• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het ook mogelijk om de versie .65 opnieuw te installeren. De voordelen wegen bij lange na niet op tegen de nadelen.

Ja, het upgrade proces stelt dan een extra vraag of je een oudere of zelfde versie wel wilt installeren.
 
En dus zijn we benieuwd of er ná die downgrade nog dezelfde problemen optreden.
Vervolgens, als dat niet het geval is en het systeem werkt weer goed en geeft geen blikkerig geluid, of een upgrade naar .66 opnieuw die problemen geeft.
Want onthoudt: bij elke upgrade kan wat misgaan, er kan "een bitje omvallen" waardoor je merkwaardige verschijnselen krijgt.
Bij navigatiesystemen hebben we dat -tig keer meegemaakt, even opnieuw de SW installeren loste het probleem op.

Groet,
JW
 
Testen software 3

Beste Anoniem,

Zojuist software op 52pfl9704 gezet, smit cam.
Install goed verlopen.
Alle zenders doen het prima, zeker de Hd zenders incl. 5.1 geluid.

Dank je voor deze release..

Groet Ruud.
 
beste Anoniem, bedankt voor de firmware, het betreft hier een 37PFL9604 met af fabriek versie 058, het toestel heeft een Smit cam geinstalleerd.

Updaten is een fluitje van een cent.

Teletekst werkt nu goed,
nu/straks balk ook, korte leestijd is voor mij geen probleem.
Ben van mening dat bepaalde menu's traag werken (configuratie en zender-overzicht), kan niet zeggen of dit in versie 058 ook was.

Ik meld me als ik andere "storingen" tegenkom.

groeten
Ton
 
Zojuist ook mijn eerste avondje met de nieuwe firmware gehad. In het kort mijn bevindingen:

- Zappen tussen HD kanalen lijkt langzamer dan vorige firmware. Zappen bij gewone kanalen lijkt juist sneller te gaan?
- Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam.
- Now/Next Banner is echt iets te kort in beeld.
- Jammer dat titels in de Now/Next Banner bijna altijd worden afgekapt. Misschien optie om kleiner lettertype te pakken of 2 regels onder elkaar?
- Bij bijvoorbeeld kanaal 13th street duurt het nog steeds ongeveer 10 seconden voordat de ondertiteling begint.

We komen er wel met zijn allen! :grin:
 
Zojuist ook mijn eerste avondje met de nieuwe firmware gehad. In het kort mijn bevindingen:

- Zappen tussen HD kanalen lijkt langzamer dan vorige firmware. Zappen bij gewone kanalen lijkt juist sneller te gaan?
- Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam.
- Now/Next Banner is echt iets te kort in beeld.
- Jammer dat titels in de Now/Next Banner bijna altijd worden afgekapt. Misschien optie om kleiner lettertype te pakken of 2 regels onder elkaar?
- Bij bijvoorbeeld kanaal 13th street duurt het nog steeds ongeveer 10 seconden voordat de ondertiteling begint.

We komen er wel met zijn allen! :grin:


welke CAM gebruik je ??
 
Ik weet niet of aanbevelingen meegenomen kunnen worden, maar m.b.t. de now/next balk zou ik liever hebben dat de TV deze als eerste toont (misschien met de zendernaam erin verwerkt?) en dan pas de zender gaat decoderen (wat 1-2 seconden duurt) in plaats van andersom zoals hij nu doet. Dan kan je namelijk sneller zien wat er op is en eventueel doorzappen. Nu moet je steeds 2 seconden wachten tot je beeld hebt en dan nog een seconde voordat je de now/next balk ziet. Dan pak ik liever de guide... Maargoed, ik verwacht eigenlijk niet dat Philips dat nog gaat veranderen als certificatie rond is :(

Dat zou inderdaad de meest wenselijke methode zijn. Zo werken de meeste losse decoders ook. Ik denk echter dat de EPG informatie niet wordt gecached door de tv en pas wordt opgehaald als de zender wordt ingeschakeld. Is denk ik ook de reden dat een paar seceonden duurt voordat de balk wordt getoond omdat eerder de informatie niet beschikbaar is. Heb het zelf een paar keer gezien dat de now-next balk incompleet is, terwijl vervolgens onder de 'info' knop wel de betreffende informatie zichtbaar is.
 
Nieuwe software op 42PFL9664

TV: 32PFL9604
CAM: Neotion

Sinds 2 dagen versie 0.66.

OSD blijft nu in, ook als je easylink hebt uitgeschakeld.
Cache teletekst bij veranderen zender.
Now/next balk is inderdaad kort in beeld, stoort mij niet.
Heel af en toe smalle blokstreep, meestal 2/3 onder in beeld.
Weet niet of dit de module is of de ontvangst.
De info zegt dat de ontvangstkwaliteit "goed" is. (4 streepjes)
2x melding gehad: E07 / I07 controleert smartcard, na ong. 10 seconden weer verdwenen. Nooit gezien bij 0.65.
Iemand anders dit ook al gehad?

EPG, ondertitels etc. werkt ook allemaal.
Al met al toch wel positief.


Heb een 42PFL9664 met de nieuwste .66 firmware. In de paar dagen dat ik nu gekeken heb, heb ik geen problemen ondervonden. Het lijkt er dus allemaal goed uit te zien, geen vreemde zaken tegengekomen. Geen last van beeldverstoringen. Ik gebruik een Ziggo module en meen dat deze combinatie een iets beter/scherper beeld geeft dan de combinatie met mijn Samsung settopbox.
 
Heb het zelf een paar keer gezien dat de now-next balk incompleet is, terwijl vervolgens onder de 'info' knop wel de betreffende informatie zichtbaar is.

Hier ook een paar keer gezien. Was elke keer in now/next balk dat tijd en titel achter 'Nu' ontbrak maar wel stond bij 'Volgende'. Onder 'Info' knop was het altijd compleet.

Correctie. Ook een keer gezien dat 'Volgende' leeg was. Volgens mij is het soms te reproduceren als je precies zapt naar een volgend kanaal als je net beeld hebt maar voordat de now/next op dat kanaal er al is. Op het volgende kanaal gaat de now/next dan niet altijd goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan