ongelooflijk wat een goede decoder.
Als je nu naar mijn plasma kijkt heb je echt het "wauw-effect".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan