• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alphacrypt overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
"redelijk gewerkt" klinkt nou ook niet zo overtuigend?
De Sony X3500 en Alphacrypt blijft natuurlijk ook een lastige combinatie.

Tweakers.net: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

8-06-2009
Geachte Heer,

inderdaad heeft de module ongeveer 1 jaar redelijk gewerkt, meestal kon ik zonder fout melding 1 tot 2 uur onafgebroken naar een gecodeerd kanaal kijken en na 4 sec. kwam het beeld weer terug.

Binnen tijsduur van 1 week werden de klachten erger en totslotte, module bij Carwriter (wat een goede service van hun) tot 2x toe omgewiseld.

Bedankt voor de tip en ik begrijp nu wel, dat ik niet de eenigste ben, met de zelfde problemen, met een TV van Sony type X3500.

Groet van dekzwabberhen
 
Ziggo reageert niet op dergelijke klachten...

Ik heb in december 2008 een sony bravia KDL 40EX1 gekocht. ! maand daarna heb ik in overleg met de medewerkers van Ziggo een smartcard gekocht. Kosten € 35,-. Daarbij moest naturrlijk ook weer een AlphaCrypt module a € 150,- worden gekocht...:censored:

Na enige tijd vielen een aantal digitale zenders uit (BBC1 en 2, Net 5 etc), terwijl ze analoog gewoon te zien waren.

Van de Helpdesk van Ziggo begreep ik vervolgens dat het probleem bij mij lag omdat ik een Sony Bravia had gekocht (probleem zou ook bij Loewe spelen) en die Tv's niet door Ziggo werden ondersteund... (Niet dat mij dit toch wel relevante feit ook maar op enig moment werd medegedeeld door Ziggo op mijn vragen aangaande de vereisten voor het kunnen bekijken van digitale tv)...

Hoe dan ook, ik overweeg om Ziggo aansprakelijk te gaan stellen omdat ik elke maand betaal voor ontvangst van analoge én digitale tv-signalen, terwijl ik alleen een analoog signaal kan ontvangen, terwijl Ziggo niet kan aangeven waar zij op haar web-site precies heeft aangegeven dat Sony Bravia's (in mijn voorbeeld) niet worden ondersteund...

Mocht jij nog een nadere oplossing weten, dan hoor ik het wel..

Groeten,

David

Beste mensen,
Wie kan mij asjeblieft helpen.
Ik heb een Sony KDL - 52W3000 en heb 2 maanden geleden de alphacrypt gekocht. Heb dus ook 2 maanden lang zonder enkel probleem naar digitale tv gekeken. Tot plotseling vorige week, de dag na het super slechte weer s'nachts, mijn digitale tv weggevallen is. Er staat nu steeds in beeld dat de alphacrypt niet geaccepteerd word, terwijl ie het wel gedaan heeft.
Hebben nog meer mensen hier last van of alleen ik?
En wie kan mij misschien wat tips of hulp hierbij geven?

Alvast 1000 maal dank!:applause:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na enige tijd vielen een aantal digitale zenders uit (BBC1 en 2, Net 5 etc), terwijl ze analoog gewoon te zien waren.
Je zal je TV opnieuw moeten laten scannen omdat er een aantal frequenties zijn gewijzigd waarop de digitale TV kanalen worden door gegeven. Daarna heb je de kanalen waarschijnlijk weer terug.
 
Beste David,

voor de zekerheid heb ik mijn smartcard welke in mijn Sony X35000 TV zit, opnieuw vandaag laten aktiveren (deze martcard werk correct in mijn Humax 5000, ook voor de aktivatie en daarna)

Maar de resultaten zijn nog precies het zelfde na 15 sec geen toegang etc. op alle gecodeerde kanalen, NED1 word dus wel doorgeven.

Zie mijn eerdere info welke problemen ik heb na 1 jaar redelijk funtioneren.

Ik vermoed dat ons de juiste informatie wordt achter gehouden om deze alphacrypt module te laten werken en dat er toch een code wordt meegestuurd waardoor de smartcard in gebruik bij een Sony TV opeens niet meer werk. Zou het soms te maken hebben met de toekomste module welke Ziggo ingebruik wil gaan nemen.

Wie weet er meer hierover.?????
 
Hoe dan ook, ik overweeg om Ziggo aansprakelijk te gaan stellen omdat ik elke maand betaal voor ontvangst van analoge én digitale tv-signalen, terwijl ik alleen een analoog signaal kan ontvangen.

Volgens mij betalen we allemaal een bedrag voor het ontvangst van signaal.
Of je nu analoog en/of digitaal kijkt.
Dus dat aansprakelijk stellen zal in dit geval niet helemaal opgaan vermoed ik.
 
Wie weet er meer hierover.?????
Er zijn je vanuit dit forum diverse tips gegeven om te onderzoeken waar mogelijk het probleem zit en waarop je niet gereageerd hebt. Het is bekend dat met jouw TV uit de 3500 serie één en ander wat moeizamer gaat, maar het kan wel werken. Volg dus eerst eens de tips van dit forum op en meldt de resultaten.
 
Volgens mij betalen we allemaal een bedrag voor het ontvangst van signaal.
Of je nu analoog en/of digitaal kijkt.
Dus dat aansprakelijk stellen zal in dit geval niet helemaal opgaan vermoed ik.

Klopt, je kon in de tussentijd gewoon analoog kijken en daar betaal je hetzelfde voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan