• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Smartcard

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvveelen

Forum Gebruiker
Berichten
228
Hoi,

een beetje gekke vraag misschien, maar ik stel 'm toch.

Ik gebruik al enkele maanden een Alphacrypt met smartcard. Deze smartcard heb ik indertijd online geregistreerd.
Nu heb ik vandaag een AIE pakket gekregen met een extra decoder. Hiervoor zou ik eigenlijk een smartcard meegeleverd hebben moeten krijgen, maar dat is niet gebeurd. Ik heb een losse kaart moeten kopen en de kosten mag ik declareren bij Ziggo.

Nu wil ik de decoder uitlenen aan mijn schoonvader. Ik bedoel, de decoder ga ik toch niet gebruiken en hij is er blij mee.
Ik ga de boel daar dus voor hem aansluiten en installeren.

Wat ik dus NIET wil is.....bij het sorteren van de zenders....een aantal XXX-kanalen voorbij zien schuiven in vol ornaat. Je zit natuurlijk met de periode dat je alles kunt zien :oyeah:

Mijn vraag (wat een verhaal he) is nu :

Kan ik de smartcard uit mijn Alphacrypt niet aan hem geven en de nieuwe voor mezelf houden ?

Heeft voor mij dus ook nog een ander voordeel :schater:
 
Ja, dat is ook mijn eerste reactie, maar....

- je kunt tot 3 smartcards registreren op 1 adres
- de smartcard wordt geregistreerd (online) op jouw naam/adres

Ik vraag me af of het in dit geval dan wel goed zal gaan.....
 
Ja, dat is ook mijn eerste reactie, maar....

- je kunt tot 3 smartcards registreren op 1 adres
- de smartcard wordt geregistreerd (online) op jouw naam/adres

Ik vraag me af of het in dit geval dan wel goed zal gaan.....

Ligt er helemaal aan hoe Ziggo test waar een smartcard in gebruik is t.o.v. de abbonnementhouder. Als je schoonvader in een ander postcode gebied zit of via een andere wijkcentrale? In principe moet de kaart worden overgezet naar zijn adres. Als er geen extra pakketten zijn besteld zal dat niet zo'n probleem zijn, als dit wel het geval is dan zal de kaart pas per de 1e van de maand van de opzegtermijn vrijkomen.... (wat een verhaal)

Handiger is gewoon op de decoder een pincode te zetten vanaf de leeftijdscategorie 15 en deze pincode niet doorgeven aan je schoonvader. Als die dan belt voor de pincode weet je meteen waar die naar wil kijken... :schater:
 
De één zegt het kan, de ander zegt dat de kaart naar het andere adres over gezet moet worden...iemand die dichter bij de bron zit ?

Ze wonen inderdaad in een ander postcodegebied. Beide kaarten hebben geen aparte pakketten eraan gekoppeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan