• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Knipprogramma Vista plotseling DANGEROUS??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi!

Daar gaat het toch niet over, ik bedoel het heeft altijd zo gewerkt, zonder problemen.Niet 1 virusscanner die ook maar in z'n bolle software koppie er aan dacht om het te blokkeren, en nu heeft er weer zo'n slimpoot bij Ziggo op allerlei knopjes zitten drukken en een heleboel mensen, zeker die wat deze materie betreft er niet zoveel verstand van hebben piekeren zich suf wat ze nu verkeerd doen ..

Ik kan hier echt kwaad om worden , sorry hoor ..

Nee hoor die piekeren zich niet suf, die is een feature,. log in op het control panel van Ziggo en zet de instellingen van je virus scanner op licht.

Je er is iets veranderd, maar om nou meteen te suggereren dat er mensen zitten men weinig verstand? ??? Omdat het voor jou niet werkt hebben wij er geen verstand van. Of kun je het nuanceren. Want die uitdaging wil ik wel met je aangaan.

We zullen even kijken, ook naar je andere post of we deze settings generiek maken, maar zoals gezegd is het ook in te stellen per gebruikers account.

Bye,
Raymond.
 
Hi!

In Windows Vista zit een Knipprogramma waarmee je eenvoudig een knipsel van iets op je beeldscherm per mail kunt versturen. Ik maak daar veelvuldig gebruik van. Sinds gisteren echter lukt dat niet meer en krijg ik deze waarschuwing:



Er wordt gesuggereerd om het bestand een andere
naam te geven maar dat kan niet, het is een programma van aanklikken een gebied omcirkelen en versturen........

Iemand ook bekend met dit probleem? oplossing misschien??

Opgepakt.

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Nee hoor die piekeren zich niet suf, die is een feature,. log in op het control panel van Ziggo en zet de instellingen van je virus scanner op licht.

Je er is iets veranderd, maar om nou meteen te suggereren dat er mensen zitten men weinig verstand? ??? Omdat het voor jou niet werkt hebben wij er geen verstand van. Of kun je het nuanceren. Want die uitdaging wil ik wel met je aangaan.

We zullen even kijken, ook naar je andere post of we deze settings generiek maken, maar zoals gezegd is het ook in te stellen per gebruikers account.

Bye,
Raymond.

Nou, al mjn email instellingen staan op LICHT .. met dit als resultaat ..

This is a message from the MailScanner E-Mail Virus Protection Service
----------------------------------------------------------------------
The original e-mail attachment "6-8Orchestral.S716.STY"
is on the list of unacceptable attachments for this site and has been
replaced by this warning message.

Due to limitations placed on us by the Regulation of Investigatory Powers
Act 2000, we were unable to keep a copy of the original attachment.

At Fri Oct 3 22:47:38 2008 the virus scanner said:
MailScanner: Found possible filename hiding (6-8Orchestral.S716.STY)

--
Postmaster
Ziggo
www.ziggo.nl

For all your IT requirements visit: https://www.transtec.co.uk

Dus ik kan wel weer aan allerlei knopjes gaan draaien, maar, en eigenlijk wist ik dat wel een beetje van te voren, met geen resultaat.Dus zit het probleem, of beter gezegt zitten altijd de problemen die ik krijg aan de Ziggo kant .. verder zou ik je toch aanraden om eens te lezen.Nergens zeg ik dat er mensen zonder verstand zitten, wel dat men weer iets aan het doorvoeren ( aan de knopjes draaien ) is waar ik, en andere problemen mee krijgen, b.v. in mijn geval verdwenen bestanden.Want dat staat er ook in het bericht wat je krijgt men heeft geen copy opgeslagen van het gestuurde/verstuurde bestand.

Maar het erge is eigenlijk nog dat al deze bestanden waar we het over hebben NIET EENS een virus bevatten, het bestand komt niet eens in de buurt met wat het iets van virus te maken zou hebben ..

En jawel hoor, en dat is mijn praktijk ervaring, als je dit soort errors krijgt van een virusscanner, dan zijn er een heleboel mensen die zich suf aan het piekeren zijn waarom het eerst wel lukte, dat simpel bestandje versturen, en nu niet meer .. en voor je het weet gaan ze dan weer allerlei dingentjes aanzetten/uitzetten en dan kan ik weer opdraven ..

Oja, en verder ben ik van nature een rustig persoon, en weet ik dat men nooit alles onder controle kan hebben ... maar als je, zoals ik, een tijdje geleden bijna 2 weken niet kan emailen en je dan de helpdesk opbelt en die het advies geven .. en anders stuurt u maar een emailtje naar ... tja dan ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi!



Nee hoor die piekeren zich niet suf, die is een feature,. log in op het control panel van Ziggo en zet de instellingen van je virus scanner op licht.

Je er is iets veranderd, maar om nou meteen te suggereren dat er mensen zitten men weinig verstand? ??? Omdat het voor jou niet werkt hebben wij er geen verstand van.
Bye,
Raymond.

Met deze bewering ben ik het toch niet eens waarmee ik niet wil zeggen dat de mensen bij Ziggo "er geen verstand van hebben".
Er is wel een uitzondering, de helpdesk.
Als je hier wel eens mee belt dan denk je wel eens, tjonge, wat doe jij op die helpdesk?

Talloze malen heb ik gebeld met de helpdesk wegens de beroemde 550 error bij het verzenden van email. En altijd lag het aan mij.
Vorige maand gaf jij het advies een andere smtp server in te stellen wat uiteindelijk de oplossing was. Waarom weten ze dat niet bij de helpdesk?

En gezien de ellende wat hier gepost wordt zullen velen inderdaad denken dat ze er bij Ziggo geen verstand van hebben.

En om zoiets simpels als knipsels te blokkeren (wat notabene een onderdeel van het OS is) gaat mij ook wat ver en denk je inderdaad dat hier niet over nagedacht is.
 
Hi!

Nou, al mjn email instellingen staan op LICHT .. met dit als resultaat ..

En jawel hoor, en dat is mijn praktijk ervaring, als je dit soort errors krijgt van een virusscanner, dan zijn er een heleboel mensen die zich suf aan het piekeren zijn waarom het eerst wel lukte, dat simpel bestandje versturen, en nu niet meer .. en voor je het weet gaan ze dan weer allerlei dingentjes aanzetten/uitzetten en dan kan ik weer opdraven ..

Oja, en verder ben ik van nature een rustig persoon, en weet ik dat men nooit alles onder controle kan hebben ... maar als je, zoals ik, een tijdje geleden bijna 2 weken niet kan emailen en je dan de helpdesk opbelt en die het advies geven .. en anders stuurt u maar een emailtje naar ... tja dan ..

We zijn bezig met het vervangen van de mailservers. Wat je ervaring met de helpdesk is kan ik niet veranderen. Maar kan je wel meegeven dat dit niet 2 weken gaat duren. Een simpel bestandje en geen virus, het is een mooi verhaal, maar een ander concept. Het is dan ook geen melding van een virus scanner, maar van een filename filter, wat aangepast gaat worden.

Dat filename filter is er overigens niet voor niets en een hele andere benadering.

Iets met antivirus is altijd achteraf, eerst een virus, dan de remedi, de filename rules gaan generieke dingen afvangen.

Issue zit niet bij de helpdesk of bij jou, maar een instelling op het nieuwe platform, wat we zullen aanpassen.

Bedankt voor de melding.

Bye,
Raymond.
 
Hi!

Talloze malen heb ik gebeld met de helpdesk wegens de beroemde 550 error bij het verzenden van email. En altijd lag het aan mij.
Vorige maand gaf jij het advies een andere smtp server in te stellen wat uiteindelijk de oplossing was. Waarom weten ze dat niet bij de helpdesk?

En gezien de ellende wat hier gepost wordt zullen velen inderdaad denken dat ze er bij Ziggo geen verstand van hebben.

En om zoiets simpels als knipsels te blokkeren (wat notabene een onderdeel van het OS is) gaat mij ook wat ver en denk je inderdaad dat hier niet over nagedacht is.

Over nagedacht, dat is er wel degelijk. Maar kennelijk moet daar nog aan getuned worden. :oyeah:

Helpdesk doet zijn best maar kan nooit van iedere implementatie op de hoogte zijn. Dus daar zijn wellicht verbeterpunten.

We doen ons best en via het forum zijn er een aantal van mijn collega's ook hard aan het proberen dingen die niet lopen zoals ze zouden moeten lopen op te lossen.

Zo ook dit issue, wat ook asap opgelost gaat worden, na de postings in deze thread.

Ook de filtering layer is aangepast, een aantal van de klanten die veel spams ontvingen in het verleden hebben al gemeld dat dit nu een stuk minder geworden is de laatste dagen.

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Over nagedacht, dat is er wel degelijk. Maar kennelijk moet daar nog aan getuned worden. :oyeah:

Helpdesk doet zijn best maar kan nooit van iedere implementatie op de hoogte zijn. Dus daar zijn wellicht verbeterpunten.

We doen ons best en via het forum zijn er een aantal van mijn collega's ook hard aan het proberen dingen die niet lopen zoals ze zouden moeten lopen op te lossen.

Zo ook dit issue, wat ook asap opgelost gaat worden, na de postings in deze thread.

Ook de filtering layer is aangepast, een aantal van de klanten die veel spams ontvingen in het verleden hebben al gemeld dat dit nu een stuk minder geworden is de laatste dagen.

Bye,
Raymond.

Ik heb niks tegen Ziggo/@Home, en niks tegen Raymond.Maar men moet ook een beetje kunnen begrijpen dat zo af en toe de frustraties een beetje op kunnen lopen als de gebruiker voor de zoveelste keer b.v. zijn modem-lampjes heeft moeten controleren ( de standaard procedure ) en na een half uur de dame of heer in kwestie roept " o, zie net dat we een storing hebben " , verder begrijp ik ook best dat zo'n fusie, met al zijn hebben en houden tijd in beslag neemt, problemen met zich mee brengt waar wij als ongeduldige klant ook wel eens te vlug negatief/ongeduldig op reageren .. ik maak dat zelf ook genoeg keren mee met mijn klantjes .. :wink:
 
Hi!

Ik heb niks tegen Ziggo/@Home, en niks tegen Raymond.Maar men moet ook een beetje kunnen begrijpen dat zo af en toe de frustraties een beetje op kunnen lopen als de gebruiker voor de zoveelste keer b.v. zijn modem-lampjes heeft moeten controleren ( de standaard procedure ) en na een half uur de dame of heer in kwestie roept " o, zie net dat we een storing hebben " , verder begrijp ik ook best dat zo'n fusie, met al zijn hebben en houden tijd in beslag neemt, problemen met zich mee brengt waar wij als ongeduldige klant ook wel eens te vlug negatief/ongeduldig op reageren .. ik maak dat zelf ook genoeg keren mee met mijn klantjes .. :wink:

Aanpassing voor de SnipImage files en de andere filename rule die nu niet juist matchte zullen morgen live worden gezet op de Ziggo servers zodat je dat specifieke probleem niet meer zult tegen komen. Zodra de change doorgevoerd is zal ik even een update geven.

Issue is in de codebase als gecorrigeerd.

Bye,
Raymond.
 
Aanpassing voor de SnipImage files en de andere filename rule die nu niet juist matchte zullen morgen live worden gezet op de Ziggo servers zodat je dat specifieke probleem niet meer zult tegen komen. Zodra de change doorgevoerd is zal ik even een update geven.

Issue is in de codebase als gecorrigeerd.

Oké, en geldt dit ook voor gebruikers die nog steeds op @home zitten, (zoals ik)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
omzeilen flauwekul meldingen in mail

De enige :censored: remedie :censored: tegen Warning: E-mail viruses detected
Our e-mail content detector has just been triggered by a message you sent:
To: [email protected]
Subject: gfgfgfgf
Date: Fri Oct 3 16:56:45 2008
One or more of the attachments (sampleadoexe.gus) are on the list of unacceptable attachments for this site and will not have been delivered.
Consider renaming the files to avoid this constraint.
The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: No programs allowed (sampleadoexe.gus)

--
MailScanner
Email Virus Scanner
Ziggo
www.ziggo.nl

oplossing:

pak het bestandje in WinRar met paswoord en andere naam
pak dit bestandje weer in met WinZip
:frons:
en elk bestand schadelijk of niet, komt hier door
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan