• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer gaat MK IPv6 aanbieden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

patsie

Even een snelle search gedaan over dit forum naar 'IPv6', maar ik heb daarbij niets nuttigs kunnen vinden.
Is er iemand die meer weet wat Multikabel's standpunt t.o.v. IPv6 is?
Zijn ze van plan hier native support voor te geven, zoals b.v. XS4ALL?
 
We hebben het er laatst over gehad met MK, het antwoord was toen...

"Daar doen we voorlopig niet aan"

Het is zonde, we hebben er vaker op aangedrongen... Maar helaas zien ze het nut er nog niet van in...
 
Elke provider ziet het nut van IPv6 wel in hoor (Je kan er in de toekomst moeilijk omheen)
Het lijkt me eigenlijk dat een deel (aan hardware) er al wel op voorbereid is. (aan gateways e.d. dan) Maar momenteel is verder investeren niet interresant. Het is alleen wel goed voor kennisopbouw en imago dus ja...ze zouden het wat mij betreft ook wel alvast verder mogen doorvoeren. Multikabel richt zich alleen erg op een stabiel en goed netwerk, goede service en minder op pioniersdingen zoals xs4all dat doet.
 
Ja, maar waarom zetten ze dan geen pilot op voor een klein select groepje mensen.. Zoals ze bij ons gedaan hebben met de nieuwsgroepen..

Ook ik zie veel leuke mogelijkheden van ipv6, want mijn router de wl-500gd is al kompleet ingericht voor een ipv6 netwerk.... Zowel ipv6/4 tunnel als een volbloed ipv6er...

Wat mij betreft zou ik dat wel willen testen..

Maar ik zeg het nogmaals hun reactie was vrij duidelijk, we zien het nut er niet van in . Klaar... Hun grootste zorg was misbruik...
 
IPv6 is de opvolger van TCP/IP. Ontwikkeling startte in 1992. IPV6 wordt ontwikkeld door het probleem van een tekort aan IP-adressen. De naam IPng was de voorlopige naam.

Het huidige IP kent enkele serieuze tekortkomingen die in de nieuwe versie 6 worden aangepakt. Versie 6 kent uitgebreidere mogelijkheden voor beveiliging, streaming media en als belangrijkste: meer IP adressen. Want die raakten langzamerhand op. Net 'next generation IP' wordt nu al langzaam ingevoerd.
 
Overigens zijn er nog ZAT ip adressen, echter in de toekomst zal elk denkbaar apparaat (denk aan je magnetron, koelkast, telefoons, etc) een ip adres (kunnen hebben) en ja, dan is het aantal dat mogelijk is met IPv4 VEELS te kort.
 
dus ipv xxx.xxx.xxx.xxx wordt het dan nog 3 cijfers meer oid? (heel erg in jip en janneke taal gezegd)

Maar wat heeft MK daar mee te maken?
 
Nouja... Laatste verwachting is 2008... Dat is dus euhm, krap 3 jaar...

Dus het word wel eens tijd om zachtjes aan wat te gaan knutselen met ipv6.. Want voordat je het weet staat je met broek op je knieen....
 
IPv4 heeft 4,294,967,296 (4.294 × 10^9 of 256^4) adressen, voldoende voor 1 IP per persoon op de hele wereld, maar weer niet genoeg voor iedere auto en telefoon en broodrooster met een ip adres;

maar IPv6 heeft ongeveer 3.4 × 10^38 (340 sextillion) adressen

-- das ongeveer 6.7 × 10^17 (670 billiard) adressen per mm² aardoppervlakte... :lol:

Das dus ongeveer genoeg adressen om iedere cel in je lichaam een IP adres te geven...

Een geldig ipv6 adres is bijvoorbeeld:

2001:0DB8:0000:0000:0000:0000:1428:57ab/64 is gelijk aan:
2001:0DB8:0000:0000:0000::1428:57ab/64 is gelijk aan:
2001:0DB8:0:0:0:0:1428:57ab/64 is gelijk aan:
2001:0DB8:0::0:1428:57ab/64 is gelijk aan:
2001:0DB8::1428:57ab/64 is gelijk aan:

Wat weer neerkomt op :
2001:DB8:2de::e13/64

Volg je hem nog? Het leuke is dat alle bovenstaande adressen GELDIGE ipv6 adressen zijn :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan