• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en Tweaknews (payserver) traag

  • Onderwerp starter fredgroes
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de website van Eweka staat vermeld:

8/12
Geachte klant,

Indien u klant van Ziggo bent, kan het zijn dat u de afgelopen dagen een verminderde downloadsnelheid ervaren heeft. Momenteel zijn wij bezig deze problemen te onderzoeken, en we hopen spoedig tot een oplossing te komen.

Update
Momenteel lijkt de problematiek met Ziggo voorbij te zijn.



Nou in ieder geval niet bij mij!

:censored::censored:

Blijft gewoon...(vul maar in)............, hier in Hoofddorp postcode 2134ML
 
Hier in 2134 ook nog steeds problemen. Ik blijf er bij dat er iets mis is met router: asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net [213.51.158.174] (overbelast, te hoge load), vanmorgen toen er geen vertragingen waren was de Latency laag ( rond de 15 ms) nu de traagheid weer zijn intrede doet stijgt deze naar 32 ms. ( van de week zelfde beeld overigens, tot een uur of 15:00 alles goed, daarna erg druk op het ziggo netwerk )

Leuk hoor zo'n verhoging van snelheid, maar op basis van wat er nu gebeurt maar liever niet....hou mijn hart vast als er ooit eens 80Mbit wordt aangeboden.
 
Is dit een serieuze vraag? Het bellen van de helpdesk bedoel ik?
Ik heb 1 maal over dit probleem met de helpdesk gebeld. Maar wat ze te zeggen hadden kan ik maar beter niet melden, laat ik zo zeggen dat het niet geheel is wat je van een hd mag verwachten
 
Is dit een serieuze vraag? Het bellen van de helpdesk bedoel ik?
Ik heb 1 maal over dit probleem met de helpdesk gebeld. Maar wat ze te zeggen hadden kan ik maar beter niet melden, laat ik zo zeggen dat het niet geheel is wat je van een hd mag verwachten


Laat me raden: meneer heeft u een router deze afkopelen en nog eens proberen heb ik al gedaan zeg ik dan waar op hd mdw anwoordt dan ligt het bij download2day bij ons werkt alles prima. En klaar zijn ze en de volgende die beld weer.
 
gek,
bij mij niet had namelijk die dingen zelf al aangekaart dat ik dat getest had (discussie gesloten)
toen hadden ze aangegeven dat er inderdaad werkzaam heden waren er dat ze dan mischien nog niet afgerond waren.
maar er waren op het moment dat ik gebeld had nog niet veer meldingen gedaan van dit probleem dus werd het beschouwd als een individueele storing.
zolang er niet genoeg mensen bellen met de klacht wordt het niet gezien als een groeps storing.
dit zelfde had ik namelijk mee gemaakt met een probleem hier in de wijkkast,
alleen een paar mensen hadden gebeld.
nadat ik een rondvraag had gedaan hebben er meerdere mensen gebeld en toen werd het beschouwd als een groeps storing en werd er wat aan gedaan.
 
Hier in postcode gebied 2134 nog steeds problemen.

Heb 30min geleden ook gebeld. Volgens de helpdesk medewerker was het probleem aan de Ziggo kant opgelost en moet het probleem, in mijn geval, aan de eweka kant zitten.
Ik vertelde hem dat eweka gemeld heeft dat de problemen daar opgelost zijn werd ik in de wacht gezet.
Vervolgens kreeg ik het advies om de router en modem te resetten, mocht dit niet werken dan moest ik de router er tussen uit halen. Toen ik vroeg wat te doen als al deze acties het probleem niet zouden oplossen kreeg ik als antwoord dat dan het probleem aan de eweka kant niet opgelost was.

Behalve dat de helpdesk medewerker erg vriendelijk was ben ik dus helemaal niets opgeschoten.
 
Hoe is de snelheid bij Tweaknews of andere news-aanbieders? Volgens mij moet je met Tweaknews zelfde problemen hebben als Eweka nl (route binnen ziggo zelfde maar daarbuiten totaal anders)
 
@Gretzky99

Aha, nog een Hoofddorpenaar. Ik ben in een ander topic (https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=135163) de problemen aan het verzamelen, want ik denk nog steeds dat het in Hoofddorp en omstreken ligt. Het heeft niets met Eweka te maken, noch met Tweaknews, noch met de servers van WoW, noch met mijn servers (in een datacenter waar ik zelf ook support engineer ben, en ik weet dat het bij Ziggo ligt).

Ik zal voor de gein ook (weer) es m'n router 10 minuten uit zetten. Daarna zal ik Ziggo ook nog eens proberen te bellen.
 
hier in 2134ZR is het ook nog steeds huilen met de pet op met downloaden van tweaknews. Tot 18.00 uur gaat het op volle snelheid maar daarna zakt de snelheid als een plumppudding in elkaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan