• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het grote Z3i topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu die snelheid op 30mbit staat en er een geplande verhoging naar 40mbit is aangekondigd ben ik serieus aan het nadenken om mijn Telfort op te zeggen en Z3i te bestellen.... :applause:
 
probleem

welke newsservers gaan dit ondersteunen

40 mb download

voor die snelheid gaat het bij payservers weer meer kosten

Ziggo geeft max 20 denk ik


peter
 
Eweka geeft tot 40 mb/s

Ik merkte zojuist dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang ik 3.4mbps haal.

Sluit ik het via mijn router aan dan haal ik maar 2.7mbps, bedraad.

Ik gebruik een linksys router die 100mbit aan zou moeten kunnen, iemand een idee wat dit is?
 
Eweka geeft tot 40 mb/s

Ik merkte zojuist dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang ik 3.4mbps haal.

Sluit ik het via mijn router aan dan haal ik maar 2.7mbps, bedraad.

Ik gebruik een linksys router die 100mbit aan zou moeten kunnen, iemand een idee wat dit is?

Ik weet niet welk type Linksys je hebt. Gebruik je wellicht een 3rd party firmware? Misschien eens een harde reset en kijken of dat iets oplevert?
 
aan deze kant de wrt350n die kan volgens de gevens nog ruim 100 Mbit aan dus kom maar op met die snelheden

Lambik
 
Eweka geeft tot 40 mb/s

Ik merkte zojuist dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang ik 3.4mbps haal.

Sluit ik het via mijn router aan dan haal ik maar 2.7mbps, bedraad.

Ik gebruik een linksys router die 100mbit aan zou moeten kunnen, iemand een idee wat dit is?

Je router is de bottleneck en kan niet meer traffic aan van WAN <-> LAN dan 2.7mbps. Misschien dat je met 3rd party fireware (als die beschikbaar is voor jou type) de performance van je router iets kunt opkrikken, maar of dat in dat geval voldoende is om de snelheid wel te halen is moeilijk te zeggen. Je kan het allicht proberen als het beschikbaar is, helpt het niet of niet voldoende kan je altijd nog overwegen een nieuwe router aan te schaffen die de doorvoer snelheid wel aankan.
 
Ik heb een Linksys WRT54G.
Dit is toch naar mijn weten een vrij bekende en goede router.

Ik vind het vreemd dat hij dan de doorvoer snelheid van 3.4mbps niet zou kunnen halen.

Ik ga als eerst even een harde reset proberen en anders misschien 3rd part firmware.

Mocht dat allemaal niet baten dan maar een nieuwe router.
 
Eweka geeft tot 40 mb/s
Ik merkte zojuist dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang ik 3.4mbps haal.
Sluit ik het via mijn router aan dan haal ik maar 2.7mbps, bedraad.
Ik gebruik een linksys router die 100mbit aan zou moeten kunnen, iemand een idee wat dit is?
Bekend Fenomeen, is al besproken in deze threat op pagina 7 Zie https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=137143&posted=1#post137143:oyeah:
Voor e60 ben je weer helemaal bij... Het loont ook al om met 5 poorts gigabitswitches te werken...
Bij XSnews kun je voor e9.95 lurken tot 100 mbit/sec
 
Ik heb een Linksys WRT54G.
Dit is toch naar mijn weten een vrij bekende en goede router.

Ik vind het vreemd dat hij dan de doorvoer snelheid van 3.4mbps niet zou kunnen halen.

Ik ga als eerst even een harde reset proberen en anders misschien 3rd part firmware.

Mocht dat allemaal niet baten dan maar een nieuwe router.

Is niet eens zo vreemd, is een mainstream router en het model draait al een tijdje mee. Er zijn routers van die leeftijd die het minder doen en er al eerder mee ophouden. Vind het nog een vrij nette score voor een mainstream router waarvan het modem/ontwerp al flink wat jaartjes mee gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan