• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste anoniem,

Als de CAM's volgende week in productie gaan kunnen bezitters van een Philips toestel met een CI+ slot dan begin september deze CAM in een nog niet door Ziggo gecertificeerde toestel gaan gebruiken?

Zoals ik aangaf heb ik enkele weken geleden gezien dat de CI+ CAM niet in een Philips toestel werkte, die ik bij een retailer heb gecontroleerd. Het toestel gaf een error weer, tijdens de zgn authenticatie fase, waarvan ik sinddien weet dat dit te wijten is aan een bug in de software. Zolang Philips ondertussen geen fix uitbrengt ongeacht de status van de certificeren, dan kun je helaas geen CI+ CAM gebruiken. Mocht Philips de fix wel meenemen in releases die ze regelmatig uitbrengen, dan zal de CI+ CAM wel werken, ondanks dat het toestel (nog) niet goedgekeurd is. Blijft voorlopig dus even afwachten.
 
Hoe gaan de losse settopboxen met deze CI+ instructies om? Kunnen zij deze wél decoderen en een Alphacrypt in een CI+ slot dus niet?

Anoniem? Hoe zit dat? Graag een duidelijke uitleg.

STB hebben geen relatie met CI+, zolang ze gebruik maken van embedded software en niet van een CI interface. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :wink:
 
met Philips tv vertragingen oplopen door een niet goed lopende communicatie tussen Philips en Ziggo.

Pardon, .. aan de communicatie ligt het niet. Wij zouden het liefst zien dat Philips eveneens goedgekeurd zou zijn.
 
Zoals ik aangaf heb ik enkele weken geleden gezien dat de CI+ CAM niet in een Philips toestel werkte, die ik bij een retailer heb gecontroleerd. Het toestel gaf een error weer, tijdens de zgn authenticatie fase, waarvan ik sinddien weet dat dit te wijten is aan een bug in de software. Zolang Philips ondertussen geen fix uitbrengt ongeacht de status van de certificeren, dan kun je helaas geen CI+ CAM gebruiken. Mocht Philips de fix wel meenemen in releases die ze regelmatig uitbrengen, dan zal de CI+ CAM wel werken, ondanks dat het toestel (nog) niet goedgekeurd is. Blijft voorlopig dus even afwachten.

Er is op 21 juli een nieuwe firmware update uitgebracht door Philips. Misschien dat de fix daarin is doorgevoerd. Ik begrijp uit jouw reply dat je het bij een retailer hebt getest. Worden jullie testen niet intern met een selectie TVs gedaan? Of doen jullie de testen bij retailers? Is er een mogelijkheid om een Philips TV met de laatste firmware eens te testen om te kijken of het probleem is opgelost? Er zijn hier vrij veel mensen met een Philips TV (waaronder ikzelf) die het heel fijn zouden vinden om te weten dat ook de Philips TVs het inmiddels ook doen.
 
Zoiets had ik ook al eens geopperd, maar dat schijnt geen oplossing te zijn, want men moet en zal die basislijst kunnen sorteren. Het oplossingsgericht denken heeft in ieder geval afgedaan bij de gemiddelde Sony kijker.

Samsung gebruikt een soort tussenlijst voor de iDTV's, waarmee de basis lijst wordt gecopieerd. In deze copy lijst kun je ook services verwijderen. Als er geen basis lijst zou zijn dan is een verwijderde ( per abuis) service niet meer terug te vinden en evt. toe te voegen. In dat geval zou een volledige installatie nodig zijn. In onze opvatting is er voldoende ruimte om aan de wensen van de consument en de wensen van ziggo te voldoen. In onze communicatie naar de klanten maken we gebruik van een nummer, dit vindt je ook terug op kanaal 11 en onze zenderlijst op de portal enz. Kortom er zijn meerdere reden om aan de basislijst vast te houden, zonder dat dit per definitie beperkingen oplegt aan een product / applicatie of implementatie.

Het is geenzins de bedoeling de eindgebruiker te frustreren door allerlei zware beperkingen op te leggen. Velen zijn helaas de voorbeelden vergeten waarbij dat ook geopperd werd maar waarbij ziggo de feature gewoon ondersteund (bv. humax 5050 ftp ).
 
Er is op 21 juli een nieuwe firmware update uitgebracht door Philips. Misschien dat de fix daarin is doorgevoerd. Ik begrijp uit jouw reply dat je het bij een retailer hebt getest. Worden jullie testen niet intern met een selectie TVs gedaan? Of doen jullie de testen bij retailers? Is er een mogelijkheid om een Philips TV met de laatste firmware eens te testen om te kijken of het probleem is opgelost? Er zijn hier vrij veel mensen met een Philips TV (waaronder ikzelf) die het heel fijn zouden vinden om te weten dat ook de Philips TVs het inmiddels ook doen.


+1 voor dat, ik heb ook een Philips 5604H en wacht ook al een tijdje op de CAM. En ook op mijn sticker stond Ziggo en Philips had zelfs in de firmware aanpassingen gedaan voor Ziggo (omdat je eerst het netwerkID niet kon invullen, dat is blijkbaar iets voor Nederland specifiek?), en hij heeft een CI+ slot dus ik had het er ook een beetje op gegokt natuurlijk.
Maar ik hoop dus zeer zeker dat het zometeen toch gewoon werk, met of zonder certificaat.
 
Er is op 21 juli een nieuwe firmware update uitgebracht door Philips. Misschien dat de fix daarin is doorgevoerd. Ik begrijp uit jouw reply dat je het bij een retailer hebt getest. Worden jullie testen niet intern met een selectie TVs gedaan? Of doen jullie de testen bij retailers? Is er een mogelijkheid om een Philips TV met de laatste firmware eens te testen om te kijken of het probleem is opgelost? Er zijn hier vrij veel mensen met een Philips TV (waaronder ikzelf) die het heel fijn zouden vinden om te weten dat ook de Philips TVs het inmiddels ook doen.

Wij testen normaal niet met / bij retailers (de fabrikant levert ons zelf een groot aantal test samples), dit was een retailer in de buurt, die graag wilde horen hoe ver we waren. Ik heb toen 2 CAM meegenomen en gekeken in hoeverr de TV's er iets mee konden, was er zelf ook benieuwd na, in het bijzonder waar een stcker CI+ op de TV zat.
 
Ik volg deze discussie al een tijdje omtrent de CI+. Ikzelf heb een Samsung lcd tv en nou wou ik wel eens weten of mijn lcd tv ook CI+ ondersteund?
Daarom maar even op de site gekeken van Samsung en hier staat het volgende over geschreven:

Welk model ondersteunt CI+ ? Antwoord:
Als er in de bom code een T2W of WXX voorkomt heeft dit toestel geen CI+ ondersteuning. Als er in de bom code een T2P of PXX voorkomt heeft dit toestel wel CI+ ondersteuning. CI+ is op dit moment alleen nog van invloed in Nederland op het kabelnetwerk van Ziggo.
Misschien dat de Samsung bezitters met deze gegevens kunnen checken of hun Samsung lcd tv CI+ ondersteund of niet.

In mijn bomcode staat PXX.
 
Beste forumleden,

Mij zullen jullie de komende tijd (als ik me kan beheersen) niet meer tegenkomen op dit forum.
In mijn ogen is het uiteindelijk allemaal "prietpraat" en na ruim 140 bladzijden nog geen duidelijkheid.
De moderator censureert er maar op los en daar word ik ook niet vrolijk van.
Ik heb mezelf erop betrapt, dat gedurende de (verhitte) discussies ikzelf ook af en toe dingen geschreven heb, waarvan ik achteraf zeg: "dat had je niet moeten doen"!

Ik wil wel Archie danken voor zijn zakelijke en in mijn ogen met verstand van zaken geschreven berichten. Daar heb ik eigenlijk nog het meest van opgestoken! Ik hoop dat hij goed kritisch blijft en vooral door blijft gaan!

Ik wens een ieder veel plezier met de aankomende CI+ CAM en hoop dat deze (wanneer hij verschijnt) aan jullie verwachtingen voldoet. Voor de Alphacrypt gebruikers hoop ik dat de heer Vos de termijn van anderhalf jaar een werkende (althans niet tegengewerkt door Ziggo) Alphacrypt waarmaakt.
 
:no:

Kan Ziggo niet eens ophouden met klantje pesten? Ik heb sinds een paar weken een Philips CI+ TV in huis staan en, op basis van de uitspraken van Dhr. Vos, een AlphaCrypt CAM gekocht. Net een paar dagen digitale TV van Ziggo afgesloten en nu moet ik opeens lezen dat de AlphaCrypt CAM wel eens sneller dan de beloofde 1,5/2 jaar op zwart kan gaan. Dit is echt te gek voor woorden, heeft Ziggo dan echt helemaal niks geleerd van het verleden?
Stel dat inderdaad de AlphaCrypt op zwart gaat als de CI+ CAM uitgegeven wordt dan zit ik mooi met iets waar ik geen bal aan heb aangezien de Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende denken die enkel aan hun eigen behoeftes en niet aan die van de klant). En nee, ik hoef niet nog een extra kastje, heb al genoeg stopcontacten, kabels, kastjes en afstandsbedieningen in huis liggen. Hou AUB de beloofde termijn van 1,5/2 jaar aan zodat iedereen rustig de tijd krijgt om over te stappen anders voorzie ik voor Ziggo weer een aantal uitnodigingen van Kassa, Radar en andere consumentenprogramma's...

Een zeer boze Ziggo-klant

PS: 't is dat ik niet eerder van 't bestaan van dit forum afwist anders was ik er niet eens aan begonnen waarschijnlijk. De gemiddelde consument zoekt nou eenmaal niet 't hele internet af voordat hij/zij een aankoop doet. Men verwacht zeker niet dat iets dat nú wel werkt over een paar weken misschien niet meer werkt. Denk eens wat meer aan de wensen van de klant ipv aan eigen belangen...

Edit: Deze zin "...Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende..." lijkt te insinueren dat het de schuld is van Ziggo dat de TV's nog niet werken, maar ik bedoel er eerder mee dat Ziggo eerst zeker moet zijn dat de grote merken CI+ CAM's goed ondersteunen alvorens de oude manieren op zwart te gooien. Zelfs ondanks dat Ziggo geen ondersteuning biedt op AlphaCrypts... If it ain't broke, don't fix it... :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan